Ο πρόεδρος της Νίκης, Δημήτρης Νατσιός, έκανε επίκαιρη ερώτηση στην υπουργό Πολιτισμού με θέμα «Απαράδεκτη η σειρά του Netflix για τον Μέγα Αλέξανδρο». Απαντώντας, η Λίνα Μενδώνη επεσήμανε πως η εν λόγω σειρά βρίθει ιστορικών ανακριβειών. Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως το υπουργείο Πολιτισμού δεν ασκεί λογοκρισία στην τέχνη, ούτε προχωρά σε κινήσεις που έχουν ως αποτέλεσμα τη δίωξή της.
«Τα στοιχεία της προσωπικότητας του Αλέξανδρου δεν αναδεικνύονται στη σειρά του Netflix, η οποία δεν εξυπηρετεί την ιστορική αλήθεια. Βρίθει ιστορικών ανακριβειών και παρουσιάζει σκηνοθετική προχειρότητα και σκηνογραφική πενία», υπογράμμισε η Λίνα Μενδώνη, αναφερόμενη στη σειρά «Μέγας Αλέξανδρος: Η γέννηση ενός Θεού», του Netflix.
«Επιδιώκει τον εύκολο εντυπωσιασμό για να κερδίσει θεατές, χρησιμοποιώντας τον κακόβουλο σχολιασμό ως δήθεν γεγονότα. Η πλατφόρμα χαρακτηρίζει τη σειρά ως ντοκιμαντέρ με σκηνές μυθοπλασίας. Στην ουσία πρόκειται για μια εξαιρετικά κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου, που απέχει παρασάγγας από τα ιστορικά γεγονότα έτσι όπως καταγράφονται στις αρχαίες γραπτές πηγές και τεκμηριώνονται από την αρχαιολογική έρευνα», συνέχισε η υπουργός Πολιτισμού.
«Για το θέμα της σχέσης με τον Ηφαιστίωνα δεν υπάρχει καμία αναφορά στις πηγές που να ξεφεύγει από τα όρια της φιλίας, όπως την ορίζει ο Αριστοτέλης», επεσήμανε η υπουργός, απαντώντας σε σχετικά σχόλια του Δημήτρη Νατσιού. Θα γνωρίζετε ότι η έννοια του έρωτα στην αρχαία Ελλάδα είναι ευρεία και πολυδιάστατη. Σύμφωνα με το λεξικό των Liddell, Scott, McKenzie, έρωτας είναι η ένθερμη επιθυμία προς ένα πρόσωπο, προς την απόκτηση ενός πράγματος ή την κατάκτηση ενός σκοπού», τόνισε σε άλλο σημείο της απάντησής της η Λίνα Μενδώνη.
«Δεν μπορούμε, λοιπόν, να ερμηνεύουμε ούτε πρακτικές, ούτε πρόσωπα που έδρασαν 2.000 χρόνια πριν, με τα δικά μας μέτρα, τις δικές μας νόρμες, τις δικές μας προσλαμβάνουσες. Ο Μέγας Αλέξανδρος εδώ και 2.300 χρόνια δεν χρειάστηκε ποτέ, ούτε χρειάζεται τώρα, την παρέμβαση οποιουδήποτε αυτόκλητου προστάτη της ιστορικής του μνήμης ή ακόμα περισσότερο της προσωπικότητας και της ηθικής του υπόστασης», συμπλήρωσε.
«Το υπουργείο Πολιτισμού δεν ασκεί λογοκρισία στην τέχνη, δεν προβαίνει σε πράξεις που έχουν ως αποτέλεσμα τη δίωξη ή την απαγόρευσή της, δεν χειραγωγεί, δεν περιορίζει, δεν ελέγχει τη διάδοση πληροφοριών και ιδεών, ούτε προληπτικά, ούτε κατασταλτικά. Η λογοκρισία καταλύει τη δημιουργία, θέτοντας ζητήματα περιεχομένου και ουσίας τους. Η λογοκρισία αποτελεί ίδιον αυταρχικών καθεστώτων. Στην Ελλάδα η ελευθερία της τέχνης κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα. Σε διεθνές επίπεδο, η ελευθερία της έκφρασης προστατεύεται απολύτως», ανέφερε χαρακτηριστικά η Λίνα Μενδώνη.
«Η έμπνευση των καλλιτεχνών, η προσωπική πρόσληψη, η κρίση των ανθρώπων δεν δύναται προφανώς να τεθεί υπό κανονιστικό καθεστώς και έλεγχο. Δεν δύναται να ρυθμίζεται στα δικαστήρια ή να σύρεται στα δικαστήρια. Αξιολογείται και κρίνεται από τον καθένα μας, από τη διεθνή κοινότητα. Έτσι αξιολογείται το Netflix», συμπλήρωσε.