Μπορεί το 80% των αγορών να πραγματοποιείται ακόμα εντός των φυσικών καταστημάτων, ωστόσο όποιοι έμποροι αγνοήσουν τις νέες τάσεις, θα χάσουν οριστικά το τρένο.
Το 2021 ήταν η χρονιά ανάκαμψης του κλάδου της μόδας και ταυτόχρονα μία χρονιά ρεκόρ για το ηλεκτρονικό της εμπόριο που είδε την αξία του να αυξάνεται σημαντικά και να υπολογίζεται πλέον στο 1,010 δισ ευρώ. Σύμφωνα με τον ετήσιο απολογισμό του GLAMI, για το 2022 η τάση παραμένει ανοδική, με τον πήχη να τίθεται κοντά στα 1,11 δισ. ευρώ, ενώ σε ορίζοντα τριετίας υπολογίζεται ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στο χώρο της ένδυσης- υπόδησης θα αγγίζουν τα 1,3 δισ ευρώ.
Η νέα τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο – Τα social media
Το Livestream shopping είναι μια μέθοδος marketing που περιλαμβάνει έναν παρουσιαστή (συνήθως έναν influencer ή celebrity) που προωθεί κάποιο προϊόν ή υπηρεσία μέσω live βίντεο. Αυτή η τάση ξεκίνησε στην Κίνα όπου η αξία της live streaming αγοράς αυξήθηκε περισσότερο από 280% μεταξύ 2017 και 2020, ενώ οι Δυτικές χώρες υιοθετούν το trend με πιο αργό ρυθμό. Το live shopping απέφερε περίπου 5,6 δις. δολάρια στις ΗΠΑ το 2020, ενώ υπολογίζεται ότι μπορεί να συμμετέχει μέχρι και στο 20% του συνόλου του ηλεκτρονικού εμπορίου έως το 2026.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης μεθόδου;
- Επιταχύνει τις αγορές μέσω της χρήσης real time προσφορών.
- Προσθέτει πιο ανθρώπινη προσέγγιση στη μάρκα
- Χαμηλότερα ποσοστά επιστροφών. Σύμφωνα με τα δεδομένα του Coresight, οι live shoppers έχουν 40% λιγότερες πιθανότητες να επιστρέψουν ένα προϊόν σε σχέση με άλλους online αγοραστές.