Οι τιμές των αεροπορικών ναύλων στην Ευρώπη και την Ασία αρχίζουν να υποχωρούν, γεγονός που υποδεικνύει ότι η παρατεταμένη ταξιδιωτική έκρηξη που ακολούθησε την πανδημία αρχίζει να φθίνει.
Στελέχη του κλάδου, επενδυτές και αναλυτές δηλώνουν πλέον ότι η τάση “ταξίδια με κάθε κόστος” εξισορροπείται, καθώς ολοένα και περισσότεροι πελάτες αντιδρούν στις τιμές – ιδιαίτερα αν μέσω ενός πληθωριστικού οικονομικού περιβάλλοντος που έχει ανεβάσει το κόστος ζωής.
Ο διευθύνων σύμβουλος της RYA.I, του οικονομικού αερομεταφορέα Ryanair, Michael O’Leary, προειδοποίησε αυτό το μήνα ότι οι τιμές των εισιτηρίων θα αυξηθούν λιγότερο από το αναμενόμενο, δήλωση που συνοδεύτηκε με πτώση των μετοχών των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών.
Αναφερόμενος στη μειωμένη ζήτηση, ο O’Leary σημείωσε πως “δεν είμαστε αρκετά σίγουροι αν αυτό οφείλεται στο καταναλωτικό συναίσθημα ή στην ύφεση που επικρατεί στην Ευρώπη”.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ομίλου ταξιδιωτικών ερευνών ForwardKeys, οι τιμές των ναύλων παρέμειναν αμετάβλητες τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με το 2023.
Η εικόνα μάλιστα είναι εντονότερη στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, όπου οι ναύλοι έχουν μειωθεί περισσότερο, ήτοι περίπου 16% σε ετήσια βάση για την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου.
Η Flight Centre Travel Group δήλωσε ότι οι διεθνείς τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων που πωλήθηκαν στην Αυστραλία μειώθηκαν κατά 12,8% σε ετήσια βάση τους πρώτους τρεις μήνες του έτους.
“Παρόλο που οι καταναλωτές εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για ταξίδια, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές είναι πολύ ευαίσθητοι στις τιμές”, δήλωσε η Natalia Lechmanova της Mastercard.
Φθηνότεροι προορισμοί όπως η Τουρκία, η Ρουμανία και τα Βαλκάνια αυξάνουν τη δημοτικότητά τους μεταξύ των Ευρωπαίων ταξιδιωτών που αναζητούν εναλλακτικές λύσεις σε σχέση με τη Γαλλία ή την Ιταλία, είπε η ίδια.
Καθώς οι Ευρωπαίοι προσπαθούν να αποταμιεύσουν, η καταναλωτική δαπάνη στις ΗΠΑ αντέχει, με τη ζήτηση να είναι ιδιαίτερα ισχυρή για τα premium ταξίδια.
Περίπου 16 εκατ. Αμερικανοί ταξίδεψαν στο εξωτερικό το πρώτο τρίμηνο του 2024, σημειώνοντας νέο ρεκόρ και ξεπερνώντας τον προ της πανδημίας όγκο, σύμφωνα με το οικονομικό ινστιτούτο Mastercard.