Το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» με αυξημένο προϋπολογισμό και ενισχυμένο μπόνους απόσυρσης, αναμένεται να φέρει προσεχώς το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Βάσει όσων επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΟΜΕ), Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στο συνέδριο «Υποδομές και Δίκτυα», το βασικό χαρακτηριστικό του επόμενου προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση θα είναι το ενισχυμένο κίνητρο απόσυρσης παλαιών οχημάτων. Θα έχει αυξημένο προϋπολογισμό, ενώ θα πριμοδοτούνται κατά βάση οι επιδοτήσεις που θα αφορούν απόσυρση οχημάτων και θα αφαιρούν παλαιά οχήματα από την κυκλοφορία.
Αναφερόμενος στο υφιστάμενο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι «έχουμε πληρώσει, από το καλοκαίρι του 2023 στο ΥΠΟΜΕ, 5.000 συμπατριώτες μας με 16 εκατ. ευρώ σε έξι μήνες, όταν το πρόγραμμα Κινούμε Ηλεκτρικά 1 είχε δώσει 10 εκατ. (σ.σ.: όταν ήταν στο ΥΠΕΝ). Κάθε μήνα θα πληρώνονται περίπου 4 εκατ. ευρώ, αρκεί ο πολίτης να έχει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα». Ωστόσο, από το υπουργείο επισημαίνουν ότι οι πόροι δεν είναι απεριόριστοι δικαιολογώντας το κλείσιμο της πλατφόρμας σε ελάχιστο χρόνο, ενώ φαίνεται ότι έχουν ήδη προβληματιστεί με ορισμένες κινήσεις. «Κάθε φορά που ανοίγουμε την πλατφόρμα, διαπιστώνουμε ότι μέσα σε μισή ώρα έχουν κλειδώσει οι πόροι, έχουμε δει περίεργα λογισμικά, αυτό ερευνάται», σημειώθηκε χαρακτηριστικά.
Η επιδότηση στο υφιστάμενο πρόγραμμα φτάνει έως και τα 8.000 ευρώ για ένα ηλεκτρικό όχημα, ενώ, όπως αναφέραμε, στο επόμενο πρόγραμμα, εξετάζεται αυτή να είναι υψηλότερη και η διαδικασία να είναι ευέλικτη και πιο γρήγορη. Το υφιστάμενο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» έχει πλέον συνολικό ύψος 65 εκατ. ευρώ, μετά και την ενίσχυσή του.
Τα Ταξί
Αναφορά έγινε και για τα Ταξί, όπου στις 11 Απριλίου πληρώνονται 23 ακόμα. «Περιμέναμε περίπου 2.000 ταξί να μπουν στο πρόγραμμα που είναι στο Ταμείο Ανάκαμψης κι έχουμε πληρώσει 1, εκτός Αττικής. Επιταχύνουμε ταχύτητες, αλλά αναζητούμε και το πρόβλημα, μάλλον στους σταθμούς», σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας. Στο υπουργείο αναζητούν τρόπους ώστε το πρόγραμμα να γίνει πιο ελκυστικό καθώς η μέχρι στιγμής ανταπόκριση είναι απογοητευτική παρά την επιδότηση που φτάνει μέχρι και τα 22.500 ευρώ, κι ενώ στην Αττική υπάρχουν περίπου 14.000 ταξί (με καύσιμο, κατά βάση, πετρέλαιο).
Το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού»
Σε σχέση με τη φόρτιση, ήτοι το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού», σήμερα υπάρχουν 5.430 σημεία φόρτισης. Το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτεί με 80 εκατ. ευρώ την ενίσχυση της εγκατάσταση σταθμών φόρτισης. Ως γνωστόν, υπεγράφη η ΚΥΑ για χρηματοδότηση των δήμων ώστε να κάνουν τα δικά τους ΣΦΗΟ και την προηγούμενη εβδομάδα η ΚΥΑ ώστε να δοθεί παράταση και ενίσχυση προκειμένου οι ιδιώτες να έρθουν και να βάλουν περισσότερους σταθμούς, σε εθνικές οδούς.