20.1 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Ο «Independent» για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα

    Σαφή θέση υπέρ της επιστροφής στην Ελλάδα των Γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, παίρνει σε άρθρο γνώμης στον «Independent» o Ντένις ΜακΣέιν. Υπό τον τίτλο «Ο Μπόρις Τζόνσον θα διορθώσει τις αδικίες της αποικιοκρατίας και θα επιστρέψει τα Ελγίνεια Γλυπτά; Ας γελάσω» ο Βρετανός αρθρογράφος κάνει λόγο για «κλοπή» των Γλυπτών από τον Ελγιν, από τη μόνη χώρα στην Ιστορία του Παρθενώνα (σ.σ. Μεγάλη Βρετανία) που «επιτέθηκε» στο Μνημείο.

    Ο αρθρογράφος του «Independent» παρουσιάζει ένα ιστορικό της υπόθεσης, από το πώς έγινε η αφαίρεση των Γλυπτών από τον Παρθενώνα, μέχρι και τις αρνήσεις των εκάστοτε βρετανικών κυβερνήσεων να τα επιστρέψουν στην Αθήνα.

    «Raubkunst είναι μια κατασκευασμένη γερμανική λέξη που κυριολεκτικά σημαίνει ‘κλεμμένη τέχνη’. Χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει τους καλλιτεχνικούς θησαυρούς που λεηλάτησαν οι Ναζί από Γερμανοεβραίους έως το 1939 και στη συνέχεια απ’ όλη την αποικιοκρατούμενη από τη Γερμανία Ευρώπη κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

    Το μεγαλύτερο μέρος της Raubkunst του 20ού αιώνα έχει επιστραφεί στους ιδιοκτήτες της ή στα μουσεία και τους ιστορικούς τόπους από τους οποίους είχε λεηλατηθεί. Στη Γαλλία, ο πρόεδρος Μακρόν ηγείται της Ευρώπης επιστρέφοντας κλεμμένη τέχνη στο Μπενίν.

    Ομως στο Λονδίνο υπάρχει το μεγαλύτερο στον Κόσμο παράδειγμα Raubkunst που εξακολουθεί να παρακρατείται από τους νόμιμους ιδιοκτήτες της», αναφέρει ο Ντένις ΜακΣέιν στο άρθρο του.

    «Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ήταν το μεγαλειώδες τμήμα του ναού της Αθηνάς – ενός αρχαίου μνημείου που στέκει επί 2.500 χρόνια στην κορυφή της Ακρόπολης. Είναι ένα από τα πιο σημαντικά κτίρια στην Παγκόσμια Ιστορία και ανεγέρθηκε το 447 π.Χ. αφού οι Ελληνες είχαν απωθήσει τις στρατιές των Περσών – μια εξαιρετική στιγμή στην Ιστορία, η οποία άνοιξε τον δρόμο για την άνθηση της δημοκρατίας, του κράτους δικαίου, της φιλοσοφίας, της ηθικής, του θεάτρου, της τέχνης και της αρχιτεκτονικής στον δυτικό πολιτισμό. Διάφοροι εισβολείς και κατακτητές ήρθαν και παρήλθαν, όμως όλοι κοίταζαν με δέος το κάλλος του Παρθενώνα και τον άφησαν άθικτο», σημειώνει.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα