13.7 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Με ή χωρίς πανδημία οι επιχειρήσεις που δεν σταμάτησαν να εισπράττουν ήταν ο κλάδος των σούπερ μάρκετ

    Αν γυρίσουμε μια διετία πίσω και σκεφτούμε ότι ζήσαμε σε σχέση με τις ζωές μας την περίοδο της πανδημίας ίσως το μοναδικό που δεν μπορούμε να πούμε ότι μας έλειψε ήταν οι βόλτες στα σούπερ μάρκετ.

    Βόλτες (τότε) στην κυριολεξία για εμάς και κέρδη για τις επιχειρήσεις αυτών. Διότι τα γούστα πληρώνονται , άσχετα αν στην συγκεκριμένη περίπτωση λόγω του εγκλεισμού στα σπίτια μας θα έπρεπε να κάνουμε και τις ανάλογες προμήθειες ..

    Σαν να μην πέρασε μια μέρα και τίποτα δεν άλλαξε ακόμα και σήμερα χωρίς πανδημία αλλά με οικονομική κρίση επιβαρυμένη από την ενεργειακή αλλά και τους δημοσιονομικούς κανόνες που αναζητά η Κυβέρνηση μετά τις φυσικές καταστροφές με παράλληλη συνέπεια  τις αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων εμείς συνεχίζουμε τις “βόλτες” στα σουπερ μαρκετ.

    Δεν μπορούμε να ψωνίσουμε με την ίδια άνεση ότι πριν από δυο χρόνια αλλά η ανάγκη ενός νοικοκυριού παραμένει ειδικά στα βασικά προϊόντα αναλλοίωτη ως προς τις επιλογές όσο και αν περικόψουμε τις απαιτήσεις μας λόγω ακρίβειας.

    Οι ανατιμήσεις 2021-2022 απεικονίζονται  στις λογιστικές καταστάσεις των επιχειρήσεων του κλάδου των σούπερ μάρκετ για το 2022, των οποίων τα περισσότερα οικονομικά μεγέθη και οι σχετικοί δείκτες εμφανίζουν θετική εικόνα.

    Οι θετικές εξελίξεις που αποτυπώνονται στις σελίδες του «Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ», όπως η αύξηση των πωλήσεων και της ρευστότητας, δημιουργούν αισιοδοξία για την πορεία του κλάδου.

    Τα στοιχεία για φέτος περιλαμβάνουν τους ισολογισμούς 35 εταιρειών. Οι υπό μελέτη επιχειρήσεις του δείγματoς το 2022 είχαν πωλήσεις αξίας 11,18 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 870,04 εκατ. ευρώ ή κατά 8,44% συγκριτικά με το 2021. Πρόκειται για την έκτη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής ανόδου των κλαδικών πωλήσεων, με την αύξηση την τελευταία πενταετία να υπερβαίνει το 43% και τα 3,39 δις ευρώ.

    Η διαδρομή αυτή των πωλήσεων αποδίδεται στην επίδραση της πανδημίας και των lockdowns, στην πλήρη επαναλειτουργία του άλλοτε δικτύου της Μαρινόπουλος, στην οργανική ανάπτυξη του κλάδου έναντι ανταγωνιστικών προς αυτόν δικτύων και  στις πληθωριστικές πιέσεις από το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

     Τις υψηλότερες πωλήσεις, και δη με τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία στον κλάδο, τις είχε ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης. Ήταν της τάξης των 4,48 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 12,29% έναντι του 2021 ή κατά 489,93 εκατ. ευρώ, που έφεραν τον όμιλο άνετα πάνω από το όριο των 4 δισ. ευρώ, οπότε τα 5 δισ. ευρώ δείχνουν πλέον εφικτός στόχος.

    Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η ΑΒ Βασιλόπουλος με ετήσιες πωλήσεις 1,98 δισ. ευρώ, με μικρή αύξηση 0,78% συγκριτικά με το 2021. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Μετρό (Mymarket) με σημαντική αύξηση πωλήσεων 9,49% και ετήσιο τζίρο 1,50 δισ. ευρώ. Ακολούθησε ο όμιλος Δ. Μασούτης με αύξηση πωλήσεων κατά 6,42% στα 940,22 εκατ. ευρώ, δηλαδή πολύ κοντά στο φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ.

    Η Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας) βρέθηκε ακόμα μια χρονιά στην πέμπτη θέση της κατάταξης, με μικρή αύξηση κατά 1,96% και πωλήσεις 513,52 εκατ. ευρώ. Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός κατέλαβε την έκτη θέση στη σχετική κατάταξη, με άνοδο 18,58% και ετήσιες πωλήσεις 497,81 εκατ. ευρώ, ενώ ακολούθησαν η Market In με ετήσιες πωλήσεις 375,30 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 6,20%, η Bazaar με αύξηση 14,32% στα 223,58 εκατ. ευρώ, η Εγνατία, με αύξηση 16,04% στα 160,08 εκατ. ευρώ, ενώ τη δεκάδα έκλεισε η Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες, με πωλήσεις 98,22 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 6,03% έναντι του 2021.

     

     

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα