18.5 C
Athens
Thursday, November 21, 2024
More

    Nestlé: Άλλη συνταγή σε παιδικές τροφές που κυκλοφορούν στην Ελβετία και άλλη για τον υπόλοιπο κόσμο

    Τουλάχιστον δύο από τις μάρκες παιδικών τροφών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις που διατίθενται στην αγορά από τη Nestlé σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος περιέχουν υψηλά επίπεδα προστιθέμενης ζάχαρης, ενώ τα ίδια προϊόντα προϊόντα είναι χωρίς ζάχαρη στη χώρα καταγωγής της, την Ελβετία.

    Αυτά είναι τα βασικά ευρήματα μιας έρευνας του Public EyE* και του Διεθνούς Δικτύου Δράσης για Βρεφικές Τροφές (IBFAN), που ζητούν από τη Nestlé να βάλει τέλος σε αυτό το αδικαιολόγητο και επιβλαβές διπλό πρότυπο, το οποίο συμβάλλει στην εκρηκτική αύξηση της παχυσαρκίας και οδηγεί τα παιδιά να αναπτύξουν μια δια βίου προτίμηση για τα ζαχαρούχα προϊόντα.

    Το Public Eye και η IBFAN εξέτασαν εξονυχιστικά περίπου 150 προϊόντα που πωλούνται από τον γίγαντα των τροφίμων σε χώρες με χαμηλότερο εισόδημα. Σχεδόν όλα τα βρεφικά δημητριακά Cerelac που εξετάστηκαν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη – σχεδόν 4 γραμμάρια ανά μερίδα κατά μέσο όρο, ίσο περίπου με έναν κύβο ζάχαρης – αν και απευθύνονται σε μωρά από την ηλικία των έξι μηνών. Η υψηλότερη ποσότητα – 7,3 γραμμάρια ανά μερίδα – εντοπίστηκε σε προϊόν που πωλήθηκε στις Φιλιππίνες. Τα περισσότερα από τα προϊόντα γάλακτος σε σκόνη Nido για μικρά παιδιά ηλικίας ενός έως τριών ετών που εξετάστηκαν περιέχουν επίσης πρόσθετη ζάχαρη – σχεδόν δύο γραμμάρια ανά μερίδα κατά μέσο όρο. Η μέγιστη τιμή (5,3 γραμμάρια) εντοπίστηκε σε προϊόν που πωλήθηκε στον Παναμά. Ωστόσο στην Ελβετία και στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές της Nestlé, τέτοια προϊόντα πωλούνται χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

    Ο γίγαντας των τροφίμων ελέγχει το 20% της αγοράς παιδικών τροφών, αξίας σχεδόν 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Με περισσότερες από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια παγκόσμιες πωλήσεις το 2022, σε αξία η Cerelac και η Nido είναι μερικές από τις μάρκες παιδικών τροφών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Nestlé σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. Η πολυεθνική διαφημίζει επιθετικά αυτά τα προϊόντα ως απαραίτητα για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών στις κύριες αγορές της στην Αφρική, την Ασία και τη Λατινική Αμερική.

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα