«Λυγίζουν» οι οίκοι ειδών πολυτελείας υπό το βάρος της καταναλωτικής αβεβαιότητας στην Κίνα, η οποία ανέκαθεν στήριζε τις πωλήσεις στον κλάδο. Επιπλέον επιβάρυνση για μερικές από τις κορυφαίες μάρκες πολυτελείας διεθνώς αποτελεί η νέα πολιτική του Πεκίνου, που έχει στόχο να καταπνίξει τις συνήθειες επίδειξης πλούτου.
Ενδεικτικά, ο οίκος LVMH, που κρατά τα σκήπτρα στον διεθνή κλάδο της πολυτέλειας, είδε πτώση των πωλήσεων το β΄τρίμηνο κατά 14% στην Ασία, έπειτα από συρρίκνωση 6% το α’ τρίμηνο κυρίως λόγω της Κίνας. Και βέβαια, πρόκειται για πρόβλημα σε ολόκληρο τον σχετικό τομέα, αφού οι Κινέζοι καταναλωτές περιορίζουν τις ακριβές αγορές, ενώ χάρη στα νέα μέτρα της κυβέρνησης κλείνουν πολλοί λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επειδή επιδίδονταν σε επίδειξη πλούτου.
Η μετοχή του οίκου, υπό την ομπρέλα του οποίου βρίσκονται 75 μεγάλες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των Louis Vuitton, Dior και Tiffany, έχει υποχωρήσει κατά σχεδόν 20% τον τελευταίο χρόνο.
Η Richemont, στην οποία ανήκει η Cartier, είχε πτώση 27% στις πωλήσεις της στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο το β΄τρίμηνο. Τέλος, ο γερμανικός γίγαντας της μόδας, Hugo Boss, υποβάθμισε τις προβλέψεις του για τις πωλήσεις του 2024, επικαλούμενος ασθενή καταναλωτική ζήτηση σε μεγάλες αγορές όπως η Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο.