19.8 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Jumbo: Αναστολή παραγγελιών μέχρι να πέσουν οι τιμές στα μεταφορικά

    H Jumbo διακόπτει παραγγελίες και φορτώσεις λόγω των τριπλασιασμού των μεταφορικών στα προϊόντα από την Άπω Ανατολή όπως είχε κάνει και όταν αυξήθηκαν οι τιμές των προϊόντων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Με τον τρόπο αυτό προσπαθεί αφενός να μην αυξήσει το κόστος των προϊόντων στο ράφι και αφετέρου, να αποφύγει τη μείωση της κερδοφορίας της.

    Ο Απόστολος Βακάκης, πρόεδρος της Jumbo, εκτίμησε μεταξύ άλλων ότι η αγορά θα κινηθεί πτωτικά σε επίπεδο κατανάλωσης το προσεχές διάστημα, λόγω του μειωμένου εισοδήματος των καταναλωτών. “O καταναλωτής έχει ανάγκες που σχετίζονται άμεσα με τα εισοδήματά του. Όλος ο κόσμος βοά ότι όλοι προσπαθούν να κρατήσουν ψηλά τις τιμές, κάτι που δεν είναι ηθικό και λογικό.

    Η ουσία είναι ότι ο καταναλωτής υπέστη μία σοβαρότατη αύξηση τιμών, η οποία όπως λέει η κυβέρνηση και η κοινή λογική θα πρέπει να εξομαλυνθεί διότι η ενέργεια δεν αυξήθηκε και γιατί οι πληθωριστικές πιέσεις δεν είναι πλέον τόσο έντονες. Αλλά και γιατί η διαφορά της τιμής φέρνει περισσότερα διαθέσιμα προϊόντα στην αγορά. Για παράδειγμα, το κρέας κάποτε το πουλούσαν με 3 ευρώ το κιλό και πλέον πωλείται στα 4,5 ευρώ το κιλό, όπου στα 4,5 ευρώ μπαίνουν περισσότεροι παίκτες και το προσφέρουν λόγω της υψηλότερης τιμής που αυτό έχει, γεγονός που αντείνει τον ανταγωνισμό. Θα ήταν λοιπόν αδιανόητο να πει κάποιος σήμερα ότι διατηρεί ψηλά τις τιμές”.

    Ως προς τις οικονομικές της επιδόσεις, η Jumbo για το 2023 είχε θέσει στόχο να έχει ανάπτυξη της τάξεως του 12% στο τζίρο και ανάπτυξη στην κερδοφορία κατά περίπου 15%. Ωστόσο οι πλημμύρες που έφερε η κακοκαιρία Daniel είχαν αποτέλεσμα να βγουν στο περιθώριο δύο καταστήματα. Τελικά κατάφερε να κλείσει με ανάπτυξη τζίρου 14% χωρίς να υπολογίζονται τα δύο αυτά καταστήματα. “Το αποτέλεσμα ήταν αξιοπρεπέστατο ως προς το τζίρο και κάποιος θα υποθέσει ότι αυτό το γεγονός θα ωφελήσει και τα κέρδη του 2023”, ανέφερε σχετικά ο Απόστολος Βακάκης.

    Για το 2024 σημείωσε πως όταν “το προσχεδιάζαμε το περιβάλλον ήταν ευοίωνο. Υπήρχαν καλές προϋποθέσεις λόγω μείωσης των τιμών ενέργειας και του κόστους μεταφορικών. Επομένως κάποιος θα έλεγε τότε ότι ξεκινάμε με τον αέρα στα πλάγια και όχι κόντρα”, πρόσθεσε ο επικεφαλής της Jumbo.

    “Ενώ ξεκινούσαμε με αυτές τις προϋποθέσεις, ήρθε ο πόλεμος στο Ισραήλ με επίπτωση στους τζίρους των τελευταίων μηνών, διότι ένα μέρος της δραστηριότητάς μας διαμορφώνεται άμεσα ή έμμεσα από αυτή την περιοχή και από χώρες όπως η Κύπρος και το Ισραήλ που υπέστησαν ‘εκνευρισμό’ από τις εξελίξεις. Το ερώτημα ήταν λοιπόν ‘τι κάνουμε το 2024;’. Το ένα δίλημμα ήταν να εισέλθουμε σε μοιρολατρία και να πούμε ότι τα κόστη μας επηρεάστηκαν από τα γεγονότα και θα αυξήσουμε τις τιμές. Εναλλακτική μας ήταν ότι προς το παρόν εξακολουθούμε να θεωρούμε τα γεγονότα αυτά ως παροδικά και με βάση αυτό η επιλογή μας ήταν να μην κάνουμε ανατιμήσεις. Επιλέξαμε το δεύτερο”.

    Ο κύριος Βακάκης πρόσθεσε ότι οποιαδήποτε κίνηση θα επιβάρυνε περαιτέρω τον καταναλωτή, εκτός από ανήθικη θα ήταν και λανθασμένη. Όπως είπε “δεν πάμε να κερδίσουμε από το τρίμηνο του 2024 και εξακολουθούμε να πουλάμε στις τιμές που πουλούσαμε. Έτσι, δεν επωφελούμαστε στην κερδοφορία, παρά το ότι θα ήταν ο εύκολος τρόπος να τσιμπήσουμε τις τιμές και να πάμε προς αυτή την κατεύθυνση. Για το πρώτο τρίμηνο του 2024 επομένως, θεωρούμε ότι η κατάσταση που υπάρχει θα αλλάξει και θα επανέλθει σε ισορροπία η αγορά, κάτι που έχει διαταραχτεί στην παρούσα φάση”.

    “Διανύοντας το 2024 προχωράμε με ένα σενάριο κλασικού τύπου όπου προβλέπεται ότι τα γεγονότα στο Ισραήλ θα επηρεάσουν προσωρινά την αγορά, έχοντας κάνει πρόβλεψη για το τζίρο μεταξύ 8% έως και 10% και με μία ισόρροπη ανάπτυξη σε επίπεδο κερδοφορίας για το 2024. Θα επανατοποθετηθούμε σχετικά με το 2024 με την έκδοση των αποτελεσμάτων του 2023 στα μέσα Απριλίου, όπου θα έχουμε καθαρή εικόνα για το τι θα γίνει στην περιοχή”.

    Διανομή του 1/3 των καθαρών κερδών

    Σε ό,τι αφορά το μέρισμα για τη χρήση του 2023, ο κύριος Βακάκης επισήμανε ότι το 1/3 των καθαρών κερδών μετά από τους φόρους πρόκειται να διανεμηθεί στους μετόχους. Ανέφερε επιπλέον ότι στα αποτελέσματα αποτυπώνονται αυξημένες επενδυτικές δαπάνες το 2023, αγοράζοντας καταστήματα. Οι δαπάνες υπολογίζεται ότι είναι κατά 50% μεγαλύτερες σε σχέση με το 2022. Επενδύσεις όμως πραγματοποιήθηκαν και σε αποθηκευτικούς χώρους. Για το 2024, στόχος του ομίλου είναι να λειτουργήσουν 3 ακόμα υπερκαταστήματα στη Ρουμανία (το ένα από αυτά στο πρώτο τετράμηνο) και 1 υπερκατάστημα στην Κύπρο εντός του καλοκαιριού.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα