Με το νόμο Σπίρτζη «δούλευε» ο απερχόμενος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ή πιο ορθά «πάγωσε» την εξέλιξη των εργοληπτικών εταιρειών διότι ο υπουργός Υποδομών δεν αναμόρφωσε το Π Δ 71/19 παρότι άλλαξε το νόμο 4412 /2016 περί δημοσίων έργων και συμβάσεων με την αντικατάσταση του με τον 4782/19.
Η ελληνική νομοθεσία για να θέσει όμως σε εφαρμογή ένα νέο νόμο εξαρτάται από την έκδοση των ΠΔ. Ο υπουργός Υποδομών δεν έκανε την παραμικρή κίνηση παρότι είχε γίνει διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς για τη συγκρότηση του νέου Π Δ.
Με πολιτική απόφαση του απερχόμενου υπουργού, οι εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου έμειναν στάσιμες για 4 χρόνια. Δηλαδή μια εταιρεία με πτυχίο 5ης Τάξης για να ανέβει στην 6η Τάξη έπρεπε να ενεργοποιηθεί το νέο ΠΔ. Αντίστοιχη διαδικασία υπήρχε και για τις μικρότερες εταιρείες
Για τέσσερα χρόνια οι εταιρείες δεν άλλαξαν πτυχίο με συνέπεια πολλές να αποκλείονται από δημόσιους διαγωνισμούς διότι δεν πληρούσαν τα κριτήρια. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδινε παρατάσεις για την εφαρμογή του ΠΔ. Η πρόσφατη παράσταση που δόθηκε λήγει 31/12/2023.
Οι βασικοί μέτοχοι των εργοληπτικών εταιρειών λένε ότι η απουσία αξιολόγησης τους, ενδυναμώνει στην πράξη την 7η τάξη που αφορά πέντε μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες οι οποίες δεν απειλούνται από τον ανταγωνισμό διότι η πολιτική βούληση του υπουργείου ήταν να βάλει στον «πάγο» την πλειονότητα των κατασκευαστικών εταιρειών για το χατίρι των ισχυρών που παίρνουν τη μερίδα του λέοντος