17 C
Athens
Monday, May 13, 2024
More

    Μποϊκοτάζ στις μεγάλες εταιρείες έφεραν πτώση στις πωλήσεις από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς

    Από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς τον Οκτώβριο, η Nayera Ahmed, μια 19χρονη φοιτήτρια μαζικών επικοινωνιών στο Κάιρο, σταμάτησε να πηγαίνει με την παρέα της  στα Starbucks της περιοχής της. Η αμερικανική αλυσίδα καφέ έχει εμφανιστεί σε πολλές λίστες μποϊκοτάζ καταναλωτών που κυκλοφορούν στα αιγυπτιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    «Εγώ και οι φίλοι μου, πηγαίναμε συνέχεια στα Starbucks, τώρα είναι κρίμα αν σας δουν σε ένα από αυτά», είπε ο Ahmed. «Είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε. Γιατί να αγοράσω από αυτές τις δυτικές εταιρείες;»

    Είναι μια τάση που εμφανίζεται σε μέρη της Μέσης Ανατολής και ακόμη και πέρα ​​από αυτήν. Καθοδηγούμενοι από μια πηγή οργής κατά των ΗΠΑ και της Ευρώπης που δεν έκαναν περισσότερα για να πείσουν το Ισραήλ να τερματίσει την επίθεσή του στη Γάζα, πολλοί αγοραστές στην περιοχή καθώς και μουσουλμανικά έθνη όπως το Πακιστάν αποφεύγουν μεγάλες ξένες μάρκες, μειώνοντας τις πωλήσεις ορισμένων και δημιουργώντας PR πονοκεφάλους για τους άλλους.

    Στο Κάιρο, μια καθημερινή, δεκάδες συνήθως πολυσύχναστα καταστήματα Starbucks και McDonald’s που επισκέφτηκε το Bloomberg ήταν εντελώς άδεια. Ο κατασκευαστής μιας τοπικής αιγυπτιακής μάρκας αναψυκτικών είπε ότι οι πωλήσεις του έχουν τριπλασιαστεί από την έναρξη του πολέμου, επειδή οι καταναλωτές αποφεύγουν την Coca-Cola και την Pepsi.

    Τις τελευταίες εβδομάδες, ο Διευθύνων Σύμβουλος της McDonald’s Corp. Chris Kempczinski έχει προειδοποιήσει ότι η εταιρεία του βλέπει «σημαντικό επιχειρηματικό αντίκτυπο» στη Μέση Ανατολή.

    Εν τω μεταξύ, οι μετοχές της Americana Restaurants International Plc – του φορέα εκμετάλλευσης franchise στη Μέση Ανατολή για τις KFC, Pizza Hut, Krispy Kreme και Hardee’s – υποχώρησαν έως και 27% στο χρηματιστήριο της Σαουδικής Αραβίας τους μήνες μετά την έναρξη του πολέμου, με ορισμένους αναλυτές να προβλέπουν επιτυχία στα κέρδη της από τα μποϊκοτάζ.

    Στην Ιορδανία, πολλά καταστήματα Starbucks και McDonald’s εξακολουθούν να παραμένουν σε μεγάλο βαθμό άδεια, παρόλο που τα μποϊκοτάζ ξεκίνησαν τον Οκτώβριο. Οι θεατές συνήθως βλέπουν μόνο άδεια σκαμπό και θαλάμους που καταλαμβάνονται από εργάτες, με τα ταμίες να σκύβουν στους πάγκους τους. Τα σούπερ μάρκετ στην Ιορδανία έχουν επίσης ετικέτες που κρέμονται σε μεγάλο αριθμό ξένων εμπορικών σημάτων που τα περιγράφουν ως «μποϊκοτάζ αγαθά».

    Στο Κουβέιτ, τα κανονικά γεμάτα καταστήματα Starbucks σε πολυσύχναστες περιοχές έχουν δει λιγοστούς πελάτες από τις αρχές Οκτωβρίου. Το μποϊκοτάζ αύξησε τις πωλήσεις για τα τοπικά καταστήματα καφέ.

     Στην Αίγυπτο, ο Spiro Spathis, μια τοπική μάρκα αναψυκτικών 100 ετών, η οποία πάλευε να αναβιώσει τη δημοτικότητά της που μειώνεται, έχει δει τις πωλήσεις της να εκτοξεύονται κατά τους τελευταίους τρεις μήνες, σύμφωνα με τον Youssef Atwan, εμπορικό διευθυντή της.

    Με περισσότερους από 105 εκατομμύρια ανθρώπους, η Αίγυπτος είναι το πολυπληθέστερο έθνος της περιοχής, με το 60% των κατοίκων της να είναι κάτω των 30 ετών. που άλλαξε τελείως τις καταναλωτικές της συνήθειες από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος.

    Στην Τουρκία, ορισμένοι αξιωματούχοι πίεσαν για μποϊκοτάζ της Coca-Cola. Ενώ το ποτό είναι ακόμη ευρέως διαθέσιμο σε σούπερ μάρκετ και εστιατόρια, το τουρκικό κοινοβούλιο τον Νοέμβριο δήλωσε ότι θα αφαιρέσει την Coca-Cola από τις καφετέριες του.

    Ο αντίκτυπος θα γίνει σαφέστερος όταν οι αμερικανικές εταιρείες αναψυκτικών αναφέρουν κέρδη τον Φεβρουάριο, αλλά μια βουτιά στις πωλήσεις του διανομέα της Coke’s στην Τουρκία, όπου οι όγκοι του τέταρτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 22% “σίγουρα σηκώνει κόκκινο σημαία”, δήλωσε ο Garrett Nelson , αναλυτής της βιομηχανίας ποτών στο CFRA. Coca-Cola και PepsiCo. δεν σχολίασε.

    Οι επιπτώσεις από τα μποϊκοτάζ έχουν παρατηρηθεί σε μεγάλο βαθμό σε χώρες όπως η Ιορδανία, το Κουβέιτ και η Αίγυπτος. Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα – όπου ζουν μόνο περίπου 10 εκατομμύρια άνθρωποι, πολλοί από τους οποίους είναι εκπατρισμένοι – έχει παρατηρηθεί μικρή δραματική επίδραση.

    Ωστόσο, ακόμη και εκεί ορισμένοι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων επέλεξαν να πάρουν θέση. Το Bait Maryam, ένα εστιατόριο του Ντουμπάι, αντικατέστησε όλα τα ανθρακούχα ποτά με τοπικές μάρκες στις αρχές Οκτωβρίου. Ένας εκπρόσωπος είπε ότι οι πελάτες του υποστηρίζουν την αλλαγή.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα