Καθώς η κυβέρνηση της Σκωτίας εξετάζει το ενδεχόμενο απαγόρευσης της διαφήμισης αλκοόλ σε ορισμένα μέρη, η πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε από το Ινστιτούτο Οικονομικών Υποθέσεων (IEA) στο Λονδίνο, διαψεύδει το γεγονός ότι θα επηρεαστεί αρνητικά η κατανάλωση, σύμφωνα με πληροφορίες του Κλαδικού Εθνικού Αγροτικού Συνεταιρισμού Αμπελοοινικών προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ).
Ειδικότερα, οι υγιεινολόγοι έχουν από καιρό διακηρύξει ότι η απαγόρευση της διαφήμισης αλκοολούχων ποτών θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση των πωλήσεων αλκοόλ και κατ’ επέκταση στη μείωση της βλάβης που προκαλείται από την κατάχρηση του αλκοόλ.
Σύμφωνα με τον ΚΕΟΣΟΕ, ο επικεφαλής μελέτης, Christopher Snowdon, υποστηρίζει ότι οι παραγωγοί επενδύουν στη διαφήμιση, για να πείσουν τους καταναλωτές να ανταλλάξουν μια επωνυμία με μια άλλη και όχι για να αυξήσουν τη συνολική κατανάλωση.
Ο ΚΕΟΣΟΕ προσθέτει ότι, βάσει στοιχείων που σχετίζονται με την περίοδο 1991-2001 στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ οι διαφημιστικές δαπάνες για το αλκοόλ μειώθηκαν κατά 10,8%, αυτή η μείωση συνοδεύτηκε παράλληλα με αύξηση της κατανάλωσης κατά 15,8%.
Επιπλέον, σχεδόν όλη η αύξηση της κατανάλωσης αφορούσε στο κρασί, το οποίο διαφημίζεται πολύ λιγότερο από τη μπύρα ή τα οινοπνευματώδη ποτά. Μεταξύ άλλων, ο Christopher Snowdon τονίζει ότι η κρατική παρέμβαση δεν δικαιολογείται, καθώς «η διαφήμιση επηρεάζει το μερίδιο αγοράς διαφορετικών εμπορικών σημάτων, αλλά το χρηματικό ποσό που δαπανάται για τη διαφήμιση αλκοόλ δεν έχει καμία επίδραση στη συνολική κατανάλωση αλκοόλ.
Έτσι λειτουργεί η διαφήμιση σε όλες τις άλλες ώριμες αγορές και θα ήταν περίεργο αν για το αλκοόλ ήταν διαφορετικά».