20.1 C
Athens
Saturday, November 23, 2024
More

    NielsenIQ: Μειωμένη κατά 4,8% σε αξία και κατά 7,2% σε όγκο πωλήσεων η κατηγορία του μελιού

    Πτωτικά κινείται η κατηγορία του μελιού στο σύνολο της Ηπειρωτικής Ελλάδας και της Κρήτης σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του 2023 (με την εβδομάδα που τελειώνει 23 Απριλίου 2023) αναφέρει στο FOODReporter ο ερευνητής της NielsenIQ, Γιάννης Κοίλιας (Sales Executive, Υπηρεσίες Λιανεμπορίου), με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μέλισσας στις 20 Μαΐου 2023. Πιο αναλυτικά, μειωμένη κατά 4,8% σε αξία και κατά 7,2% σε όγκο πωλήσεων παρουσιάζεται η εν λόγω κατηγορία, με την πτώση να παρατηρείται τόσο στα επώνυμα προϊόντα με ποσοστά της τάξης του -4,8% σε αξία και -6,3% σε κιλά, αλλά και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με -4,9% σε αξία και -9,2% σε κιλά, σύμφωνα με τον Γιάννη Κοίλια.

    Προϊόντα PL: Υποχώρηση της συμμετοχής τους στον όγκο πωλήσεων στην κατηγορία κατά -1,0pp

    «Εξετάζοντας μεμονωμένα την κατηγορία των προϊόντων μελιού ιδιωτικής ετικέτας όπου και αναλογούν περίπου στο 1/3 της συνολικής κατηγορίας, παρατηρούμε ότι υπάρχει υποχώρηση της συμμετοχής τους στον όγκο πωλήσεων στην κατηγορία κατά περίπου μια ποσοστιαία μονάδα (-1,0pp)» επισημαίνει στο FOODReporter ο κ. Κοίλιας, συμπληρώνοντας ότι αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι το συνολικό καλάθι των ταχυκίνητων κατηγοριών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνει τη συμμετοχή του.

    Η μέση τιμή ανά κιλό αυξήθηκε κατά 2,6% το πρώτο τετράμηνο του 2023 συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο

    Όσον αφορά στις τιμές, τα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι το μέλι φαίνεται να επηρεάστηκε σε μικρότερο βαθμό από το καθεστώς των ανατιμήσεων στον κλάδο τροφίμων και ποτών. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Γιάννη Κοίλια, η μέση τιμή ανά κιλό αυξήθηκε κατά 2,6% μέσα στο διάστημα των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2023 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα την προηγούμενη χρονιά, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να συνεχίζουν να διατηρούν χαμηλότερη τιμή κατά περίπου 30% έναντι των επώνυμων προϊόντων της κατηγορίας.

    Στροφή των καταναλωτών σε μικρότερες συσκευασίες προϊόντων μελιού

    «Αν θελήσουμε να αποδομήσουμε τη μείωση στην κατανάλωση (-7,2% in KGs), πέρα από την μείωση των πωλήσεων σε τεμάχια, είδαμε και μετατόπιση στις αγορές των καταναλωτών σε μικρότερες συσκευασίες» αναφέρει ο κ. Κοίλιας σχετικά με την καταναλωτική ζήτηση των προϊόντων μελιού. Ο ίδιος προσθέτει ότι η κατανάλωση συσκευασιών έως και 500γρ. παρουσιάζει μικρότερη μείωση πωλήσεων σε κιλά (-1%) στο εξεταζόμενο διάστημα, ενώ οι συσκευασίες από 501γρ. – 1500γρ. παρουσίασαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις σε κιλά, συγκεκριμένα -10%.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα