14.2 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Μικρή κάμψη στη ζήτηση του μηλίτη στην Ελλάδα το 2023

    Στο εργοστάσιο του Ομίλου Heineken στο Βέλγιο, στην αντίστοιχη γραμμή παραγωγής μηλίτη, παρασκευάζεται ο νέος κωδικός υπό το brand Μηλοκλέφτης, ο Μηλοκλέφτης Τρόπικαλ, με βάση το μήλο, χυμό ανανά, άρωμα και γεύση ανανά, λάιμ και μέντα, που λάνσαρε φέτος η Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

    Ο Μηλοκλέφτης Τρόπικαλ είναι διαθέσιμος τόσο στο οργανωμένο λιανεμπόριο, με μικρότερη διανομή από τους κωδικούς του αμιγούς μήλου και του κερασιού, όσο και στα σημεία Ho.Re.Ca. που συνεργάζονται με την εταιρεία. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία τόνισε πως «Όλα τα προϊόντα μηλίτη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, τόσο του brand Μηλοκλέφτης, όσο και του brand Strongbow του Ομίλου Heineken, παράγονται στην Ελλάδα, με εξαίρεση τον Μηλοκλέφτη Τρόπικαλ, ο οποίος εισάγεται, λόγω περιορισμού της ελληνικής νομοθεσίας για το ποσοστό του χυμού μήλου στη συνταγή».

    Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, ένας μηλίτης πρέπει να έχει περιεκτικότητα σε χυμό μήλου 50% κατ’ ελάχιστο, σε αντίθεση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες -που αποτελούν και χώρες εισαγωγής μηλίτη στην Ελλάδα- οι οποίες ορίζουν το συγκεκριμένο ποσοστό σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα. Επομένως, όλοι οι εισαγόμενοι κωδικοί μηλίτη υπόκεινται σε λιγότερους περιορισμούς στην παραγωγή σε σχέση με τους εγχώρια παραγόμενους. Όπως προκύπτει αυτό είναι ένα θέμα που δεν έχει λυθεί, παρά τη δημοσιότητα που είχε λάβει τα προηγούμενα χρόνια, παρά την αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας.

    Ο μηλίτης εν γένει αποτελεί αναπτυσσόμενη αγορά στην Ελλάδα, η οποία όμως ξεκίνησε από πολύ χαμηλούς όγκους πωλήσεων. Παρότι οι όγκοι έδειχναν να βαίνουν αυξητικοί από έτος σε έτος, ο κατ’ εκτίμηση ετήσιος όγκος της αγοράς μηλίτη στην Ελλάδα βρίσκεται μόλις στο 1% περίπου της αγοράς της μπύρας. Τα νέα λανσαρίσματα για το 2022 ήταν ο Μηλοκλέφτης Μήλο σε εικοσάλιτρο βαρέλι, εκ μέρους της Αθηναϊκής Ζυθοποίας και το μπουκάλι Somersby Mango & Lime, από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία.

    Οι τάσεις πωλήσεων φαίνεται ότι θα είναι ελαφρά πτωτικές το 2023, σε σύγκριση με το 2022. Πέρα από τον Μηλοκλέφτη Τρόπικαλ της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αντίστοιχα φέτος λάνσαρε το μπουκάλι Somersby Strawberry Lime, με 0% αλκοόλ. Τα βασικότερα προϊόντα της ελληνικής αγοράς μηλίτη παρασκευάζονται στο εξωτερικό, εκτός από τους κωδικούς Μηλοκλέφτης Μήλο και Μηλοκλέφτης Κεράσι και αφορούν συνολικά έντεκα επιπλέον βασικούς κωδικούς τεσσάρων διαφορετικών κύριων brands.

     

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα