Σε ένα σύμπαν με 28 ταινίες μεγάλου μήκους, η ερώτηση αν ο Ρίντλεϊ Σκοτ μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα απλός “δημιουργός” έχει βαθιές εννοιολογικές πτυχές. Αντικειμενικά, ο Σκοτ είναι δημιουργός στο ευρύτερο νόημα του όρου, καθώς η σκηνοθεσία του συχνά υπερβαίνει τα πλαίσια του καθαρού κινηματογραφικού έργου. Είναι τόσο “δημιουργός” στον κινηματογραφικό τομέα, όπου δημιουργεί εικόνες που συνθέτουν τις ταινίες του, όσο και στον ευρύτερο χώρο της τέχνης και της επικοινωνίας, καθώς διακρίνεται για την πρωτοποριακή του προσέγγιση και τη δημιουργία εντυπωσιακών οπτικών κοσμημάτων.
Ο χαρακτήρας του Ναπολέοντα που μας παραδίδει ο Ρίντλεϊ Σκοτ μπορεί να θεωρηθεί ως ένας αθέλητος καθρέφτης του ίδιου του δημιουργού του. Ο ήρωάς του, ο Ναπολέοντας, αποτελεί μια προσωπικότητα που έχει αφήσει ανεξίτηλο σημάδι στην Ιστορία και η σύγκριση με τον Σκοτ αναδεικνύει αρκετές ομοιότητες.
Ο Βοναπάρτης εισέρχεται σε μάχη με τον ίδιο ενθουσιασμό και τη δύναμη που αντιλαμβάνεται σαν μια φυσική δύναμη ή μηχανή, παρόμοια με τον τρόπο που ο Σκοτ δημιουργεί τις ταινίες του, εμπλεκόμενος σε διάφορα εγχειρήματα ως αναπόσπαστο κομμάτι της φύσης ή ως μια μηχανή παραγωγής. Ο ένας κερδίζει είτε σπανιότερα χάνει μάχες και ο άλλος τις σκηνοθετεί.
Το σενάριο του “Ναπολέοντα” και κατ’ επέκταση, ο χαρακτήρας του “Ναπολέων” αντιμετωπίζουν διπλές δυσκολίες. Αφενός, στο να μας μεταφέρουν τις σημαντικές αλλαγές που προκάλεσε ο Ναπολέοντας Βοναπάρτης στο μεγάλο ιστορικό πλαίσιο, και αφετέρου, στο να μας εισάγουν στην ιδιοσυγκρασία του ίδιου του Ναπολέοντα ως ιστορικής προσωπικότητας. Η νέα ταινία δυόμιση ωρών του Ρίντλεϊ Σκοτ δεν περιμένεις να τελειώσει, δεν δυσανασχετείς βλέποντάς την. Είναι η απόλυτη μορφή του Ρίντλεϊ Σκοτ.
Η σχέση του Ναπολέοντα με την Ιωσηφίνα αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι στον “Ναπολέοντα”. Ο Ναπολέοντας αντιδρά στη σχέση αυτή με έντονα συναισθήματα, εκφράζοντας λατρεία προς την Ιωσηφίνα. Η σχέση τους φαίνεται να είναι χαρακτηριστική για το βάθος των συναισθημάτων του, καθώς ο Ναπολέοντας εμπλέκεται σε μια σχέση εξάρτησης από εκείνη.