24 C
Athens
Friday, May 3, 2024
More

    Μειωμένες τιμές κυνηγά η κυβέρνηση, ανατιμήσεις συζητούν οίκοι τροφίμων του εξωτερικού

    Νέες ανατιμήσεις φαίνεται ότι έρχονται και στο οργανωμένο λιανεμπόριο μέσα στο ερχόμενο διάστημα, παρά τα νέα μέτρα της κυβέρνησης, ανάμεσα στα οποία πρωταγωνιστεί η Μόνιμη Μείωση Τιμής για διάστημα έξι μηνών. Όσο κι αν αυξάνονται οι εταιρείες οι οποίες συμμετέχουν με κωδικούς τους στο μέτρο, την ίδια στιγμή εταιρείες που δεν έχουν δικό τους τμήμα πωλήσεων στην Ελλάδα φαίνονται απρόθυμες να συμμετάσχουν στο μέτρο μείωσης τελικής τιμής στο ράφι. Κάποιες από αυτές ενημερώνουν τους εν Ελλάδι συνεργάτες τους ότι θα προχωρήσουν και σε νέες ανατιμήσεις σε προϊόντα τους.

    Το ζήτημα της αυξημένης τιμής και ελλείψεων πρώτων υλών

    Το βασικό αιτιολογικό για νέες ανατιμήσεις είναι η συνέχιση της αύξησης τιμής πρώτων υλών και ειδικότερα, η άνοδος τιμής των υλών που διαμορφώνονται χρηματιστηριακά, η μη επαρκής κάλυψη των βιομηχανικών αναγκών για κάποιες πρώτες ύλες σε παγκόσμιο επίπεδο (όπως ρύζι, κακάο, αλλά και ελαιόλαδο) και η παραμονή του κόστους μεταφοράς σε υψηλά επίπεδα. Σε επίπεδο προϊόντων, όσα αφορούν το βούτυρο, τη σοκολάτα ή πορτοκάλια «οι ανατιμητικές τάσεις εξαρτώνται από την κατηγορία τροφίμων και δεν μπορεί να μπει γενικός κανόνας». Υπάρχει, εξάλλου και το κανάλι των αλλοδαπών εταιρειών που εξάγει τρόφιμα στην Ελλάδα στη λογική της «ανταγωνιστικής τιμής» από την αρχή («every day low pricing»), προκειμένου να καταστούν ελκυστικότερα σε μεγαλύτερα καταναλωτικά κοινά, οπότε εκεί δεν υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής στο μέτρο Μόνιμης Μείωσης Τιμής, εφόσον ο σταθερός τιμοκατάλογος προϊόντων βασίζεται στα κόστη που ορίζουν οι οικονομίες κλίμακας.

    Τι έχει καταφέρει μέχρι τώρα το μέτρο της Μόνιμης Μείωσης Τιμής

    Άνθρωποι της αγοράς ασκούν κριτική απέναντι στα μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας που εφαρμόζει η κυβέρνηση, χαρακτηρίζοντάς τα «αποσπασματικά» και «προσχηματικά». Άλλο στέλεχος της αγοράς ρίχνει στο τραπέζι την αιρετική, θα μπορούσε να πει κανείς, άποψη «ολικής απόσυρσης προσφορών και προωθητικών ενεργειών, με “καθαρές” τιμές προϊόντων, ώστε να λειτουργήσει καλύτερα ο ανταγωνισμός στο οργανωμένο λιανεμπόριο μεταξύ των αλυσίδων». Υπενθυμίζεται ότι στο μέτρο έχουν ενταχθεί 660 προϊόντα από 53 προμηθευτές, έχοντας ξεπεράσει, τον αρχικό στόχο της κυβέρνησης τουλάχιστον 500 προϊόντων.

     

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα