19.8 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Με ΣΔΙΤ σιδηροδρομικά δίκτυα σε Δυτική Κεντρική Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

    “Κλειδώνει” το πρώτο ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Πρόκειται για το ΣΔΙΤ Φλώρινα – Πλατύ και Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη, αρχικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ.

    Το 50% αφορά παρεμβάσεις ανάταξης και το 50% συντήρηση του δικτύου, με στόχο την συμβασιοποίησή του έως τα τέλη του 2023.

    Σύμφωνα με αναλυτές της σιδηροδρομικής αγοράς, το ΣΔΙΤ αυτό θεωρείται κρίσιμο, λόγω των πρόσφατων γεωπολιτικών εξελίξεων και την “πίεση” που ασκείται στην ελληνική πλευρά για την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, τόσο προς τον άξονα Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, όσο και στον άξονα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.

    Σε επόμενη φάση, θα προκηρυχθούν τα άλλα δύο ΣΔΙΤ, στα τμήματα Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας και Αεροδρόμιο Αθήνας – Κόρινθος  – Κιάτο – Αίγιο.

    Κατά γενική διαπίστωση το εγχώριο δίκτυο χρειάζεται άμεσα παρεμβάσεις, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι βραδυπορίες και να αυξηθεί η χωρητικότητα.

    Η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο του ΟΣΕ ξεκίνησε με το τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη τον Μάιο του 1999, ωστόσο, έως τα τέλη του 2021, ηλεκτροδοτούνταν τα τμήματα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, καθώς και τμήματα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Αεροδρόμιο – ΣΚΑ – Κιάτο και Πειραιάς – Αθήνα).

    Προκρίνονται συνδέσεις με 5 ΒΙΠΕ

    Εκτός από την αναγκαιότητα για την ανάταξη του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου, ο ΟΣΕ με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ εμφανίζονται διατεθειμένοι να προωθήσουν το μεταξύ τους Μνημόνιο Συνεργασίας.

    Οι Οργανισμοί θα προχωρήσουν στην συμβασιοποίηση των μελετών σκοπιμότητας για τις εν δυνάμει συνδέσεις, προτεραιοποιώντας τις πλέον ώριμες συνδέσεις, προκειμένου να προχωρήσει ο σχεδιασμός του Μνημονίου. Φαίνεται ότι προτεραιότητα θα δοθεί σε 5 ΒΙΠΕ επί συνόλου 25.

    Όπως όλα δείχνουν, προκρίνεται η σύνδεση με τα διυλιστήρια της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ στους Αγ. Θεοδώρους στην Κόρινθο, η σύνδεση της ΒΙΠΕ Μαγνησίας, του λιμένος Βόλου και του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου, η σύνδεση της ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης, η σύνδεση της ΒΙΠΕ Κιλκίς και της Ειδομένης.

    Δοθέντος ότι η οργάνωση των Βιομηχανικών Περιοχών και Επιχειρηματικών Πάρκων συμβάλλει στη βιομηχανική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ο χρόνος κατασκευής των σιδηροδρομικών συνδέσεων και των σιδηροδρομικών υποδομών που απαιτούνται, θα καθορίζεται μετά από κοινή συμφωνία των μερών, με κριτήριο τόσο τις προτεραιότητες του τεχνικού προγράμματος του ΟΣΕ, όσο και την αξιολόγηση των αναγκών των επιχειρήσεων.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα