Οι δυσοίωνες προβλέψεις για τις ετήσιες πωλήσεις της Nike βύθισαν κατά 15% τις μετοχές της την Παρασκευή, καθώς ενισχύθηκαν οι ανησυχίες των επενδυτών σχετικά με την παραχώρηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς από τον γίγαντα των αθλητικών ειδών, σε νεοσύστατες μάρκες όπως η On και η Hoka.
Η εταιρεία προέβλεψε χθες Πέμπτη πτώση των εσόδων του οικονομικού έτους 2025 κατά μονοψήφιο ποσοστό, σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις των αναλυτών που έκαναν λόγο για αύξηση σχεδόν 1%, παρασύροντας την Παρασκευή τις μετοχές ανταγωνιστών και των λιανεμπόρων αθλητικών ειδών σε όλη την Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.
«Πιστεύουμε ότι η μακροπρόθεσμη πορεία ανάπτυξης και κερδοφορίας της Nike είναι στη ασαφής», ανέφεραν οι αναλυτές της Morgan Stanley με επικεφαλής τον Alex Straton, υποβαθμίζοντας τη μετοχή της εταιρείας σε “equal-weight” από “overweight”.
Αυτή τη στιγμή το πρόβλημα εστιάζεται στο να δημιουργήσουν ζήτηση ενώ θα είναι μια μεταβατική περίοδος που θα πάρει κάποιο χρόνο σε διάφορες αγορές, σύμφωνα με δηλώσεις του αναλυτή της Morningstar, David Swartz.
Οι νεότερες μάρκες αθλητικών ειδών, συμπεριλαμβανομένων των Hoka, Asics, New Balance και On, κατέχουν το 35% του μεριδίου της παγκόσμιας αγοράς το 2023 σε σύγκριση με το 20% που κατείχαν την περίοδο 2013-2020, σύμφωνα με μια ερευνητική έκθεση της RBC που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο.
Το μερίδιο αγοράς της Nike στις ΗΠΑ στην κατηγορία των αθλητικών υποδημάτων μειώθηκε στο 34,97% το 2023 από 35,37% το 2022 και 35,40% το 2021, σύμφωνα με την GlobalData.
Τουλάχιστον έξι χρηματιστηριακές εταιρείες μείωσαν τους στόχους τιμών τους για τη Nike. Οι μετοχές της Nike διαπραγματεύονταν με 25,13 φορές τις εκτιμήσεις για τα κέρδη, ενώ οι On και Deckers διαπραγματεύονταν με 37,41 και 31,13 φορές τις προσδοκίες για τα κέρδη.
«Πιστεύουμε ότι η σωστή στρατηγική θα μπορούσε να αλλάξει την επιχείρηση. Αλλά δεν είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτή η στρατηγική είναι επί του παρόντος σε ισχύ», ανέφεραν οι αναλυτές της BMO Capital Markets.