19 C
Athens
Thursday, May 2, 2024
More

    Ο καφές στο οργανωμένο λιανεμπόριο: Στις κάψουλες η μεγαλύτερη αύξηση όγκου

    Κάθε χρόνο, την 1η Οκτωβρίου, ο καφές γιορτάζεται παγκοσμίως από τις παραγωγούς και καταναλώτριες χώρες καφέ. Η Διεθνής Ημέρα Καφέ, η οποία καθιερώθηκε το 2015 από τον Διεθνή Οργανισμό Καφέ (ICO), γιορτάζεται με κύριο στόχο να προωθηθεί ακόμη περισσότερο η κατανάλωση του καφέ. Πλέον παρατηρείται ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για τις κάψουλες καφέ στην Ελλάδα, με τον όγκο πωλήσεων του καφέ φίλτρου, από την άλλη, να μειώνεται σταδιακά, βάσει στοιχείων του οργανωμένου λιανεμπορίου και της μικρής λιανικής που παραχώρησε η NielsenIQ.

    Ο καφές φίλτρου σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση όγκου σε λιανεμπόριο και μικρή λιανική

    Ειδικότερα, σύμφωνα με τη NielsenIQ, φαίνεται ότι στο συνολικό όγκο πωλήσεων καφέ για το οργανωμένο λιανεμπόριο και τη μικρή λιανική σε ηπειρωτική Ελλάδα μέσα στο τελευταίο δωδεκάμηνο (τελευταία καταγραφή 27 Αυγούστου 2023), υπήρχε μείωση κατά 4,1% το 2023 σε σύγκριση με το 2022, καθώς από τα 17.305.753 κιλά (2022), ο όγκος έφτασε στα 16.450.303 κιλά (2023). Η μεγαλύτερη μείωση όγκου δωδεκαμήνου 2023 συγκριτικά με την ίδια χρονική περίοδο πέρσι, παρατηρήθηκε στον καφέ φίλτρου με ποσοστό της τάξεως του – 6,9%. Η αξία πωλήσεων καφέ συνολικά για το ίδιο χρονικό διάστημα όσον αφορά στο λιανεμπόριο και τη μικρή λιανική μαζί, αυξήθηκε κατά 7,4%.

    Αύξηση όγκου σημειώθηκε μόνο στην υποκατηγορία του εσπρέσο με 1,8% (1.145.175 κιλά) και των καψουλών καφέ με 3,8%, ήτοι 978.564 κιλά από τα 907.136 κιλά το 2022 ( πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση όγκου σε οργανωμένο λιανεμπόριο και μικρή λιανική μαζί μέσα στο δωδεκάμηνο). Η αξία των πωλήσεων δε, ήταν αυξητική για εκείνη την περίοδο, με τις κάψουλες και τον ελληνικό να διαθέτουν τη μεγαλύτερη αύξηση (12,1% και 8,4% αντίστοιχα).

    Εστιάζοντας, λοιπόν, μόνο στο οργανωμένο λιανεμπόριο σε ηπειρωτική Ελλάδα για το ίδιο χρονικό διάστημα, ο συνολικός όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 3,3%, καθώς από τα 15.832.868 κιλά, έφτασε στα 15.223.492 κιλά, με τον όγκο του καφέ φίλτρου να μειώνεται κατά 6% και τον όγκο του ελληνικού καφέ κατά -5,4%. Ο στιγμιαίος καφές έδειξε μία μικρή μείωση κατά 0,9%, ενώ ο όγκος καψουλών καφέ αυξήθηκε κατά 4%.

    Μικρή λιανική: Αύξηση όγκου μόνο στην υποκατηγορία του εσπρέσο

    Στη μικρή λιανική, παρατηρείται σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, ότι αύξηση όγκου διέθετε μόνο η υποκατηγορία του εσπρέσο με 2,8% το 2023, ενώ όλες οι υπόλοιπες υποκατηγορίες σημείωσαν μείωση. Ο καφές φίλτρου είχε τη μεγαλύτερη μείωση όγκου με 25,8%, με τον στιγμιαίο καφέ (-21,4%), τις κάψουλες (-8,7%) και τον ελληνικό (-7,5%) να ακολουθούν.

    Όσον αφορά στο πρώτο οκτάμηνο του 2023, οι κάψουλες στο οργανωμένο λιανεμπόριο και τη μικρή λιανική είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση όγκου (4,9%) και αξίας (11,9%) σε σύγκριση με το πρώτο οκτάμηνο του 2022. Αξιοσημείωτο δε, το γεγονός ότι στη μικρή λιανική, η υποκατηγορία του καφέ φίλτρου έκανε «βουτιά» σε όγκο πωλήσεων, σημειώνοντας μείωση κατά 26,5% για το ίδιο χρονικό διάστημα (-9,1% σε αξία). Το οργανωμένο λιανεμπόριο συμπεριλαμβανομένων των νησιών, σημείωσε μείωση σε όγκο κατά 2,6% όσον αφορά στο τελευταίο δωδεκάμηνο (στοιχεία έως και 10 Σεπτεμβρίου 2023). Αντιθέτως, η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 8,8% (οι κάψουλες είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε αξία με 14%). Για το πρώτο εννεάμηνο 2023, η NielsenIQ κατέγραψε μείωση 3,5%, με όλες τις υποκατηγορίες του καφέ να υπακούουν σε αυτό, εκτός από τις κάψουλες οι οποίες σημείωσαν αύξηση όγκου κατά 7,2%, συγκριτικά με το περσινό εννεάμηνο. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι η αξία των πωλήσεων έδειξε αύξηση κατά 7,2%.

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα