Τα καταστήματα που λειτουργούν υπό την επωνυμία της McDonald’s είναι ελεύθερα να ορίσουν δικές τους τιμές στο μενού και έχουν ήδη μεγάλη γκάμα προσφορών. Τώρα, όμως, η εταιρεία θέλει να λανσάρει μια νέα προσφορά σε όλη τη χώρα, η οποία περιλαμβάνει τέσσερα προϊόντα, μπέργκερ, πατάτες, αναψυκτικό και nuggets, για 5 δολάρια.
Οι διαμαρτυρίες από τις εταιρείες ήταν έντονες, διότι υποστήριζαν ότι η συγκεκριμένη προσφορά να ροκανίσει περαιτέρω τα ήδη πολύ μικρά περιθώρια κέρδους. Εξάλλου, στις περισσότερες περιοχές που δραστηριοποιείται η McDonald’s, τα προϊόντα της προσφοράς είναι πολύ ακριβότερα από 5 δολάρια εάν πωληθούν μεμονωμένα. Σε κατάστημα στο Λος Αντζελες για παράδειγμα κοστίζουν 8,5 δολάρια.
Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της McDonald’s, Chris Kempczinski, η προσφορά είναι πιο σημαντική από το κόστος: στόχος είναι να δώσει ώθηση σε περισσότερους Αμερικανούς να φάνε εκτός σπιτιού. Την τελευταία διετία, ο πληθωρισμός στη χώρα «καλπάζει» και έχει οδηγήσει σε σημαντική συρρίκνωση του αριθμού των καταναλωτών που τρώνε έξω σε αλυσίδες fast food.
Εξού και η McDonald’s δεν είναι η μοναδική εταιρεία που προωθεί γενναιόδωρες εκπτώσεις. Το Burger King επαναφέρει μια προσφορά 5 δολαρίων στις ΗΠΑ, ενώ με αφορμή τα 70 χρόνια λειτουργίας θα προσφέρει για μία εβδομάδα ορισμένα προϊόντα δωρεάν. Η Wendy’s επίσης λάνσαρε προσφορά για πρωινό 3 δολαρίων. Έτσι, ο CEO της Mcdonald’s φαίνεται πως δεν θέλει να μείνει «πίσω», φοβούμενος ότι η αλυσίδα θα γίνει λιγότερο ανταγωνιστική στις ΗΠΑ.
Πάντως, σύμφωνα με την ένωση ντόπιων επιχειρηματιών, τα περιθώριο κέρδους των εταιρειών franchise της McDonald’s είναι πολύ μικρά, μεταξύ 10 και 15%, για να γίνει τόσο μεγάλη προσφορά χωρίς στήριξη από την εταιρεία. «Απλούστατα δεν υπάρχει αρκετό κέρδος, ώστε να γίνει προσφορά 30% και το μοντέλο αυτό να είναι βιώσιμο. Απαιτεί οικονομική συμβολή από τη McDonald’s», αναφέρεται σε επιστολή της ένωσης προς τα μελη της.
Πριν από μερικές εβδομάδες, η πρόταση για εθνική προσφορά 5 δολαρίων συζητήθηκε μεταξύ της εταιρείας και των εταιρειών franchise, χωρίς τελικά να γίνει γνωστό το πόρισμα. Εάν πράγματι υλοποιηθεί θα τεθεί σε ισχύ στις 25 Ιουνίου. Ωστόσο, η McDonald’s έχει ήδη «χτυπηθεί» από τη στροφή στα καταναλωτικά μοτίβα, καθώς το α’ τρίμηνο εμφάνισε αιφνιδιαστικά πολύ μικρότερη αύξηση των πωλήσεων από το προσδοκώμενο.