22.1 C
Athens
Sunday, April 28, 2024
More

    Μια από τις δυσκολότερες δεκαετίες για την Ευρώπη-Εχθρός της τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

    Οι ευρωπαϊοι  κατασκευαστές αυτοκινήτων και χημικών κινδυνεύουν να χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους από την Κίνα και τις ΗΠΑ, καθώς και οι δύο βιομηχανίες αντιμετωπίζουν επίμονα υψηλό ενεργειακό κόστος κατά τη μετάβαση σε καθαρότερα καύσιμα, σύμφωνα με τον επικεφαλής ενός από τα κορυφαία λιμάνια της ηπείρου.

    «Είμαστε σε μια επικίνδυνη κατάσταση», δήλωσε ο Jacques Vandermeiren , Διευθύνων Σύμβουλος του βελγικού λιμανιού της Αμβέρσας-Μπριζ, σε μια συνέντευξη αυτή την εβδομάδα στη Σύνοδο Κορυφής του Σάλτσμπουργκ. «Για την ευρωπαϊκή βιομηχανία, το να υποφέρει η χημική βιομηχανία και να βλέπει τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα να εισβάλλουν στην Ευρώπη είναι διπλός κίνδυνος».

    Η Ευρώπη, είπε, «θα έχει μια πολύ δύσκολη δεκαετία».

    Το υψηλότερο ενεργειακό κόστος επιβαρύνει τον ευρωπαϊκό χημικό τομέα, ο οποίος με τη σειρά του επηρεάζει τον όγκο της ναυτιλίας. Νωρίτερα αυτό το μήνα, η γερμανική BASF SE ενώθηκε με άλλους κατασκευαστές χημικών στην περικοπή των προσδοκιών της για το έτος, κατηγορώντας την υποτονική παγκόσμια βιομηχανική παραγωγή και την αργή ζήτηση για καταναλωτικά προϊόντα.

    Υπάρχει κίνδυνος να κλείσουν ή να μετεγκατασταθούν τα εργοστάσια.

    «Η επόμενη φάση θα είναι το κλείσιμο ορισμένων εργοστασίων», είπε. «Η ανταγωνιστικότητα της χημικής βιομηχανίας στην Ευρώπη διακυβεύεται πραγματικά».

    Η ναυτιλία αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι ο μόνος κλάδος που ανέκαμψε τους τελευταίους μήνες, ωθούμενος σε μεγάλο βαθμό από τις εξαγωγές από την Κίνα.

    Ωστόσο, η εισροή αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής επιβραδύνεται, είπε ο Vandermeiren, λόγω της έλλειψης εξοπλισμού που απαιτείται για τη μεταφορά τους – πλοία roll-on roll-off και τερματικά λιμάνια που έχουν σχεδιαστεί για να χειρίζονται τις εισαγωγές.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα