20.9 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    ΗΠΑ: Αύξηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης

    Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ αυξήθηκε τον Δεκέμβριο κατά το μεγαλύτερο ποσοστό από τις αρχές του 2021, καθώς οι Αμερικανοί έγιναν πιο αισιόδοξοι για την αγορά εργασίας και τις προοπτικές του πληθωρισμού.

    Ο δείκτης του Conference Board αυξήθηκε στο 110,7 τον Δεκέμβριο από την αναθεωρημένη μέτρηση 101 τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη. Η διάμεση εκτίμηση σε έρευνα του Bloomberg μεταξύ των προβλέψεων έκανε λόγο για 104,5 μονάδες.

    Το μέτρο των προσδοκιών — το οποίο αποτυπώνει τις προοπτικές για περίπου έξι μήνες στο μέλλον — προχώρησε καθώς οι καταναλωτές είδαν καλύτερες επιχειρηματικές συνθήκες, εισοδήματα και προοπτικές στην αγορά εργασίας. Ο αναμενόμενος πληθωρισμός για ένα έτος μπροστά μειώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο από τα τέλη του 2020.

    Εντωμεταξύ, ο δείκτης των τρεχουσών συνθηκών ανέκαμψε από τη χαμηλότερη ένδειξη των τελευταίων δύο και πλέον ετών.

    Η έκθεση έδειξε αισιοδοξία σε όλους τους τομείς, από τις προοπτικές απασχόλησης και τον πληθωρισμό έως τα μελλοντικά εισοδήματα και τις επιχειρηματικές συνθήκες. Περισσότεροι Αμερικανοί δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να πάνε διακοπές, να αγοράσουν αυτοκίνητο ή να αγοράσουν μεγάλες συσκευές. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η οικονομία θα αντέξει καλά μέχρι το 2024.

    “Η αύξηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Δεκέμβριο αντανακλά πιο θετικές αξιολογήσεις των τρεχουσών επιχειρηματικών συνθηκών και της διαθεσιμότητας θέσεων εργασίας, καθώς και λιγότερο απαισιόδοξες απόψεις για τις προοπτικές των επιχειρήσεων, της αγοράς εργασίας και του προσωπικού εισοδήματος κατά τους επόμενους έξι μήνες”, δήλωσε η Dana Peterson, επικεφαλής οικονομολόγος του Conference Board.

    Παρά τη βελτίωση των προοπτικών για τον πληθωρισμό, το κορυφαίο ζήτημα παρέμεινε η άνοδος των τιμών, ενώ οι ανησυχίες για την πολιτική, τα επιτόκια και τις παγκόσμιες συγκρούσεις υποχώρησαν, δήλωσε η ίδια.

    Το κλίμα στην αγορά εργασίας βελτιώθηκε από τον Νοέμβριο. Το ποσοστό των καταναλωτών που δήλωσαν ότι οι θέσεις εργασίας είναι άφθονες αυξήθηκε σε υψηλό πέντε μηνών. Η διαφορά μεταξύ εκείνων που λένε ότι οι θέσεις εργασίας είναι άφθονες και ότι είναι δύσκολο να βρεθούν — μια μέτρηση που παρακολουθούν οι αναλυτές για να εκτιμήσουν τη δύναμη της αγοράς εργασίας — αυξήθηκε κατά το μεγαλύτερο ποσοστό από τις αρχές του 2022.

    Τα σχέδια αγορών επίσης βελτιώθηκαν, με μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών να δηλώνει ότι σχεδιάζει να αγοράσει αυτοκίνητο, σπίτι ή μεγάλη συσκευή. Το ποσοστό των ερωτηθέντων που αναμένουν χαμηλότερα επιτόκια κατά το επόμενο έτος αυξήθηκε στο υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο του 2020.

    Η αντιλαμβανόμενη πιθανότητα ύφεσης κατά το επόμενο έτος μειώθηκε σε νέο χαμηλό για το 2023. Περίπου τα δύο τρίτα των Αμερικανών εξακολουθούν να θεωρούν πιθανή μια ύφεση για το 2024, ακόμη και όταν οι αναλυτές έχουν αποσύρει τις προβλέψεις αυτές εν μέσω της συνεχιζόμενης ισχύος της οικονομίας.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα