Η Μιλένα Αποστολάκη κατέθεσε καταγγελία στην Εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη, αναφέροντας σημαντική ζημία του Ελληνικού Δημοσίου. Παράλληλα, ζήτησε να προσκομιστεί το μνημόνιο συνεργασίας του 2019 μεταξύ Καραμανλή και Τσαλίδη, καθώς και η σύμβαση του 2020, η οποία περιλαμβάνει το περιεχόμενο του εν λόγω μνημονίου.
Πιο συγκεκριμένα η κ. Αποστολάκη τόνισε πως «στις 29 Νοεμβρίου 2019 ο υπουργός Μεταφορών κ. Καραμανλής υπέγραψε με τον κ. Τσαλίδη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπουργείου. Ένα χρόνο μετά την υπογραφή του μνημονίου το ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την απόφαση 273/1/27-11-2020 ενέκρινε ομόφωνα το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Τσαλίδης κατέθεσε στο υπουργείο την υπογεγραμμένη σύμβαση.
Στις 30/12/2020 το υπουργείο απέστειλε επιστολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλώντας την σε εκ νέου διαπραγματεύσεις “λόγω πανδημίας”. Στη σύμβαση του 2020 (όπως και στο μνημόνιο του 2019) υπήρχε πρόβλεψη ελάχιστης επένδυσης 645 εκατ. ευρώ από τη πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με αντάλλαγμα την απευθείας ανάθεση για 15 χρόνια επί ποσού 50.000.000 ευρώ κάθε έτος, σύνολο 750 εκατ. για τις άγονες γραμμές. Μάλιστα αυτό το ύψος της επένδυσης από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν απαραίτητο ώστε να γίνει δυνατή η διαδικασία μέσω απευθείας ανάθεσης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον κανονισμό 1370 / 2007.
Τα 645 εκατ. ελάχιστες επενδύσεις από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνίστατο σε κατ’ ελάχιστο 400 εκατ. ευρώ για αγορά νέου τροχαίου υλικού, 100 εκατ. ευρώ σε νέες τεχνολογίες και επισκευή μηχανοστασίων και 45 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις για ακίνητα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης και αξιοποίησης στο Θριάσιο.
Τον Ιούλιο του 2022 κατατίθεται τελικά τροποποιημένη σύμβαση ΥΔΥ με εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο ως προς τις υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ψηφίζεται ο κυρωτικός νόμος 4953/2022 μόνο από τη ΝΔ. Από τα 645 εκατ. ευρώ επενδύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έμεινε σύμφωνα με τον πίνακα στο Παράρτημα Δ’ του νόμου μόνο το πόσο των 77,5 εκατομμυρίων ευρώ, που προκύπτει από 47,5 εκατ. (αντί για ελάχιστο 400 εκατ.) για τροχαίο υλικό, επένδυση σε συστήματα ΙΤ 15 εκατ. ευρώ (αντί για 100 εκατ.) και 15 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του μισθωμένου στόλου. Αποπροσανατολιστικά μάλιστα στον εν λόγω πίνακα εμφανίζεται ως «επένδυση» 86 εκατ. ευρώ μια μελλοντική μίσθωση η οποία θα γίνει όταν αγοράσει νέα τρένα η ΓΑΙΟΣΕ (δηλαδή το Δημόσιο) αντί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επομένως η τελική επένδυση είναι μόλις 77,5 εκατ. ευρώ για την ίδια απευθείας ανάθεση 750 εκατ. ευρώ».