Κατά 119% έως 361% ακριβότερα σε σύγκριση με την φθηνότερη χώρα της ΕΕ πωλούν τα προϊόντα τους στην Ελλάδα οι δύο πολυεθνικές Unilever και P&G, οι οποίες κατέχουν τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στην κατηγορία των απορρυπαντικών για ρούχα, σύμφωνα με έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Όπως αναφέρει η Καθημερινή, η Επιτροπή Ανταγωνισμού προχώρησε στην έρευνα τιμών καθώς από τον Ιούλιο και μετά καταγράφηκε σημαντική άνοδος του πληθωρισμού στην ευρύτερη κατηγορία «προϊόντα καθαρισμού σπιτιού» στην Ελλάδα έναντι της Ευρωζώνης.
Συγκεκριμένα, ενώ μέχρι τον Ιούνιο η απόκλιση ήταν μικρή (5,7% αύξηση στην Ευρωζώνη και 5,8% στην Ελλάδα), τον Ιούλιο έφτασε στο 7,3% στην Ευρωζώνη και 8,1% στην Ελλάδα, για να διευρυνθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν δημοσιοποιεί τα συμπεράσματά της για τις υψηλές τιμές στην Ελλάδα, προβαίνει όμως σε παρατηρήσεις όπως:
– Η Ελλάδα κατατάσσεται στην ομάδα χωρών που έχουν υψηλές τιμές ανεξαρτήτως του μεγέθους της συσκευασίας,
– Στην Ελλάδα όσο πιο μικρή είναι η συσκευασία, τόσο υψηλότερη είναι η τιμή ανά τεμάχιο (στις κάψουλες).
Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν προϊόντα σε κάψουλες και σκόνη πλυντηρίου των σημάτων Skip και Ariel.