14.3 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Λουξ: Η στρατηγική των εξαγωγών και η… πίστη των καταναλωτών που δοκιμάζεται

    Σε αλλαγή στρατηγικής ως προς τις εξαγωγές οδήγησε τη Λουξ η πανδημία του κορονοϊού, ρίχνοντας το βάρος περισσότερο στην ωρίμανση αγορών που η εταιρεία είχε ήδη ανοίξει, παρά στο άνοιγμα νέων αγορών του εξωτερικού.

    Σε δηλώσεις του, ο Πλάτων Μαρλαφέκας, αντιπρόεδρος της Λουξ, εξήγησε: «Μέχρι την εποχή του κορονοϊού προσπαθούσαμε να ανοίξουμε νέες αγορές. Μετά τον κορονοϊό, επειδή δεν μπορούσαμε να ταξιδέψουμε, επικεντρωθήκαμε κυρίως σε 3-4 αγορές, ώστε να τις ωριμάσουμε. Σε δύο το έχουμε καταφέρει, στην Κύπρο που πάμε πολύ καλά, και έχουμε βέβαια και δυνατό συνεργάτη, και στη Νότια Κορέα. Αλλά και η Αμερική πάει καλά, και η Αγγλία τελευταία ανεβαίνει με διψήφιο ρυθμό». Όπως ανέφερε ο ίδιος, η Λουξ εξάγει σήμερα σε 24 χώρες και οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 5% του συνολικού τζίρου της εταιρείας, αλλά με προοπτική το ποσοστό αυτό να αυξηθεί.

    Οριακά αρνητικοί όγκοι πωλήσεων

    Η φετινή χρονιά δεν είναι εύκολη για τον κλάδο των αναψυκτικών, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Μπορεί τα αναψυκτικά να παραμένουν ένα σχετικά φθηνό προϊόν, όμως δεν είναι είδος ανάγκης, κι έτσι πολλοί καταναλωτές έχουν περιορίσει τις αγορές αναψυκτικών, αγοράζοντας π.χ. μεμονωμένες συσκευασίες αντί για εξάδες.

    Σύμφωνα με τον κ. Μαρλαφέκα, η εταιρεία κινείται φέτος με οριακά αρνητικούς όγκους πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι, που όμως μπορεί να εξισορροπηθούν μέχρι το τέλος του έτους, ανάλογα και με το πώς θα κυλήσει ο Δεκέμβριος. Άλλωστε, η Λουξ είναι ανεβασμένη στην κρύα αγορά, που αποτελεί το 65% του συνολικού της τζίρου και εκεί ρίχνει περισσότερο το βάρος, προκειμένου να την ενισχύσει ακόμα περισσότερο.

    Ο Πλάτων Μαρλαφέκας ανέφερε ακόμα ότι η Λουξ ετοιμάζεται να μπει πιο δυναμικά στην εξόχως ανταγωνιστική κατηγορία της cola, όπου διαθέτει παρουσία με τη Λουξ Cola.

    Η επίδραση των ανατιμήσεων και των προσφορών

    Σημειωτέον ότι οι μεγάλες αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας και των πρώτων υλών ανάγκασαν τη Λουξ να προχωρήσει σε ανατιμήσεις στα προϊόντα της, για πρώτη φορά από το 2008. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τον κ. Μαρλαφέκα, η μεσοσταθμική αύξηση του κόστους κινείται στο +35%, με τα πορτοκάλια ειδικά να καταγράφουν μεγάλη αύξηση στις τιμές τους.

    Πώς επηρεάζει αυτό την συμπεριφορά των καταναλωτών; Όπως επισημαίνει ο κ. Μαρλαφέκας, ο καταναλωτής εξακολουθεί να εμφανίζει μεγάλο βαθμό πιστότητας στα αγαπημένα του αναψυκτικά, όμως όταν βλέπει μεγάλες προσφορές, που του επιτρέπουν να αγοράσει δύο αναψυκτικά στην τιμή του ενός, τότε μπαίνει στον πειρασμό να δοκιμάσει κάτι άλλο. Όταν όμως η προσφορά τελειώνει, επιστρέφει και πάλι στη συνηθισμένη του επιλογή. «Γι’ αυτό κι εμείς κάνουμε υπομονή», τονίζει, στηλιτεύοντας περιπτώσεις μεγάλων προσφορών όπου στην πραγματικότητα οι εταιρείες που τις κάνουν «όσο περισσότερο πουλάνε, τόσο περισσότερο μπαίνουν μέσα». Πάντως, ο ίδιος εκτιμά ότι το 2024 θα ισορροπήσει η αγορά όσον αφορά στις τιμές.

     

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα