19.8 C
Athens
Sunday, May 12, 2024
More

    Kallas Inc: Ξεπέρασε τα προ πανδημίας επίπεδα, κρατά σταθερό το περιθώριο κέρδους

    Κατά την πρόσφατη απονομή των Supermarket Awards 2023, σε συζητήσεις με στελέχη της αγοράς του λιανεμπορίου κυριάρχησε για μία ακόμα φορά το θέμα του πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους από βασικά προϊόντα, το οποίο ως γνωστόν η αγορά θεωρεί μια αχρείαστη (πλέον) κρατική παρέμβαση στον ελεύθερο ανταγωνισμό. Άλλωστε, και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, στον χαιρετισμό του αναγνώρισε το ρόλο των σούπερ μάρκετ στην προστασία των καταναλωτών, τον οποίο τίμησαν «πολλές φορές και με σημαντικό αντίκτυπο στην επιχειρηματική τους ευρωστία», παραπέμποντας στις φετινές οικονομικές τους καταστάσεις.

    Όμως δεν είναι μόνο τα σούπερ μάρκετ που επηρεάζονται από τη ρύθμιση αυτή. Στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του, η Kallas Incorporation αναφέρεται στην επίδραση που είχε η ρύθμιση αυτή στο μικτό περιθώριο κέρδους της για το 2022, επισημαίνοντας πως το πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους από την πώληση οποιουδήποτε προϊόντος που είναι απαραίτητο για τη διατροφή περιόρισε και την εταιρεία, η οποία εμπορεύεται τρόφιμα, να πετύχει την αύξηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους σε προϊόντα που είχαν τη δυνατότητα αυτή και θα μπορούσαν με τη σειρά τους να βελτιώσουν το συνολικό ποσοστό μικτού περιθωρίου κέρδους της. Πέραν αυτού, η Kallas Inc είχε να αντιμετωπίσει και τις πιέσεις των πελατών της για αγορά των προϊόντων σε χαμηλότερη τιμή από την προσφερόμενη, η οποία απέρρεε από το γεγονός ότι το κόστος λειτουργίας τους είχε αυξηθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί σημαντικά και το περιθώριο κέρδους των πελατών της στα τελικά προς πώληση προϊόντα.

    Πάντως, παρά τις προκλήσεις αυτές, η Kallas Inc κατάφερε το 2022 σε επίπεδο εταιρείας να διατηρήσει το μικτό περιθώριο κέρδους της στα ίδια επίπεδα με το 2021, στο 11,8%, ενώ σε επίπεδο ομίλου αύξησε το μεικτό περιθώριο κέρδους από το 11,56% στο 12,1%. 

    Αυξημένες πωλήσεις

    Αξιοσημείωτο είναι ότι οι πωλήσεις της Kallas, που είχαν επηρεαστεί αρνητικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πλέον έχουν ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα: ο κύκλος εργασιών του ομίλου έφτασε το 2022 τα 251,44 εκατ. ευρώ, έναντι 197,46 εκατ. το 2021 και έναντι 239,55 εκατ. το 2019. Όσον αφορά στη φετινή χρονιά, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 η πορεία των εργασιών της εταιρείας συνεχίζει να παρουσιάζει αυξητική πορεία, με τον κύκλο εργασιών στα 108,5 εκατ. ευρώ, έναντι 93,6 εκατ. στο α’ εξάμηνο 2022. Το μεικτό περιθώριο κέρδους συνεχίζει και εντός του 2023 να κυμαίνεται στα επίπεδα του 11%.

     

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα