Στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκη του 1985, παρουσιάζει μια καινούργια εταιρεία, η KLEEMANN, τον πρώτο υδραυλικό ανελκυστήρα στην Ελλάδα, που έχει κατασκευαστεί στο Κιλκίς, ειδικά για τη συμμετοχή της εταιρείας στη ΔΕΘ και την πρώτη γνωριμία της με το κοινό.
Αυτός, ο πρώτος ανελκυστήρας της KLEEMANN, κλείνει τον φετινό Σεπτέμβριο τα 36 του χρόνια, αλλά η εταιρεία -πολυεθνική πλέον, με πωλήσεις σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως, παραγωγικές εγκαταστάσεις σε Ελλάδα, Κίνα και Σερβία και κέντρα συναρμολόγησης σε Ρωσία και Τουρκία- εξακολουθεί να τον έχει στην κατοχή της ως ένα ιδιαίτερο «μουσειακό» αντικείμενο.
Αυτό το ασανσέρ ήταν και το «σχολείο» για τα πρώτα στελέχη της, τα οποία εκπαιδεύτηκαν ακριβώς πάνω σε αυτόν τον ανελκυστήρα, όπως αποκαλύπτει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θανάσης Μαυροματίδης, Manufacturing Director στον Όμιλο.
«Είμαστε ειδικοί στα ειδικά έργα» σημειώνει ο κ.Μαυροματίδης, τονίζοντας πως η εταιρεία έχει συνολικά κατοχυρώσει 26 ευρεσιτεχνίες. Υπενθυμίζει πως το έργο στο Κρεμλίνο, το οποίο έχει αναλάβει η εταιρεία, αφορά έναν υδραυλικό ανελκυστήρα μεταφοράς σκηνικών στη κεντρική σκηνή του θεάτρου του Μεγάρου, για φορτία έως 17 τόνων, με πλάτος 3,6 μέτρων, βάθος 8 μέτρων και ύψος 4,7 μέτρων.
“Ο ανελκυστήρας αυτός, έπρεπε να σχεδιαστεί, να κατασκευαστεί, να μεταφερθεί και να εγκατασταθεί εντός επτά εβδομάδων!” τονίζει.
Αντίστοιχα, έργο υψηλών ερευνητικών απαιτήσεων είναι και οι ανελκυστήρες για πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου, που με αφετηρία το τμήμα σχεδίασης στο Κιλκίς, έφτασαν μέχρι τη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Νορβηγίας. «Χρειάστηκε να εφαρμόσουμε την τεχνολογία ανύψωσης φορτίων, σε ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας. Συγκεκριμένα, οι ανελκυστήρες προορίζονταν για την ανύψωση φορτίου 10 τόνων με υδραυλικούς μηχανισμούς, για λειτουργία στους -25 βαθμούς Κελσίου» επισημαίνει και προσθέτει πως, στην Ελλάδα, ένα ακόμα ειδικό έργο της εταιρείας ήταν η δημιουργία συγκροτήματος ανυψούμενων πλατφορμών, διαστάσεων 50 τετραγωνικών και ανυψωτικής ικανότητας έξι τόνων, στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου της Ζακύνθου.
Αυτή την περίοδο η εταιρεία έχει εγκαταστήσει προϊόντα της στη μεγαλύτερη μονάδα αφαλάτωσης στον κόσμο στη Σαουδική Αραβία και στο εκθεσιακό κέντρο των Ferrari και Maserati στο Σίδνεϊ. Επίσης, εργάζεται πάνω στην τεχνολογία ανελκυστήρων που λειτουργούν υπό κλίση και στην αναβάθμιση ανελκυστήρων πλοίων.
Σήμερα, στα τμήματα R&D του Ομίλου απασχολούνται 64 άτομα. Επιπλέον, υπάρχει ξεχωριστό τμήμα 10 ατόμων, που ασχολείται αποκλειστικά με την ανάπτυξη καινοτόμων ψηφιακών εφαρμογών. Την τελευταία πενταετία έχουν πραγματοποιηθεί, κατά τον κ.Μαυροματίδη, επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ σε καινοτομία, R&D και δράσεις γεωγραφικής εξωστρέφειας.
«Επενδύσαμε στους υπερσύγχρονους πύργους δοκιμών, στην ενσωμάτωση πράσινων τεχνολογιών και τεχνολογίας IoT (Ιντερνετ των Πραγμάτων) στους ανελκυστήρες, σε “έξυπνα” συστήματα online παραγγελιών και λιτής παραγωγής και σε μηχανικούς και προγραμματιστές. Η επόμενη πενταετία αναμένεται να κινηθεί σε αντίστοιχους ρυθμούς» καταλήγει.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ