22.8 C
Athens
Wednesday, May 8, 2024
More

    NielsenIQ: Αύξηση στο 8,9% για τον συνολικό τζίρο του λιανεμπορίου τροφίμων το 2023

    Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία μετρήσεων της NielsenIQ για το σύνολο του 2023, ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων παρουσίασε θετική τάση, αυξημένη κατά 8,9%. Οι πληθωριστικές πιέσεις αναδείχθηκαν ως κυρίαρχος παράγοντας για την ανάπτυξη του κλάδου, όντας ο αποκλειστικός μοχλός ανάπτυξης.

    Αναλύοντας ειδικότερα την αγορά των Fast-Moving Consumer Goods (FMCGs) κατά μήνα για το 2023, παρατηρούμε μια σημαντική διψήφια αύξηση των τιμών κατά τους πρώτους έξι μήνες της χρονιάς. Κατά το δεύτερο μισό της χρονιάς παρατηρείται αποκλιμάκωση στις πληθωριστικές πιέσεις, συνοδευόμενη από τόνωση των όγκων πωλήσεων και της κατανάλωσης.

    Συνολικά, για το 2023, τα FMCGs αύξησαν τις πωλήσεις τους σε αξία κατά 9,1%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, ενώ οι τιμές αυξήθηκαν με την ίδια ένταση όπως και το 2022 (8,7%), η ζήτηση εμφανίζει οριακή αύξηση στο 0,4%.

    Όπως χαρακτηριστικά σχολίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της NielsenIQ, Βάιος Δημοράγκας, «στις αρχές του 2023, δεδομένου του επίμονου πληθωρισμού στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, ήταν αρκετές οι ανησυχίες για σημαντική πτώση της κατανάλωσης. Στην πράξη οι συνολικοί όγκοι δεν επηρεάστηκαν σημαντικά και μάλιστα με το κλείσιμο της χρονιάς σημείωσαν και οριακή άνοδο, προφανώς όμως με διαφορετική συμπεριφορά ανά κατηγορία και, κατά περίπτωση, με διαφοροποιημένο προϊοντικό μίγμα. Οι Έλληνες καταναλωτές είναι αναμφίβολα πιεσμένοι, αναζητούν όμως και βρίσκουν λύσεις έτσι ώστε να μη στερούνται τα βασικά, κάτι που συνιστά ένα ενθαρρυντικό μήνυμα για τις αντοχές της αγοράς».

    Αναφορικά με τις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά παρουσίασαν θετική τάση της τάξεως του 9,0%, με τη ζήτηση να παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με το 2022. Την ίδια ακριβώς αυξητική τάση παρουσίασαν και οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, με την διαφορά ότι η πιο μετριοπαθής αύξηση των τιμών τόνωσε την κατανάλωση αυτών των κατηγοριών. Την πιο υψηλή ωστόσο αύξηση πωλήσεων σε αξία την σημείωσαν τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης στο σύνολό τους με τις τεμαχιακές πωλήσεις τους να αυξάνονται επίσης, κατά 0,8%.

    Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) είναι κατηγορία που εμφάνισε την πιο χαμηλή θετική τάση σε όρους τζίρου, στο 4,0%, ενώ τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, στον αντίποδα, παρουσίασαν την πιο θετική τάση στο 10,2%.

    Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, για μια ακόμη χρονιά οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν την αναπτυξιακή τους πορεία στο 12,4%, ενώ τον πιο χαμηλό σχετικά ρυθμό αύξησης (+7,2%) παρουσίασαν οι αίθουσες μεταξύ 1000-2500 τ.μ., οι οποίες ωστόσο πραγματοποιούν πάνω από το 40% του τζίρου του κλάδου.

    Παρατηρώντας την απόδοση των διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, στις οποίες η NielsenIQ αποδομεί την αγορά, άξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη ο τζίρος του λιανεμπορίου τροφίμων αυξήθηκε κατά 8,1 και 8,3 αντίστοιχα, ενώ υψηλότερες θετικές τάσεις παρουσίασε γενικά η περιφέρεια και ιδιαίτερα οι περιοχές της Κρήτης (+12,9%) και της Πελοποννήσου (+9,5%), με τις πληθωριστικές πιέσεις να είναι σημαντικά πιο έντονες σε σχέση με τα αστικά κέντρα.

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα