29.4 C
Athens
Saturday, June 15, 2024
More

    ΚΡΙ-ΚΡΙ: Αύξηση πωλήσεων και κερδών το α΄ τρίμηνο

    Αύξηση πωλήσεων και μεγεθών παρουσίασε στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης η βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ. Πιο συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε το α’ τρίμηνο σε €52,48 εκατ. έναντι €45,90 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2023, αυξημένος κατά 14,4%).

    Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €9,86 εκατ. έναντι €9,71 εκατ. το α’ τρίμηνο του 2023, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €8,72 εκατ., έναντι €8,46 εκατ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

    Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν το α’ τρίμηνο του 2024 σε €6,82 εκατ., έναντι €6,68 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

    Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15,9% σε αξία και κατά 21,6% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη 27,2%, ξεπερνώντας τα €29,2 εκατ. Πλέον αποτελούν το 62% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία.

    Στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις άγγιξαν τα €17,7 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 1,1% σε αξία και 9,4% σε όγκο. Στην τρέχουσα περίοδο, οι τιμές των προϊόντων της εταιρείας βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο, και αυτό επηρεάζει αρνητικά την αξία των πωλήσεων και πιέζει τα περιθώρια κερδοφορίας. Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας πίεση στα branded γιαούρτια. Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία), με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,8%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία Circana (προηγ. IRI) σε αξία, Ιαν.-Μαρ. 2024]. Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.

    Στον κλάδο του παγωτού, όπου το α’ τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας, οι πωλήσεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε €3,66 εκατ. έναντι €3,49 εκατ. της προηγούμενης αντίστοιχης περιόδου, παρουσιάζοντας αύξηση 5,1%). Στο προσεχές διάστημα όμως, η πορεία των πωλήσεων βελτιώθηκε, με αποτέλεσμα στο πεντάμηνο οι πωλήσεις παγωτού εσωτερικού να εμφανίζονται αυξημένες κατά 22% περίπου.

    Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, η εταιρεία έχει εκπονήσει και υλοποιεί επενδυτικά σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Για τη χρήση 2024, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις συνολικού ύψους μεταξύ €21 εκατ. – €25 εκατ.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα