13.7 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Μπορεί ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ασίας να κερδίσει την Ινδία με μια εφαρμογή;

    Ο Gautam Adani θέλει να χρησιμοποιήσει τους επιβάτες στα αεροδρόμιά του για να φτιάξει μια σούπερ εφαρμογή. Αλλά δεν είναι η καλύτερη στιγμή για τεχνολογικά εγχειρήματα και ο ανταγωνισμός μπορεί να είναι ήδη σε καλύτερη θέση.

    Ο Gautam Adani είναι έτοιμος να αποκαλύψει την πολυδιαφημισμένη υπερ-εφαρμογή του, που δημιουργήθηκε από μια εσωτερική startup που θέλει να είναι  «η Ferrari του ψηφιακού κόσμου».  Η πύλη θα απογειωθεί τους επόμενους τρεις έως έξι μήνες, είπε ο πλουσιότερος μεγιστάνας της Ασίας στους Financial Times σε πρόσφατη συνέντευξή του .  Τώρα, η βιομηχανία της τεχνολογίας βρίσκεται σε αναταραχή παγκοσμίως. Εν τω μεταξύ, ο ανταγωνισμός στο ινδικό ηλεκτρονικό εμπόριο είναι έντονος. Θα κολλήσει η Ferrari του Adani στην κίνηση από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα;

    Η εφαρμογή για κινητά θα συνδέει τους επιβάτες στο δίκτυο αεροδρομίων του Adani με άλλες υπηρεσίες που προσφέρει ο όμιλός του. Αυτός θα μπορούσε να είναι ο ευκολότερος τρόπος για τη δημιουργία λήψεων. Ο Adani διευθύνει επτά ινδικά αεροδρόμια και αυτή τη στιγμή κατασκευάζει  νέο τερματικό σταθμό και διάδρομο προσγείωσης για τη δεύτερη εγκατάσταση της Βομβάης. Συνολικά, το 20% της αεροπορικής κίνησης της χώρας διέρχεται από αυτόν. Εάν ο Adani επρόκειτο να κάνει μια δωρεάν διαδρομή για το σπίτι – επενδύει επίσης σε στόλους ταξί σε πόλεις όπου έχει αεροδρόμια, σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης – θα μπορούσε ενδεχομένως να εγκαταστήσει την εφαρμογή του που δεν έχει ακόμη κατονομαστεί σε εκατομμύρια τηλέφωνα.

    Αυτή είναι μόνο η πρώτη μάχη. Το δεύτερο θα είναι πιο δύσκολο — να κάνει τους καταναλωτές να επιστρέψουν για άλλα πράγματα.

    Η συγκέντρωση αγορών, πληρωμών, ψυχαγωγίας, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και χρηματοδότησης σε ένα μέρος είναι το κινεζικό μοντέλο. Οι εταιρείες όπως η Alibaba Group Holding Ltd., η Tencent Holdings Ltd. και η Meituan το τελειοποίησαν πριν το Πεκίνο νευριάσει για την κυριαρχία των τεχνολογικών τιτάνων του και τους καταστήσει στόχο ισχυρών αντιμονοπωλιακών ενεργειών . Η τεχνολογική καταστολή του περασμένου έτους μπορεί να χαλαρώνει, αλλά οι πολιτικές της Κίνας για τον Covid-19 συνεχίζουν να επιβαρύνουν την κατανάλωση: η Alibaba δημοσίευσε πρόσφατα μια έκπληξη τριμηνιαίας απώλειας . Στη Νοτιοανατολική Ασία, όπου το πρότυπο αντιγράφηκε με επιτυχία, οι επενδυτές ζητούν τώρα κερδοφορία πριν από την επέκταση. Ο Όμιλος GoTo, ο ινδονησιακός μεγαθήριος που δημιουργήθηκε μέσω της συγχώνευσης του παρόχου Gojek και της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου Tokopedia,  περικόπτει το 12% του εργατικού δυναμικού του .

    Πόσο γρήγορα μπορεί ο Adani να αναπτυχθεί; Με εξαίρεση τα αεροδρόμια, τη διανομή ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στην πόλη και τα βρώσιμα έλαια, η υπόλοιπη αυτοκρατορία του εστιάζει έντονα στην εξόρυξη, τα logistics και τις υποδομές, τα οποία δεν προσφέρουν απαραιτήτως πάρα πολλούς δρόμους για να συνδεθείτε με τους τελικούς καταναλωτές. Ακόμη και για τον 154χρονο όμιλο Tata, ο οποίος ασχολείται με τα πάντα, από το αλάτι και το τσάι μέχρι τα αυτοκίνητα και τις αεροπορικές εταιρείες, το να βάλει λουκέτο στους πελάτες στον ψηφιακό κόσμο αποδεικνύεται σκληρή δουλειά. Το Tata Neu, η σούπερ-εφαρμογή γύρω από το Big Basket, έχει ληφθεί περίπου 15 εκατομμύρια φορές, σύμφωνα με στοιχεία της Apptopia που παρατίθενται σε σημείωμα έρευνας της Macquarie Capital την περασμένη εβδομάδα. Αυτός είναι ένας μέτριος αριθμός σε μια χώρα όπου θα υπάρχουν  1 δισεκατομμύριο χρήστες smartphone έως το 2026.

    Το Tata Neu δεν θα είναι ο μόνος διαγωνισμός που θα νικήσει. Ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Adani θα είναι ο Ambani, ο οποίος έχτισε την ψηφιακή του τάφρο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν τα χρήματα έρρεαν στην τεχνολογία. Ο δεύτερος πλουσιότερος επιχειρηματίας της Ασίας έχει πρόσβαση σε 428 εκατομμύρια χρήστες τηλεπικοινωνιών, μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας του Jio.  Η Ambani είναι επίσης ο Νο. 1 λιανοπωλητής της Ινδίας και επεκτείνεται στις  χρηματοοικονομικές υπηρεσίες . Η πίστωση είναι η κόλλα που συγκρατεί μια επιτυχημένη σούπερ-εφαρμογή ή τουλάχιστον αυτή ήταν η εμπειρία σε άλλα μέρη της Ασίας. Ωστόσο, το να βγάλεις χρήματα από αυτό είναι δύσκολο. Το τμήμα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών της Grab Holdings Ltd. συγκέντρωσε έσοδα μόλις 20 εκατομμυρίων δολαρίων το περασμένο τρίμηνο από 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε όγκους πληρωμών.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα