15.2 C
Athens
Monday, November 25, 2024
More

    Νέες προκλήσεις και ευκαιρίες στον κλάδο του Marketing

    Το  νέο έτος φέρνει νέες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες στον κλάδο του Marketing. Οι ηγέτες των επιχειρήσεων και οι επαγγελματίες του marketing αναζητούν συνεχώς τις τάσεις και τις λύσεις που μπορούν να τους οδηγήσουν στην επιτυχία.

    Η έκθεση «2023 Global Marketing Trends» της Deloitte, που βασίζεται σε έρευνα με αναλυτικές συνεντεύξεις σε περισσότερα από 1.000 C-suite στελέχη, έχει στόχο να προσφέρει καθοδήγηση για την αντιμετώπιση των προκλήσεων αλλά και της αναμενόμενης αβεβαιότητας που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι σημαντικοί επιχειρηματικοί οργανισμοί και οι εταιρείες.

    Αναλυτικότερα, οι εταιρείες οι οποίες εξετάστηκαν στην έρευνα που έγινε, στους πιο ανασταλτικούς παράγοντες όσον αφορά στις νέες προκλήσεις στον κλάδο του Marketing, συνεχίζουν να κατατάσουν την οικονομική αστάθεια και τον πληθωρισμό. Ωστόσο, διαφαίνεται ότι είναι καλά προετοιμασμένες στο να απαντούν σε αυτές τις προκλήσεις με οδηγό την επενδυτική τους νοοτροπία αυξάνοντας έτσι τις ικανότητες του οργανισμού τους αλλά και την ανθεκτικότητά τους απέναντι στις ταχέως μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες.

    Στις τρεις κορυφαίες προτεραιότητες των Chief Marketing Officers (CMOs) ενόψει μιας πιθανής οικονομικής ύφεσης, περιλαμβάνονται:

    η επιτάχυνση της μετάβασης σε νέες ψηφιακές τεχνολογίες ή πλατφόρμες (Metaverse, AI, κοινωνικές πλατφόρμες, AR και ψηφιακά νομίσματα),

    -η επέκταση σε νέες αγορές, κατηγορίες ή γεωγραφίες, 

    -η εφαρμογή συστημάτων ή αλγορίθμων για τη βελτίωση της εξατομίκευσης των πελατών

    Με το ενδιαφέρον των καταναλωτών να αυξάνεται αναφορικά με τα ζητήματα βιωσιμότητας, τα brands που συμμετείχαν στην έρευνα επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στην υποστήριξη των δικών τους εσωτερικών πρακτικών βιωσιμότητας. Αυτή η εστίαση αποτελεί μία σημαντική ένδειξη ότι τα brands προσπαθούν να έχουν πιο αυθεντικό αντίκτυπο μακροπρόθεσμα, προκειμένου να χτιστεί μια σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές.

    Οι τρεις σημαντικές προτεραιότητες των brands για προσπάθειες για βιωσιμότητα, περιλαμβάνουν τα εξής:

    -βελτίωση της βιωσιμότητας των πρακτικών εσωτερικού μάρκετινγκ (51%),

    -προώθηση πιο βιώσιμων προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών (47%) και τέλος την

    -θέσπιση μακροπρόθεσμων δεσμεύσεων για βιωσιμότητα.

    Όπως σημειώθηκε στη μελέτη “Creative Business Transformation” του 2022, που συντάχθηκε σε συνεργασία με την Deloitte Digital και το Cannes LIONS, υπάρχει ένα συνεχόμενο χάσμα δημιουργικότητας στην ηγεσία. Τα C-suite στελέχη και οι CMOs καθώς και οι ομάδες τους αντιμετωπίζουν μια μείωση των δεξιοτήτων στο κομμάτι της δημιουργικότητας στο marketing. Έτσι για το 2023 τα brands μπορούν να έχουν την ευκαιρία να υπερισχύσουν έναντι του ανταγωνισμού, αφήνοντας περισσότερο χώρο στο κομμάτι της δημιουργικότητας.

    Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα που έγινε, φάνηκε ότι τα brands με υψηλή ανάπτυξη (ορίζονται εκείνα με ετήσια αύξηση εσόδων 10% ή περισσότερο) είναι πιο πιθανό να έχουν τη νοοτροπία και τις διαδικασίες που επιτρέπουν άνθηση της δημιουργικότητας. Οι ενδεδειγμένες στρατηγικές προκειμένου να γίνει ο CMO ένας δημιουργικός ηγέτης στον οργανισμό του είναι να επαναπροσδιορίσουν τι μπορεί να προσφέρει η δημιουργικότητα, να μεταφέρουν τη δημιουργικότητα και στον υπόλοιπο οργανισμό και να εμπνεύσουν τον οργανισμό να σκέφτεται διαφορετικά.

    Έτσι οι marketers καλούνται, σύμφωνα με την έρευνα, να πάρουν μεγάλες αποφάσεις σχετικά με το πότε και πώς να επενδύσουν στην υιοθέτηση πρωτοποριακών πρακτικών marketing. Οι νέες τεχνολογίες βρίσκονται στο επίκεντρο ως κορυφαίες τάσεις και οφείλουν να τις παρακολουθούν και να επιλέγουν με βάσει αυτές.

    Αναφορικά με τις κορυφαίες τάσεις του 2023 περίπου το 80% των στελεχών marketing που ερωτήθηκαν στους κλάδους ενέργειας, πόρων και βιομηχανίας (ER&I), βιοεπιστημών και υγειονομικής περίθαλψης (LS&HC) θα στραφούν προς το metaverse μέσα στα επόμενα δύο χρόνια ενώ το 41% των CMOs που συμμετείχαν στην έρευνα σχεδιάζει να υποστηρίξει τη διαφημιστική τους στρατηγική με blockchain τους επόμενους 12 μήνες.

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα