Kερδισμένη βγήκε μετά την πώληση της Chipita, η ελληνική εταιρεία γλυκισμάτων και σνακ, Tottis Bingo, η οποία είναι ευρύτερα γνωστή από την σοκοφρέτα Serenata.
Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας αυτό που συνέβη είναι ότι η Mondelez International μετά την εξαγορά της Chipita από τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο και δεδομένης της αύξησης των πρώτων υλών και της ενέργειας, προχώρησε το 2022 σε δύο διαδοχικές ανατιμήσεις με αποτέλεσμα να απωλέσει μερίδια αγοράς. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι η Tottis Bingo κατάφερε να κερδίσει από τις δύο διαδοχικές ανατιμήσεις που έκανε η αμερικάνικη Mondelez στα προϊόντα της Chipita όπως είναι τα κρουασάν Molto και 7Days, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει σε πωλήσεις λόγω μείωσης της ζήτησης. Θα θυμίσουμε ότι η συμφωνία εξαγοράς της Chipita ολοκληρώθηκε και τυπικά στις αρχές Ιανουαρίου του 2022.
Επί της ουσίας οι ανατιμήσεις της αμερικανικής πολυεθνικής έδωσαν την ευκαιρία στην ελληνική εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Τόττη, να αποσπάσει μερίδια. Ειδικότερα η Chipita στην κατηγορία του κρουασάν από 42% που ήταν το μερίδιό της σε αξία κατήλθε σε περίπου 32% και τη Tottis από το 23% ανήλθε σε περίπου 28% με τις δύο πλευρές να συγκλίνουν αισθητά.
Συνολικές επενδύσεις 30 εκατομμυρίων ευρώ στην πενταετία
Στο πλάνο της Tottis Bingo είναι συνολικές επενδύσεις ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ με αυτές τις δαπάνες έχει σχεδιάσει να εισέλθει και στην κατηγορία των σοκολατοειδών, όπου έως και αυτή τη στιγμή δεν έχει παρουσία. Το σύνολο των δαπανών αυτών θα αφορούν στο εργοστάσιο της Φλώρινας. Οι επενδύσεις θα ενισχύσουν επίσης και την κατηγορία των κρουασάν αλλά και της γκοφρέτας.
Αυτή τη στιγμή παράγει αρκετά προϊόντα σοκολάτας με τη μορφή της ιδιωτικής ετικέτας για λογαριασμό μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ωστόσο δεν διαθέτει επώνυμη παρουσία κάτι που θα επιδιώξει να πετύχει τώρα. Οι πωλήσεις της σοκολάτας σε ταμπλέτες στα ελληνικά σούπερ μάρκετ αυτή τη στιγμή βρίσκονται πάνω από το φράγμα των 100 εκατομμυρίων ευρώ, με κυριότερους εκπροσώπους της κατηγορίας τόσο την Ίον όσο και την Παυλίδης που ανήκει όπως και η Chipita στον αμερικανικό όμιλο Mondelez International.
Η Tottis βρέθηκε στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς αντιμέτωπη με μία σειρά από ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά, όπως είναι η ζάχαρη που από τα 0,50 ευρώ εκτοξεύθηκε στο 1 ευρώ το κιλό ή το αλεύρι από τα 0,31 ευρώ στα 0,67 ευρώ το κιλό. Μάλιστα οι ίδιες πηγές αναφέρονται στο γεγονός ότι το σύνολο των επιχειρήσεων εκ των πραγμάτων αναγκάστηκαν να αγοράσουν σε αυτές τις τιμές για να συνεχίσουν απρόσκοπτα την παραγωγή τους.
Κατ’ επέκταση οι ανατιμήσεις αυτές μετακυλίστηκαν στην αγορά με την εταιρεία πραγματοποιήσει αυξήσεις που σε ορισμένα προϊόντα άγγιξαν ακόμα και το 30%. Ο κύκλος εργασιών της επιχείρησης το 2022 υπερέβη τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ενώ εκτός από πληθωριστικά χαρακτηριστικά η ανάπτυξη είχε και οργανικό αποτύπωμα. Κι αυτό γιατί ευνοήθηκαν όλες οι κατηγορίες προϊόντων είτε πρόκειται για το κρουασάν, είτε για τα πατατάκια που ενισχύθηκαν οι πωλήσεις τους λόγω τουρισμού αλλά και τα αρτοσκευάσματα της σειράς Bread Chips.
Oι κατηγορίες που εκπροσωπεί η επιχείρηση βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αυθόρμητη αγορά, όπου ο καταναλωτής οδηγείται στο ράφι τον σνακ και επιλέγει τα συγκεκριμένα προϊόντα, δεδομένης και της ευρείας διαφημιστικής προβολής στην οποία επενδύει η Tottis.