19.8 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    K. Kωνσταντινόπουλος για Coffee Island: Μια νέα στρατηγική συνεργασία που θα την οδηγήσει σε νέα αγορά

    Ένα νέο πλάνο στρατηγικής ανάπτυξης σε κάθε σημείο και κάθε γειτονιά ετοιμάζει η ήδη η γνωστή εταιρεία καφέ Coffe Island.

    Σε τρείς βασικούς άξονες βασίζεται η νέα πορεία της εταιρείας Coffe Island της μεγαλύτερης εταιρείας καταστημάτων καφέ, για το 2023. Διατήρηση της δυναμικής στο λιανεμπόριο, αναβάθμιση των ήδη υπαρχόντων σημείων πώλησης στην Ελλάδα και μια στρατηγική συνεργασία που θα την οδηγήσει σε μια νέα αγορά.

    Με το ζήτημα της ενεργειακής κρίσης να παραμένει ακόμα ένα σημαντικό θέμα για την εταιρεία, και την αναπτυξιακή πορεία της για το 2023 να ενισχύεται από το θετικό πρόσημο του τουρισμού, ο CEΟ της εταιρείας Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος μιλά για τα όσα θα συμβούν μέσα στο 2023, σε ένα περιβάλλον με συνεχιζόμενες προκλήσεις, βγαίνοντας από μια δύσκολη χρονιά όπως αυτη του προηγούμενου έτους.

    Αποτίμηση του 2022 – Τζίρος από πωλήσεις και έσοδα
    Το 2022 αποδειχτηκε μία χρονιά γεμάτη με πολλές προκλήσεις καθώς το εξωγενές περιβάλλον υπήρξε ιδιαίτερα μεταβαλόμενο και ασταθές. Ήταν μια χρονιά όπου με την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, τις επιπτώσεις από τον COVID και την κλιματική αλλαγή, επιρεάστηκαν από άκρη σε άκρη όλες οι επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν σημαντικές ελλείψεις σε προϊόντα και βέβαια που σαν συνέπεια είχε να δημιουργηθεί ένα τεράστιο πληθωριστικό κύμα ανατιμήσεων σε όλο το φάσμα των προϊόντων και υπηρεσιών αλλά και στις τιμές της ενέργειας και καυσίμων. Όλα αυτά επιβράδυναν το σύνολο της οικονομίας και κατ’ επέκταση επηρέασε σημαντικά τις καταναλωτικές συνήθειες. Ο καταναλωτής ήρθε αντιμέτωπος με μείωση της αγοραστικής του δύναμης και μείωση του διαθέσιμου εισοδήματός του και έγινε πολύ επιλεκτικός ως προς τις αγορές του. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, η Coffee Island κατάφερε να στηρίξει τα καταστήματα και τους συνεργάτες της αφουγκραζόμενη τις ανάγκες των καταναλωτών. Κάτι που αποτυπώθηκε και στον κύκλο εργασιών μας ο οποίος για το 2022 ανήλθε στα 35,5 εκατ. ευρώ.

    Κατάσταση της εταιρείας με βάση την γεωπολιτιστική κατάσταση
    Ο πόλεμος αιφνιδίασε την οικονομία στο σύνολό της. Το θέμα των αυξήσεων πρώτων υλών αλλά και της επάρκειας διαμορφώνουν πολλές προκλήσεις στο επιχειρηματικό, οικονομικό και καταναλωτικό περιβάλλον. Ο ετήσιος προγραμματισμός, η οργάνωση των αποθεμάτων μας, και η αξιοποίηση του Direct Trade (συμβολαιακή γεωργία) με τις φάρμες που συνεργαζόμαστε μας επέτρεψαν σε πρώτη φάση να απορροφήσουμε το μεγαλύτερο ποσοστό των ανατιμήσεων που αφορούσαν τον καφέ. Σε όλα τα υπόλοιπα, όπως συνήθως λέμε, επιδεικνύουμε ψυχραιμία και ηθική απέναντι στην αγορά, για να μην επιβαρύνεται το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και να βοηθούμε την ανθεκτικότητα των καταστημάτων μας.

    Ενεργειακή κρίση και κινήσεις για την αντιμετώπισή της
    Η εκτόξευση στο κόστος ενέργειας επηρεάζει όλες τις παραγωγικές δραστηριότητες. Προτεραιότητα στο τελευταίο εξάμηνο του 2002, ήταν η αποτελεσματική διαχείριση και η μείωση κατανάλωσης ενέργειας στις υποδομές και στα καταστήματα. Φτιάχτηκε μια σειρά πρακτικών συμβουλών και ενεργειών για τους ιδιοκτήτες επιχειρηματίες ώστε να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας κατά τουλάχιστον 5,5% για ένα μέσο κατάστημα. Ενδεικτικά αναφέρονται πρωτοβουλίες της εταιρείας, όπως η ρύθμιση θερμοστατών, το ολίγων ωρών κλείσιμο ενεργοβόρων μονάδων και το σβήσιμο του εξωτερικού φωτισμού σήμανσης σε αρκετά καταστήματά.

    Η επίδραση του τουριστικής περιόδου στην εταρεία – προβλέψεις και αποτελέσματα
    Η τουριστική κίνηση του 2022 εισέφερε στην εθνική οικονομία και βοήθησε στο «ριμπάουντ» της κατανάλωσης ωφελόντας τις επιχειρήσεις που είναι άμεσα ή έμμεσα συνδεδεμένες με τον τουρισμό. Αυτό είναι κάτι που φάνηκε ιδιαίτερα στα καταστήματα που δραστηριοποιείται η εταιρεία σε τουριστικές περιοχές όπου καταγράφηκε ανάπτυξη στις πωλήσεις και υπήρξε η ευκαιρία να γνωρίσει το brand και τα προϊόντα ένα «νέο» κοινό.
    Ο τουρισμός ως η βασικότερη βιομηχανία της χώρας αποτελεί το βαρόμετρο για την πορεία της οικονομίας με άμεσες αλλά και έμμεσες προεκτάσεις στο σύνολο της εγχώριας δραστηριότητας. Για το 2023 η εταιρεία θεωρεί ότι ο τουρισμός θα διατηρήσει την δυναμική που χτίστηκε την προηγούμενη χρονιά, παρά τις συνεχόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια οικονομία.

    Επένδυση στο λιανικό εμπόριο και κινήσεις

    Η παρουσία των μαρκών καφέ στο οργανωμένο λιανεμπόριο δεν αποτελεί νέα τάση. Τη διετία 2020-21 το μεγαλύτερο μέρος του καφέ απορροφήθηκε από τα super markets, σε ποσοστό που εκτιμάται μεταξύ 55-56% επί των συνολικών πωλήσεων της αγοράς του καφέ. “Εχουμε και θα διατηρήσουμε την παρουσία μας στο οργανωμένο λιανεμπόριο για να μας γνωρίσουν και όσοι καταναλωτές δεν είναι πελάτες των καταστημάτων μας”, δήλωσε ο CEO της εταιρείας, συνεχίζοντας,”σκοπός μας είναι να εξυπηρετούμε τις ανάγκες όλων των καταναλωτών – αυτών που αγοράζουν από το καφεκοπτείο, αυτών που αγοράζουν ψηφιακά, και αυτών που θέλουν να ετοιμάζουν καφέ μόνοι τους στο σπίτι”.

    Συνεργασία της Coffee Island με την μπύρα Νήσος – καινοτομίες
    Αυτή τη στιγμή και οι δύο εταιρείες και όλα τα στελέχη προωθούμε την Coffee Cold Brew Beer. Υπάρχει η διάθεση, υπάρχουν ιδέες, μιας και οι δύο εταιρίες είναι άνθρωποι των έργων, της δουλειάς και των αποτελεσμάτων. Η συνεργασία αυτή είναι υποδειγματική και παράδειγμα για όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις, πως να δημιουργείς νέες τάσεις και segments αγοράς με κύριες αξίες τον άνθρωπο, την αριστεία και την εξωστρεφή δημιουργικότητα. Αλλά δεν είναι η μόνη, μιας και η Coffee Island συνεργάζεται με 817 ελληνικές εταιρίες-προμηθευτές. Υπάρχει γνώση, διάθεση για καινοτομία, οπότε υπάρχει και μια διαρκής αναζήτηση καλύτερων, μοναδικότερων, και ποιοτικότερων εμπειριών για τους καταναλωτές.

    Feedback από τους καταναλωτές
    Σε σχετική του δήλωση ο Κ.Κωσταντινόπουλος ανέφερε σχετικά:
    “Από την εμπειρία και των δύο εταιριών μας, αλλά και από άλλα industries, ξέρουμε ιστορικά πως οι Έλληνες καταναλωτές πάντα δοκιμάζουν νέα προϊόντα. Είναι ανοιχτοί στο καινούργιο και πάντα κρίνουν την ποιότητα, την εμπειρία και την τιμή. Υπάρχει θετικό feedback από τους καταναλωτές, ενώ και οι δύο εταιρείες συνεχίζουμε παράλληλα τις προωθητικές ενέργειες..”

    Σχεδιασμός και υλοποίηση νέων φυσικών σημείων πώλησης για το 2023
    Για το 2023 η εταιρεία εστιάζει στην αναβάθμιση της εικόνας του δικτύου της με στόχο τη βελτιστοποίηση της συνολικής εμπειρίας των καταναλωτών και έχει ορίσει αλλαγές αλλά και πλάνο με πάνω από 90 στρατηγικές επεμβάσεις για κάθε σημείο και κάθε γειτονιά του δικτύου της. Αναφορικά με την ποσοτική ανάπτυξη του, αυτή θα έχει διαφορετικό χαρακτήρα, πέρα από το συμβατικό μοντέλο που θα εξακολουθήσει να έχει συγκεκριμένες εφαρμογές, με νέα μοντέλα και διείσδυση σε κανάλια που θα ορίσουν εκ νέου το ορισμό της καφεστίασης στην Ελλάδα.

    Αλυσίδες επέκτασης νέων καταστημάτων σε εξωτερικό
    Προτεραιότητά της εταιρείας είναι η ουσιαστική υποστήριξη και η ανάπτυξη του υφιστάμενου δικτύου της σε 7 χώρες εκτός Ελλάδος, αλλά και η ανάπτυξη νέων συνεργασιών. Συνεπώς, με αυθεντικό ενδιαφέρον προχωράει στο νέο έτος με την υλοποίηση ανάπτυξης νέων σημείων στις χώρες αυτές ενώ από τα μέσα του 2023 μέσα από μια καινούρια στρατηγική συνεργασία θα αποκτήσουμε παρουσία και σε νέα αγορά.

    Επενδύσεις τους επόμενους μήνες
    Το πλάνο της εταιρείας προβλέπει ενδυνάμωση, βελτιώσεις, επενδύσεις και καινοτομίες σε
    α) δίκτυο καταστημάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό,
    β) την προϊόντική γκάμα,
    γ) σε όλη την εμπειρία του καφέ (στα καταστήματα και στο σπίτι)
    δ) ψηφιακές υπηρεσίες και
    ε) στην παρουσία της στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Η πιο σημαντική επένδυση, παρ’ όλα αυτά, θα αφορά στην εξέλιξη της στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης που έχει χαράξει, στηρίζοντας τις τοπικές κοινωνίες, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, βοηθώντας στην κυκλική οικονομία, σχεδιάζοντας «πράσινες» συνεργασίες και διατηρώντας σε υψηλό επίπεδο την ποιότητα και ασφάλεια των προϊόντων της.

    Εν γένει προσδοκίες – φιλοδοξίες για το μέλλον
    Σε σχετική αναφορά που έγινε όσον αφορά την μελλοντική πορεία στο μέλλο, ο CEO είπε χαρακτηριστικά:
    “Γα είμαι ειλικρινής ουδέποτε έχω νιώσει αυτή την έννοια της κανονικότητας που περιγράφετε. Οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν συνεχώς, το οικονομικό περιβάλλον είναι σε μία μόνιμη αναστάτωση και τα πάντα γύρω μας εξελίσσονται με τεράστια ταχύτητα. Όλοι εμείς στην Coffee Island προσπαθούμε να κινούμαστε ταχύτητα και να προσαρμοζόμαστε στα νέα δεδομένα προκειμένου να παραμείνουμε επίκαιροι, αλλά και πρωτοπόροι”.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα