19.8 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Ο αντίκτυπος των διαταραχών της ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα

    Οι πρόσφατες επιθέσεων από αντάρτες Χούτι που εδρεύουν στην Υεμένη σε εμπορικά πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα προς τη Διώρυγα του Σουέζ, ανάγκασαν τους παγκόσμιους ναυτιλιακούς να αλλάξουν για άλλη μια φορά τον τρόπο μεταφοράς εμπορευμάτων.

    Είναι απλώς η πιο πρόσφατη σε μια πολυετή σειρά διαταραχών στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Έρχεται επίσης ακριβώς τη στιγμή που το άγχος της εφοδιαστικής αλυσίδας της εποχής της πανδημίας φαινόταν να είναι στον καθρέφτη.

    Ποιος είναι λοιπόν ο γεωπολιτικός και οικονομικός αντίκτυπος αυτής της τελευταίας αναταραχής; Ο  Craig Fuller, ιδρυτής και διευθύνοντας σύμβουλος της FreightWaves, μιλάει για τον αντίκτυπο των επιθέσεων. Μιλάει επίσης για το ευρύτερο τοπίο της εφοδιαστικής, συμπεριλαμβανομένης της ανόδου και της πτώσης των μεσιτειών ψηφιακών εμπορευματικών μεταφορών, και το «λουτρό αίματος» του 2023 για τις εταιρείες μεταφοράς φορτηγών .

    Υπάρχει πράγματι μια νέα οξεία πηγή άγχους στην εφοδιαστική αλυσίδα, και αυτή, φυσικά, είναι οι επιθέσεις από τους αντάρτες στην Υεμένη, οι αντάρτες Χούτι που διακόπτουν το εμπόριο μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. Αρχίζουμε να βλέπουμε την επιστροφή αυτών των χαρτών που βλέπουμε, εκεί που ήταν τα πλοία πριν από ένα μήνα, και έτσι μοιάζουν σήμερα οι ναυτιλιακές λωρίδες. Όχι σε αντίθεση με αυτό που ήταν στο κανάλι του Σουέζ πριν από δύο χρόνια. Αλλά ναι, οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας, τουλάχιστον σε κάποιο επίπεδο, επανήλθαν λίγο.

    Είναι κακό όταν οι άνθρωποι ανακαλύπτουν τους χάρτες με τα πλοία και επίσης τους χάρτες τιμών των εμπορευματοκιβωτίων.

    Κάθε φορά που βρισκόμαστε δημόσια και οι άνθρωποι έρχονται σε εμάς, μία από τις πρώτες ερωτήσεις που κάνουν πάντα στην Tracy είναι συνήθως γι’ αυτό. Είναι σαν “Έχετε κάπου κολλημένα έπιπλα σε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων;” Είναι είτε αυτό είτε ερωτήσεις για το κάρβουνο στο υπόγειο της Τρέισι. Είναι περίπου 50/50.

    Ναι. Μερικές φορές νιώθω ότι η ζωή μου είναι στην πραγματικότητα μια εταιρεία logistics και ασχολείται απλώς με εμπορεύματα όπως κάρβουνο και ξυλεία και μετακομίσεις επίπλων.

    Οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων, οι τιμές των φορτηγών, βασικά όλα εξερράγησαν και έγιναν πολύ, πολύ κερδοφόρα, θα βλέπαμε τώρα αυτού του είδους την ύφεση. Και νομίζω ότι αυτό πραγματοποιήθηκε. Νομίζω ότι το 2023 ήταν μια εξαιρετικά κακή χρονιά για πολλούς ναυλωτές και φορτηγατζήδες, αλλά θα ασχοληθούμε και με αυτό γιατί εκτός από τις αναταραχές, βρισκόμαστε σε αυτήν την περίεργη στιγμή που περιμένουμε να δούμε είτε υπάρχει ανάκαμψη είτε όχι.

     Ένα άλλο πράγμα που συνέβη πέρυσι είναι ότι είδαμε την κατάρρευση σε διάφορους βαθμούς διαφόρων εταιρειών τεχνολογίας εμπορευματικών μεταφορών, επειδή όπως εμείς, ενδιαφερθήκαμε για τα εμπορεύματα, νομίζω ότι πολλοί VCs ενδιαφερόμασταν. Και βλέπετε πολλά “Ω, πρέπει να υπάρχει τρόπος να λυθούν όλα αυτά τα προβλήματα με λογισμικό και τεχνητή νοημοσύνη”. Και νομίζω ότι πολλά από αυτά τα προβλήματα συνεχίζουν να επιμένουν. Επομένως, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να καλύψουμε τα φορτία.

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα