Πλαφόν στα τεμάχια αλεύρων και ηλιελαίου που προμηθεύονται οι καταναλωτές ξεκίνησαν να βάζουν μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα.
Πρόκειται για την πρώτη σαφή ένδειξη ότι η εισβολή στην Ουκρανία, πέρα από τις ανατιμήσεις στην ενέργεια και τα καύσιμα, μπορεί να έχει άμεσο αντίκτυπο και στο καρότσι του σούπερ μάρκετ.
Ήδη από σήμερα, όσοι καταναλωτές μπουν σε ηλεκτρονικό κατάστημα σούπερ μάρκετ θα διαπιστώσουν ότι έχει μπει πλαφόν, δηλαδή ένα ανώτατο όριο, σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.
Σε μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που υπάρχουν στην Ελλάδα ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει έως 4 συσκευασίες ηλιέλαιο και μέχρι 4 τεμάχια αλεύρι.
Άλλη αλυσίδα σούπερ, που σε επεξήγησή της υπενθυμίζει ότι υπό κανονικές συνθήκες ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει έως 99 τεμάχια από κάθε προϊόν, έβαλε πλαφόν τρία τεμάχια στο αλεύρι. Στο ηλεκτρονικό κατάστημα της ίδιας αλυσίδας πάνω από οι μισές ετικέτες ηλιελαίου δεν είναι διαθέσιμες για παραγγελία. Σε όσες είναι διαθέσιμες έχει τεθεί πλαφόν στα τρία τεμάχια.
Μια τρίτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, για την ώρα, έχει πιο χαλαρούς περιορισμούς στο αλεύρι. Συγκεκριμένα, στο αλεύρι έχει βάλει πλαφόν 6 ή 12 τεμάχια -ανάλογα με το αν είναι συνδυαστική προσφορά ή μεμονωμένα. Για το ηλιέλαιο όμως το πλαφόν είναι στα 4 τεμάχια, ακόμα και για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.