20.9 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Τα ΑΕΙ αποκτούν πραγματικά νέους ορίζοντες

    Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου «Νέοι Ορίζοντες» για τα ΑΕΙ, υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο κάνει πράξη αυτό που λέει ο τίτλος του: ανοίγει πραγματικά νέους ορίζοντες για τα Πανεπιστήμια. Επισήμανε τις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται και τις καινοτομίες που εισάγονται με στόχο την αναβάθμιση της Ανώτατης εκπαίδευσης. Υπογράμμισε ότι με την ψήφιση του νέου νομοσχεδίου υλοποιείται το σύνολο των προγραμματικών δεσμεύσεων  για τη Παιδεία. Επανέλαβε  ότι κυβερνητική προτεραιότητα είναι  η δημόσια Παιδεία και τόνισε ότι ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω, αλλά οι ίδιες δυνατότητες στους ανθρώπους με τις ίδιες φιλοδοξίες. Ότι πραγματικά προοδευτικός είναι εκείνος που φέρνει ίσες ευκαιρίες σε όλους, με σπουδές που συνεπάγονται ένα καλύτερο μέλλον. Επισήμανε ακόμη ότι η πανεπιστημιακή κοινότητα, η κοινωνία, αλλά και η πλειοψηφία των ψηφοφόρων ΣΥΡΙΖΑ στηρίζουν το νομοσχέδιο, έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα προς την Αντιπολίτευση και κάλεσε τους βουλευτές της να πάρουν θέση στις επιμέρους μεταρρυθμίσεις. Ανέφερε, ανάμεσα στα άλλα:

    –Υλοποιείται το σύνολο των προγραμματικών μας δεσμεύσεων για την Παιδεία

    Η ανάδειξη της εκπαίδευσης σε μοχλό κοινωνικής κινητικότητας και ανάπτυξης ήταν ένας από τους έξι στόχους που έθετα τέτοια εποχή το 2019 στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης. Σήμερα ύστερα από 36 μήνες, το σύνολο των προγραμματικών μας δεσμεύσεων σχετικά με την Παιδεία, ολοκληρώνεται με το νομοσχέδιο το οποίο συζητούμε. Συμπληρώνεται έτσι το τόξο αλλαγών για το οποίο είχαμε δεσμευτεί προεκλογικά. Από τη διετή προσχολική εκπαίδευση με την ξένη γλώσσα, μέχρι το νέο σχολείο των σύγχρονων μαθημάτων, των δημιουργικών δραστηριοτήτων. Με τους  25.000 διορισμούς εκπαιδευτικών -16.200 που έχουν ήδη γίνει και 8.500 που αναμένονται-  τους πρώτους διορισμούς εδώ και 12 χρόνια. Το νέο τοπίο συμπληρώνεται από τα 120 πρότυπα και πειραματικά σχολεία, τα οποία τυγχάνουν πάρα πολύ θετικής ανταπόκρισης από την ελληνική κοινωνία, αλλά και την έμφαση την οποία έχουμε δώσει στην εξειδικευμένη επαγγελματική γνώση.

    –Ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω, αλλά οι ίδιες δυνατότητες στους ανθρώπους με τις ίδιες φιλοδοξίες.

    Η επιλογή μας να δώσουμε προτεραιότητα στη δημόσια Παιδεία δεν ήταν τυχαία. Στο συγκεκριμένο πεδίο εκδηλώνεται ο κοινωνικός προσανατολισμός, αλλά και η συνολική θεώρηση των πολιτικών δυνάμεων της χώρας. Σε ό,τι μάς αφορά οι προτεραιότητές μας παραμένουν αδιαπραγμάτευτες: Η πρόσβαση σε ποιοτική γνώση και μάθηση για όλα τα Ελληνόπουλα, με κατάρτιση που θα τα βοηθά να χτίζουν με τη δική τους αξία το δικό τους μέλλον, ώστε να μπορούν να σταδιοδρομούν ως επιστήμονες ή ως επαγγελματίες σε ένα όλο ένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω, αλλά οι ίδιες δυνατότητες στους ανθρώπους με τις ίδιες φιλοδοξίες. «Νοιάζομαι για τους νέους», δεν σημαίνει ότι τους χαϊδεύω τα αυτιά για να τους στρέψω σε Σχολές με ανύπαρκτο αύριο. «Νοιάζομαι» σημαίνει να οπλίζω τα μυαλά και τη θέληση των νέων με τις κατάλληλες σπουδές, που θα τους επιτρέπουν να αρπάξουν τις ευκαιρίες του μέλλοντος. Όχι γενικά και αόριστα, αλλά με βάση τα πραγματικά ζητούμενα της αγοράς εργασίας. Διαφορετικά οι ψεύτικες υποσχέσεις κατασκευάζουν ψεύτικες ζωές.

    –Το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο επιστρέφει για να ανταποκριθεί στο διπλό καθήκον του: Να μορφώσει τους νέους Έλληνες, αλλά και να διαμορφώσει τη νέα Ελλάδα.

    Τώρα, ο άλλοτε μεγάλος απών, το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο, επιστρέφει για να ανταποκριθεί στο διπλό καθήκον του: Να μορφώσει τους νέους Έλληνες, αλλά να διαμορφώσει και τη νέα Ελλάδα. Και στον ίδιο αναπτυξιακό ρόλο η τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα πανεπιστήμιά μας, θα μπορούν πλέον τα ίδια να συγκροτούν στο εσωτερικό τους θερμοκοιτίδες νέων επιχειρήσεων.
    Με τον τίτλο «νέοι ορίζοντες» να σηματοδοτεί το περιεχόμενό του διευρύνοντας την ισχύ του δημόσιου Πανεπιστημίου, ανοίγοντας τις δράσεις του στο διεθνές πεδίο και απελευθερώνοντας τελικά τη Διοίκησή του, με άλλα λόγια οδηγώντας την ανώτατη παιδεία να ξανασυναντηθεί με τις βασικές αρχές της στη νέα εποχή. Βασική στόχευση της πρωτοβουλίας μας που είναι η αποδέσμευση του δημόσιου Πανεπιστημίου από γραφειοκρατικά και από ιδεοληπτικά βαρίδια αλλά και από την κυβερνητική χειραγώγηση ώστε η ανώτατη εκπαίδευση να ξαναβρεί το ρόλο της ως πραγματικός ιμάντας κοινωνικής ανόδου κυρίως των πιο αδύναμων συμπολιτών μας, σε μία βάση, όμως, ρεαλιστική με μαθήματα και προγράμματα σπουδών που θα δίνουν ισχυρά πτυχία και με πτυχία τα οποία θα αυξάνουν σημαντικά τις πιθανότητες να βρει κάποιος μία καλή δουλειά.
    Ο απόφοιτος ενός ιδιωτικού σχολείου, το παιδί μιας ευκατάστατης οικογένειας έχει περισσότερες δυνατότητες για σπουδές είτε εδώ είτε στο εξωτερικό. Ένας νέος, όμως, με στενό οικογενειακό προϋπολογισμό πρέπει να βασιστεί αποκλειστικά στις δικές του δυνάμεις. Και αυτοί βρίσκονται στον πυρήνα του νομοσχεδίου που φιλοδοξεί να κάνει πράξη το ίσο δικαίωμα στην ευκαιρία.

    Θα επιμείνω λοιπόν στη σημασία της μεταρρύθμισης, όχι απλώς γιατί επιτέλους απενοχοποιεί τη σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά, ούτε μόνο γιατί θέτει τα μυαλά της χώρας στην υπηρεσία της ανταγωνιστικότητάς της. Αλλά κυρίως γιατί ανοίγει το δρόμο της εξέλιξης σε νεαρούς επιστήμονες που δεν έχουν τα οικονομικά μέσα να ταξιδέψουν στον κόσμο της έρευνας. Τώρα, αντί να φύγουν στο εξωτερικό ή να εγκαταλείψουν την προσπάθειά τους μπορούν να κάνουν αυτή ακριβώς την δουλειά εδώ στον τόπο τους. Η εργασία τους θα αμείβεται αξιοπρεπώς και ταυτόχρονα η διατριβή τους θα γίνεται διαβατήριο για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Ενώ και από την άλλη πλευρά οι επιχειρήσεις της Πατρίδος μας θα πάψουν να στρέφονται εκτός συνόρων αναζητώντας την καινοτομία.

    –Πανεπιστημιακή κοινότητα, κοινωνία, αλλά και η πλειοψηφία των ψηφοφόρων ΣΥΡΙΖΑ στηρίζουν τον κεντρικό πυρήνα του νομοσχεδίου.

    Η μεγάλη πλειοψηφία της πανεπιστημιακής κοινότητας στηρίζει τον κεντρικό πυρήνα του νομοσχεδίου. Στην κοινή γνώμη όλες οι έρευνες καταδεικνύουν σχεδόν καθολική αποδοχή. Σε μια σχετική έρευνα που έγινε ακόμα και ψηφοφόροι της αντιπολίτευσης, χειροκροτούν καινοτομίες που εισάγονται με το νέο πλαίσιο. Τρεις στους τέσσερις οπαδούς του ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν με το ελληνικό Erasmus. Τέσσερις στους πέντε οπαδούς του ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν με την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης. Είναι συνεπώς η κατάλληλη πρωτοβουλία στην κατάλληλη στιγμή. Είναι η ώρα και η Αξιωματική Αντιπολίτευση να ακούσει τις φωνές των φίλων της.

    –Οι βουλευτές της Αντιπολίτευσης καλούνται να πάρουν θέση στις επιμέρους μεταρρυθμίσεις

    Στην πολιτική όπως και στη ζωή, τον πρώτο λόγο έχει τελικά η απόφαση. Ήρθε η ώρα λοιπόν κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να αποφασίσετε. Είστε ή όχι με το ελληνικό Erasmus; Είστε ή όχι με τα διπλά πτυχία, με την αμειβόμενη άσκηση των αποφοίτων που οδηγεί στην εργασία; Θέλετε τελικά ή δε θέλετε συνεργασία με κορυφαία ξένα πανεπιστήμια και την επιστροφή τη μετάκληση κορυφαίων καθηγητών στην Ελλάδα; Συμφωνείτε ή διαφωνείτε να μεταφερθούν αρμοδιότητες από το Υπουργείο στις Σχολές και αυτές να διοικούνται με συλλογικότητα, με διαφάνεια, με αξιοκρατία;  Διαφωνείτε μήπως με τις ειδικές μέριμνες για την ψυχολογική υποστήριξη των φοιτητών ή των σπουδαστών με αναπηρία; Και τελικά είστε με ένα εξωστρεφές αυτόνομο, αυτοδύναμο ανοιχτό πανεπιστήμιο ή όχι;

    Θα αναμένω με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον κύριοι εκπρόσωποι των κομμάτων, πως θα τοποθετηθείτε στην κατ’ άρθρον ψηφοφορία. Γιατί είναι εύκολοι οι γενικόλογοι αφορισμοί, αλλά εδώ καλείστε να τοποθετηθείτε συγκεκριμένα αν συμφωνείτε ή διαφωνείτε με όλες αυτές τις διατάξεις στις οποίες αναφέρθηκα. Μη βρεθούμε ξαφνικά στη θέση να διαπιστώνουμε ότι ενώ έχετε διαφωνήσει επί της αρχής υψώνοντας πολύ τους τόνους αντιπαράθεσης έχετε φτάσει να ψηφίσετε παραπάνω από τα μισά άρθρα του σχετικού νομοσχεδίου. Για να πέσουν οι μάσκες της υποκρισίας επιτέλους και σε αυτήν την αίθουσα.

    *Επισυνάπτεται η ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή

    Β. Κυριάκος Μητσοτάκης: Όχι στον εκτσογλανισμό της δημόσιας ζωής. O «βερναρδακισμός» είναι ένας «πολακισμός». Είναι ΣΥΡΙΖΑϊκός φαρισαϊσμός. Ο Πολάκης επιβεβαιώνει όσα είπε ο Πρωθυπουργός και απειλεί.

    Για δεύτερη μέρα χθες, ο κ Τσίπρας εξακολουθούσε να σιωπά και να κρύβεται προκειμένου να μην πάρει θέση, να μην καταγγείλει τη χυδαιότητα Βερναδάκη σε βάρος της Υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως. Για να αποφύγει μάλιστα τα ερωτήματα που εγείρονται για τις πρακτικές του κόμματός του, αποφάσισε να μην εμφανιστεί χθες -παρότι  τα Μέσα  που πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ μιλούσαν για αντιπαράθεση με τον Πρωθυπουργό- για ομιλία στη Βουλή. Η υπόθεση, άλλωστε, αυτή δεν συνιστά ένα μεμονωμένο φαινόμενο, αλλά μια γενικευμένη τακτική που καλύπτεται από τον ίδιο τον κ.Τσίπρα. Αναφερόμενος σε όλα αυτά ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε από το βήμα της  Βουλής:

    «Πού είναι ο κύριος Τσίπρας σήμερα; Γιατί δεν είναι εδώ αλήθεια;….Δεν είναι εδώ διότι αν ήταν θα αναγκαζόταν να τοποθετηθεί ο ίδιος για τις απίστευτες αθλιότητες του κ. Βερναρδάκη. Και είμαι περίεργος αν θα έχει το πολιτικό θάρρος να ζητήσει ο ίδιος για λογαριασμό του χώρου που εκπροσωπεί μια προσωπική συγγνώμη από την Υπουργό Παιδείας. Δεν είμαι σίγουρος ότι θα έχει το θάρρος να το κάνει. Διότι φοβάμαι ότι αυτό το οποίο είδαμε χθες δεν ήταν και δεν είναι ένα μεμονωμένο φαινόμενο. Αυτός ο «βερναρδακισμός» είναι ουσιαστικά ένας «πολακισμός». Είναι ΣΥΡΙΖΑϊκός φαρισαϊσμός. Είναι αυτό το οποίο έχει αποκληθεί «ο εκτσογλανισμός της δημόσιας ζωής». Είναι το τελευταίο σκαλοπάτι του λαϊκισμού. Είναι η τοξικότητα για την οποία είχα προειδοποιήσει ότι θα δηλητηριάζει καθημερινά την πολιτική ατμόσφαιρα ο ΣΥΡΙΖΑ. Και δυστυχώς δεν εκπορεύεται από εξαιρέσεις. Είναι ο κανόνας στο κόμμα σας. Είναι το διαβόητο «ηθικό πλεονέκτημα». Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πριν από τις αθλιότητες του κ. Βερναρδάκη είχαν προηγηθεί και άλλες αθλιότητες κατά της Υπουργού Παιδείας.  Εσείς δεν μας λέγατε, κ. Φίλη, ότι έχει δύο παιδιά η Υπουργός και όταν μεγαλώσουν θα τη θυμούνται ως τη μητέρα που όταν ήταν μικρά κατέσφαξε, 20.000 18χρονα παιδιά από τα πανεπιστήμια; Όλα αυτά έχουν αρχή, μέση και τέλος στην αθλιότητα του ΣΥΡΙΖΑ. Τα «τρία μέτρα κάτω από τη γη» του κ. Πολάκη, τα μαχαίρια του κ. Φίλη, η μητροκτονία του κ. Βερναρδάκη, όλα αυτά από ένα κόμμα το οποίο μιλά για την ποιότητα του δημόσιου διαλόγου και της ενημέρωσης. Επειδή λέει έτσι το είπαν κάποιοι «ρεπόρτερ χωρίς σύνορα» και μάλιστα την ίδια μέρα που μπήκαν βόμβες στα γραφεία ενός σταθμού που κατέκρινε με μεγάλη αυστηρότητα τις δηλώσεις Βερναρδάκη. Χυδαιότητα χωρίς σύνορα. Αντί να κρύβεται ο κ. Τσίπρας από τη Βουλή, να έχει το θάρρος να ζητήσει συγνώμη, να σταθεί όρθιος και να πει ότι καταδικάζει απερίφραστα αυτές τις αθλιότητες».

    –Λίγες ώρες αργότερα, με μακροσκελή ανάρτηση του ο Π. Πολάκης υπερασπιζόταν τις πρακτικές αθλιότητας εξαπέλυε υβριστικές επιθέσεις στην Κυβέρνηση και κατέληγε με την απειλητική φράση «Γι αυτό η Δεύτερη φορά Αριστερά θα είναι και ΑΛΛΙΩΣ και ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ»

    Αντί του κ. Τσίπρα εμφανίστηκε ο κ. Πολάκης και επιβεβαίωσε  μέχρι κεραίας όσα είπε ο Πρωθυπουργός. Έδειξε ταυτόχρονα, πως ο κατήφορος είναι ο μόνος δρόμος που θέλει να βαδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Και θα τον βαδίσει όλο μόνος του, έως ότου φτάσει στην πλήρη απαξίωση

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα