Αυξημένος κατά 22% σε ετήσια βάση ήταν το 2022 ο κύκλος εργασιών της Κονσερβοποιίας Βορείου Αιγαίου (ΚΟΝΒΑ), φτάνοντας τα 37,57 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 30,71 εκατ. ευρώ το 2021. Αυξημένα ήταν και τα μεικτά κέρδη της εταιρείας, στα 12,13 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 10,85 εκατομμυρίων ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα.
Ωστόσο, η σημαντική αύξηση των εξόδων διάθεσης κατά περίπου 1,5 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2021 επιβάρυνε την κερδοφορία της ΚΟΝΒΑ: τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 816.981 ευρώ, έναντι 1,25 εκατομμυρίων, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 559.974 ευρώ, έναντι 917.522 ευρώ.
Σημειώνεται ότι η ΚΟΝΒΑ παράγει και διαθέτει στην ελληνική αγορά τα σήματα Trata (κονσερβοποιημένα και κατεψυγμένα ιχθυηρά) και Flokos (κονσερβοποιημένα ιχθυηρά), ενώ παράλληλα έχει προσθέσει στην γκάμα των δραστηριοτήτων της την εμπορία των σημάτων Dacor (κονσερβοποιημένα προϊόντα κρέατος) και Baron (κονσερβοποιημένα λαχανικά). Επιπλέον, παράγει φασόν κονσερβοποιημένο καλαμάρι με το σήμα Portola, όπως επίσης και πολλά προϊόντα private label για όλες σχεδόν τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Η δημιουργία της Trata Tinned IKE
Υπενθυμίζεται ότι εντός του 2022 η εταιρεία αποφάσισε τη συμμετοχή της στη νεοσυσταθείσα Trata Τinned IKE, με συμμετοχή 95% στο κεφάλαιό της. Πρόκειται για εταιρία η οποία θα παρέχει υπηρεσίες λιανικής πώλησης των προϊόντων παραγωγής της Trata και ειδικών εκδόσεων των προϊόντων τους (special editions), σε ειδικές συσκευασίες από ξύλο ή άλλο υλικό, καθώς και υπηρεσίες πώλησης αναμνηστικών σουβενίρ σχετιζόμενων με αυτά τα προϊόντα και λοιπών χρηστικών αντικειμένων και άλλων ειδών που συνδέονται με τη γαστρονομία και τη γεύση. Επίσης, θα παρέχονται υπηρεσίες παροχής εστίασης, προϊόντων σε πακέτο και διανομής (takeaway & delivery).
Εξετάζει νέα επενδυτικά προγράμματα
Όσον αφορά στις μελλοντικές κινήσεις της ΚΟΝΒΑ, η διοίκηση της εταιρείας έχει συντάξει νέο επιχειρηματικό πλάνο για την επόμενη πενταετία, το οποίο προβλέπει τη διατήρηση της κερδοφορίας της και τη διεύρυνση των εργασιών της. Παράλληλα, η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την αναχρηματοδότηση του δανεισμού της και εξετάζει νέα επενδυτικά προγράμματα προκειμένου να βελτιώσει τα κόστη λειτουργίας της και να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό της, επιδιώκοντας τη συνέχιση της ανοδικής της πορείας.
Η ΚΟΝΒΑ αποφάσισε να μπει στις επαγγελματικές συσκευασίες για τον κλάδο της εστίασης με τρεις γευστικές προτάσεις, σε συσκευασία φακέλου (pocket) 650 γραμμαρίων: τόνος φυσικά καπνισμένος σε φούρνο με ξύλα, τόνος σε νερό και έτοιμη γέμιση τόνου με βάση το καλαμπόκι. «Δεν κρύβουμε ότι το συγκεκριμένο λανσάρισμα να ανοίγει το δρόμο στην ΚΟΝΒΑ για μια σειρά πολλών νέων, καινοτόμων και πολλά υποσχόμενων λανσαρισμάτων, τόσο στην κατηγορία του τόνου, όσο και σε νέες και αγαπημένες κατηγορίες παντοπωλείου, στις οποίες επιδιώκουμε να εισέλθουμε», είχε δηλώσει σχετικά ο εμπορικός διευθυντής της ΚΟΝΒΑ, Δημήτρης Συνοδινός.