Οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ εξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο εταιρείες όπως η Mastercard Inc., η JPMorgan Chase & Co. και μια εταιρεία χαρτοφυλακίου της Goldman Sachs Group Inc. χρησιμοποιούν, μέσω αλγόριθμου, τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους για να προσαρμόζουν την τιμολόγηση των προϊόντων που τους προσφέρουν άτομα σε αυτό που η υπηρεσία ονόμασε «εποπτεία τιμολόγησης».
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ δήλωσε τη Δευτέρα ότι απέστειλε κλητεύσεις σε οκτώ εταιρείες ζητώντας πληροφορίες σχετικά με το ποια πολιτική χρέωσης ακολουθούν, τα δεδομένα που συλλέγουν και πώς χρησιμοποιούνται για να στοχεύουν ποιοι καταναλωτές λαμβάνουν προσφορές.
Οι εταιρείες που βρίσκονται στο επίκεντρο της έρευνας είναι οι εξής: Mastercard, JPMorgan, Revionics (εταιρεία χαρτοφυλακίου της Goldman Sachs Asset Management), Task Group Holdings Ltd., PROS Holdings Inc., Bloomreach Inc., Accenture Plc και McKinsey & Co.
Ενώ ορισμένες από τις εταιρείες δεν είναι γνωστές, πολλοί από τους πελάτες τους είναι γνωστές μάρκες. Η Task Software χρησιμοποιείται από πελάτες όπως η Starbucks Corp. και η McDonald’s Corp., ενώ στους πελάτες της PROS περιλαμβάνονται η Deutsche Lufthansa AG και η Nestle SA. Η Revionics λέει ότι συνεργάζεται κυρίως με εμπόρους λιανικής πώλησης όπως η Home Depot Inc. και η Bloomreach με εμπόρους λιανικής πώλησης ειδών σπιτιού και ένδυσης όπως η Kirkland’s Inc.
Η Mastercard δήλωσε ότι έλαβε το αίτημα της FTC και ότι θα συνεργαστεί με την έρευνα.
Σε ανακοίνωσή της, η Revionics δήλωσε ότι το λογισμικό της δεν συνιστά κοστολόγηση που απευθύνεται σε συγκεκριμένα άτομα, αλλά χρησιμοποιεί ιστορικά δεδομένα πωλήσεων για να συμβάλει στη βελτιστοποίηση των τιμών, με αποτέλεσμα, συχνά, μειώσεις. Η εταιρεία δήλωσε ότι είναι βέβαιη ότι η μελέτη της FTC θα επιβεβαιώσει τα οφέλη του εργαλείου της για τη βελτιστοποίηση τιμών .
Η Bloomreach δήλωσε ότι «καλωσόρισε» την έρευνα της FTC ως μια ευκαιρία για εκπαίδευση και για την παροχή μιας «καλύτερης, πιο εξατομικευμένης εμπειρίας» για τους καταναλωτές.
Η JPMorgan δεν είχε άμεσο σχόλιο. Η Task, η PROS, η Accenture και η McKinsey δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.
Η αντιμονοπωλιακή υπηρεσία και η υπηρεσία προστασίας των καταναλωτών διεξάγει την έρευνα στο πλαίσιο της λεγόμενης εξουσίας 6(b) που της επιτρέπει να εκδίδει κλητεύσεις για τη διεξαγωγή μελετών αγοράς. Ο οργανισμός εκδίδει γενικά έκθεση σχετικά με τα ευρήματά του μετά την ανάλυση των πληροφοριών από τις εταιρείες, αν και η διαδικασία αυτή μπορεί να διαρκέσει χρόνια για να ολοκληρωθεί.