17.4 C
Athens
Monday, April 29, 2024
More

    Iris Market Research: Οι Έλληνες νοιάζονται για ασφαλή, υγιεινά προϊόντα, χωρίς τοξίνες

    Υψηλή προτεραιότητα στην ασφάλεια χρήσης προϊόντων λιανικής, αλλά και στην καθαρότητά τους, αισθητά επάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο, επιδεικνύουν οι Έλληνες καταναλωτές λιανικής, σύμφωνα με διεθνή έρευνα κοινής γνώμης που διεξήγαγε η εταιρεία Iris Market Research Worldwide σε συνεργασία με την εταιρεία Focus Bari, η οποία την εκπροσωπεί στην Ελλάδα.

    Η έρευνα περιέλαβε 27 χώρες ως προς τη θεώρηση καταναλωτών απέναντι στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, αλλά και το κατά πόσον οι νέοι όροι μέσα στους οποίους ζούμε επηρεάζουν καταναλωτικές επιλογές με όρους εμπορίου. Στην Ελλάδα, η σχετική έκθεση της Focus Bari, η οποία συμπεριλήφθηκε στα παγκόσμια συγκεντρωτικά αποτελέσματα είχε την ονομασία «Έκθεση για την Κλιματική Εμπιστοσύνη – Παγκόσμια Μελέτη Εμπιστοσύνης Κοινού 2023». Ως προς το βαθμό επηρεασμού επιλογής προϊόντος (ή υπηρεσίας) από μια εταιρεία έναντι της άλλης, για το 68% του ελληνικού καταναλωτικού κοινού παίζει ρόλο η υγιεινή του προϊόντος και η ασφάλεια στη χρήση. Ο παγκόσμιος μέσος όρος βρίσκεται στο 58%, η χώρα το κοινό της οποίας δίνει τη μεγαλύτερη βάση σε αυτό είναι η Ινδονησία (87%) και τη μικρότερη βάση δίνουν οι Ιάπωνες καταναλωτές (25%).

    Οι Έλληνες καταναλωτές θεωρούν κριτήριο επιλογής προϊόντος (ή υπηρεσίας) λιανικής την «καθαρότητα» του προϊόντος, δηλαδή να είναι ξεκάθαρα τα συστατικά του, τα χαρακτηριστικά του, να μην περιέχει χημικά, να μην περιέχει τοξίνες, κατά 67%. Ως προς τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και όσο η εκπαίδευσή του ως καταναλωτή στην ελληνική αγορά του το επιτρέπει, το ελληνικό κοινό κατατάσσεται πολύ υψηλά, ως πέμπτο μεταξύ των πολιτών των 27 χωρών της έρευνας, πίσω από Ινδονησία, Ισπανία, Κολομβία και Ρουμανία.

    Χαμηλό ενδιαφέρον για τις επιβαρυντικές διεργασίες της διαδικασίας παραγωγής

    Αντίθετα, χαμηλό είναι το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού ως προς το βιοδιασπώμενο χαρακτήρα ενός προϊόντος ή της συσκευασίας του, ως προς τη μείωση της σπατάλης ενέργειας και νερού κατά την παραγωγή – παρασκευή του, ως προς τη μείωση ή εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην παραγωγική διαδικασία και ως προς τον περιορισμό της χρήσης πλαστικού στη συσκευασία του. Και ως προς τα τέσσερα παραπάνω χαρακτηριστικά βιωσιμότητας, το μικρότερο ενδιαφέρον επιδεικνύουν τα καταναλωτικά κοινά της Ιαπωνίας και της Νοτίου Κορέας. Στο σύνολο της έρευνας, σημειώνεται ότι η μεγάλη πλειονότητα των πολιτών όλων των χωρών δηλώνουν ανησυχία για την κλιματική αλλαγή, και η αναλογία στην Ελλάδα φτάνει το 80%.

    Σχεδόν το 60% των ερωτηθέντων στο σύνολο των 27 χωρών πιστεύουν ότι «δεν είναι πολύ αργά για να αποφευχθούν οι μεγάλες αρνητικές επιπτώσεις λόγω της κλιματικής αλλαγής». Η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τη χώρα του κάθε ερωτώμενου, φαίνεται ότι αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για το 50% των πολιτών.

    Σε μικρότερη αναλογία αξιολογούν ως κορυφαία προτεραιότητα την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε Βουλγαρία, Τουρκία, Λιθουανία και Ολλανδία, επειδή «άλλα θέματα θεωρούνται ψηλότερης προτεραιότητας».

     

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα