18.5 C
Athens
Friday, May 3, 2024
More

    NielsenIQ: Οι Έλληνες καταναλωτές γίνονται ολοένα και πιο προσεκτικοί στις αγορές τους

    «Επιβιώνει ή απλά τα καταφέρνει ο Έλληνας καταναλωτής;» Αυτό είναι και το ερώτημα που πραγματεύεται η έρευνα που παρουσιάζει ο Βάιος Δημοράγκας, Διευθύνων Σύμβουλος της NielsenIQ, στο πλαίσιο του Food Retail Summit 2023. Καθώς το 2022 γνώρισε νέες μεταβλητές στην αγορά του κλάδου της λιανικής τροφίμων, με κυρίαρχη εκείνη του πληθωρισμού (στο 10,2%), ο Έλληνας καταναλωτής ανήκει στην κατηγορία του “Struggler”, σύμφωνα με τον κ. Δημοράγκα. «Ο Έλληνας καταναλωτής δεν είναι ο μόνος του σε αυτήν την κατάσταση, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό των ευρωπαίων καταναλωτών αναφέρει ότι δυσκολεύεται με τα οικονομικά του περισσότερο σε σχέση με πέρσι» σχολιάζει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ερευνών. Αναφορικά, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές στην Ευρώπη και περισσότεροι στην Ελλάδα με 60%, αναφέρουν ότι σε σχέση με ένα χρόνο πριν η οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους είναι χειρότερη, ενώ το 14% αναφέρει ότι η οικονομική του κατάσταση έχει βελτιωθεί, δημιουργώντας έτσι μια μικρή πόλωση.

    To 31% των Ελλήνων καταναλωτών ζορίζονται στα έξοδά τους.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τις πέντε κατηγορίες των καταναλωτών (Thrivers, Unchanged, Cautious, Rebounders, Strugglers), οι Έλληνες καταναλωτές αναφέρουν ότι ζορίζονται αρκετά και δεν μπορούν εύκολα να ανταπεξέλθουν, με ποσοστό της τάξεως του 31% για το 2023, ενώ βρισκόταν στο 32% το 2022. Παρατηρείται, επίσης, ότι οι Έλληνες καταναλωτές το 2023 γίνονται ολοένα και πιο προσεκτικοί στις αγορές τους με ποσοστό 43% (στο 38% το 2022). Αναφορικά, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές βρίσκονται στο 51% αυτής της κατηγορίας για το 2023.

    Βασικός τρόπος οχύρωσης απέναντι στις αυξήσεις τιμών η επικέντρωση μόνο στα βασικά αγαθά.

    Σχετικά με την πίεση που αισθάνονται οι καταναλωτές από τις αυξανόμενες τιμές, ο Βάιος Δημοράγκας αναφέρει ότι οι αγοραστές δηλώνουν πως αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι οι Έλληνες καταναλωτές, έχουν ως τρόπους οχύρωσης απέναντι στις αυξήσεις τιμών την επικέντρωση μόνο στα βασικά και απαραίτητα αγαθά, μειώνοντας περαιτέρω τις πολυτέλειες, ενώ, επίσης, περιορίζουν εν γένει την κατανάλωσή τους στρεφόμενοι, παράλληλα, σε φθηνότερες μάρκες.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα