15.9 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Η Shein κάνει “απόβαση” στην ινδική αγορά

    Η Shein υπέγραψε συμφωνία με τον ινδικό κολοσσό λιανικής Reliance του Μουκές Αμπανί, κάνοντας ουσιαστικά «απόβαση» σε μία τεράστια αγορά και ανοίγοντας νέους δρόμους ανάπτυξης και για τις δύο εταιρείες.

    Η συμφωνία δεν αφορά μόνο στην πώληση των προϊόντων, αλλά και στην γραμμή παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες του Forbes, τα ενδύματα της Shein που θα πωλιούνται στην Ινδία θα παράγονται επίσης στη χώρα και θα διατίθενται λιανικώς αποκλειστικά από την Reliance, με τη Shein να λαμβάνει ποσοστό επί των κερδών. Παράλληλα, η Reliance θα συνδράμει στη δημιουργία εφοδιαστικής αλυσίδας και στην Ινδία (την πρώτη δηλαδή εκτός Κίνας) για τις παγκόσμιες εξαγωγές της Shein, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο τον παραγωγικό και εξαγωγικό τομέα της χώρας.

    Η συμφωνία διαφέρει από τις αντίστοιχες που κάνει η Shein στη Δύση, επειδή σε αυτή την περίπτωση, η Ινδία έχει και ισχυρή υφασματουργία. Αντίθετα, χώρες όπως η Βρετανία και οι ΗΠΑ, παρότι άκρως καταναλωτικές στον τομέα της ένδυσης, δεν διαθέτουν σοβαρό παραγωγικό τομέα, καθώς έχουν μεταφέρει την παραγωγική διαδικασία στην Ινδία, την Κίνα και το Μπαγκλαντές. Καθώς λοιπόν σε αυτές τις χώρες αρχίζει να αυξάνεται και η καταναλωτική οικονομία εξελίσσονται σε παραγωγικές υπερδυνάμεις που αρχίζουν να αποροφούν την παραγωγή και να καθορίζουν τις εξαγωγές.

    Στην περίπτωση της Ινδίας μάλιστα, ειδικοί αναφέρουν πως είναι μία οικονομία υψηλής αξίας και ως προς τη λεγόμενη «κυκλική οικονομία», δηλαδή διαθέτει την εγχώρια ικανότητα ανακύκλωσης των υφασμάτων που παράγει. Η Ινδία έχει ήδη λυμένο και το θέμα της ανακύκλωσης των υφασμάτων μέσω της διαδικασίας του «mechanical recycling», του τεμαχισμού σε κλωστές και επανύφανσης, ενώ έχει αναπτυχθεί και η πιο εξελιγμένη χημική ανακύκλωση, που παράγει υψηλής ποιότητας ίνες και «αναβαθμίζει» την εφοδιαστική αλυσίδα.

    Η ΜΚΟ «Fashion for Good and Forest Safeguarding NGO Canopy», στη μελέτη της για την κυκλικότητα της βιομηχανίας των ενδυμάτων, εκτιμά πως η Ινδία παράγει μόλις το 8% των παγκόσμιων απορριμμάτων υφασμάτων, περί τα 7,7 εκατ. τόνους το χρόνο.

    Ο «γάμος» ανάμεσα στη μεγαλύτερη πλατφόρμα γρήγορης ένδυσης των 88 εκατ. χρηστών και στην Ινδία του 1,4 δισ. κατοίκων, με μία ταχέα αυξανόμενη μεσαία τάξη με αγοραστική δύναμη θεωρείται ιδιαίτερης σημασίας. Εκτιμάται πως μέσα στο 2024, η αγορά ένδυσης θα φτάσει τα 105 δισ. δολάρια και πως ως το 2027, 38,8 δισ. τεμάχια ένδυσης θα αγοράζονται ετησίως, εκ των οποίων το 99% θα είναι είδη «μη-πολυτελείας».

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα