Κατά 50% μειώθηκε το προσωπικό του ΟΣΕ τα τελευταία επτά χρόνια ενώ οι διοικήσεις του Οργανισμού δεν αύξησαν αντίστοιχα τα συστήματα ασφαλείας των σιδηροδρόμων για να το διατηρήσουν ως ασφαλές μέσο μεταφοράς.
Το 2014 το προσωπικό του ΟΣΕ ήταν 1724 άτομα , το 2015 το προσωπικό μειώθηκε σε 1570 άτομα. Τα επόμενα χρόνια οι εργαζόμενοι λιγόστευαν σε όλους τους τομείς του Οργανισμού ενώ την ίδια στιγμή καθυστερούσαν οι συμβάσεις υλοποιήσεις για τεχνολογική αναβάθμιση των γραμμών.
Στα τέλη του 2019 ο αριθμός των εργαζόμενων είχε διαμορφωθεί σε 1100 άτομα. Σε δύο χρόνια το προσωπικό πέφτει κάτω από τα 1000 άτομα χωρίς να προκαλέσουν την παραμικρή ανησυχία στη διοίκηση για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου. Στα τέλη του 2021 ο αριθμός των εργαζόμενων υποχωρεί σε 847 άτομα ενώ αυξήθηκε κατακόρυφα ο αριθμός του έκτακτου προσωπικού.
Από 37 άτομα πριν από ένα χρόνο ανήλθε σε 167 το 2021.
Η διοίκηση «έκοβε» προσωπικό από κρίσιμους τομείς όπως ήταν η ασφάλεια. Στην περιοχή ευθύνης της Λάρισας που έγινε το θανατηφόρο δυστύχημα, από 80 άτομα που ήταν το 2020 μειώθηκε σε 61 άτομα .
Στο σύνολο του Οργανισμού , η διεύθυνση ασφάλειας κυκλοφορίας από 350 άτομα το 2019 μειώθηκε σε 245 στα τέλη του 2021.
Ο κλάδος της τεχνικής υποστήριξης από 403 άτομα το 2020 μειώθηκε σε 344 άτομα. Την ίδια στιγμή η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων , ο οποίος αποκαλύφθηκε ως θεσμός μετά την τραγωδία δεν είχε σημάνει συναγερμό μετά τις αποχωρήσεις προσωπικού. Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ Σπύρος Πατέρας , ο οποίος υπέβαλε την παραίτηση του μετά το θανατηφόρο δυστύχημα.