Η Νέα Υόρκη ξεκίνησε εκστρατεία κατά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης .
Ολόκληρες πόλεις της συντάχθηκαν μαζί με σχολικές περιφέρειες και μηνύουν εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης με τον ισχυρισμό ότι οι πλατφόρμες τους τροφοδοτούν μια κρίση ψυχικής υγείας μεταξύ των εφήβων, παράλληλα υποστηρίζουν ότι οι Meta Platforms και άλλοι εκμεταλλεύονται παιδιά και εφήβους.
Η πολυπληθέστερη πόλη των ΗΠΑ κατέθεσε αγωγή την Τετάρτη στο δικαστήριο της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες κατά της Meta, των πλατφορμών της στο Facebook και στο Instagram. Επίσης την TikTok Inc. την μητρική της εταιρεία, ByteDance Ltd. Την Google LLC και την πλατφόρμα YouTube αλλά και τον ιδιοκτήτη του Snapchat Snap Inc.
Οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης αντιμετωπίζουν αυξανόμενους νομικούς κινδύνους από τους ισχυρισμούς ότι χρησιμοποιούν αλγόριθμους για να εθίσουν τους εφήβους και τους εφήβους στις πλατφόρμες τους.
Η Μέτα μήνυσε τους γενικούς εισαγγελείς περισσότερων από 30 πολιτειών για παρόμοιες αξιώσεις τον Οκτώβριο. Ένα μήνα αργότερα, ένας δικαστής στο Όκλαντ της Καλιφόρνια, διέταξε τη Meta, την Google, το TikTok και το Snap να αντιμετωπίσουν εκατοντάδες αγωγές κατηγορώντας τους ότι απευθύνονταν στους νέους.
Εκατοντάδες σχολικές περιφέρειες έχουν επίσης μηνύσει για να αναγκάσουν τις εταιρείες να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους και να πληρώσουν το κόστος αντιμετώπισης του εθισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η Νέα Υόρκη δήλωσε ότι δαπανά περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια σε προγράμματα και υπηρεσίες ψυχικής υγείας για τη νεολαία κάθε χρόνο.
Ο επίτροπος υγείας της πόλης τον περασμένο μήνα χαρακτήρισε την ανεξέλεγκτη πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «κίνδυνο για τη δημόσια υγεία».
«Η πόλη μας είναι χτισμένη στην καινοτομία και την τεχνολογία, αλλά πολλές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης καταλήγουν να θέτουν σε κίνδυνο την ψυχική υγεία των παιδιών μας, να προωθούν τον εθισμό και να ενθαρρύνουν την επικίνδυνη συμπεριφορά», δήλωσε ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Έρικ Άνταμς σε δήλωση.
«Μεγιστοποίηση της δέσμευσης»
Όπως πολλές άλλες καταγγελίες στις ΗΠΑ, η αγωγή της Νέας Υόρκης ισχυρίζεται ότι οι εταιρείες δανείστηκαν από συμπεριφορικές και νευροβιολογικές τακτικές που χρησιμοποιούνται από τις βιομηχανίες καζίνο και καπνού για να σχεδιάσουν χαρακτηριστικά που στοχεύουν στη «μεγιστοποίηση της δέσμευσης των νέων για την αύξηση των εσόδων από διαφημίσεις» και στοχεύουν παιδιά και εφήβους που είναι «ιδιαίτερα ευάλωτα στις εθιστικές επιπτώσεις αυτών των χαρακτηριστικών».
Η υπόθεση είναι City of New York v Meta Platforms Inc., 24STCV03643, Ανώτατο Δικαστήριο της Πολιτείας της Καλιφόρνια, Κομητεία του Λος Άντζελες.