Ο πληθωρισμός τροφίμων τον Αύγουστο ήταν στο 10,7% έναντι 2,7% του γενικού πληθωρισμού.
Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα, η κατανάλωση των οποίων αποτελεί προτεραιότητα για τους καταναλωτές, έχει μειώσει τον ρυθμό της κατανάλωσης προϊόντων και στο e-commerce.
Έτσι το ηλεκτρονικό εμπόριο ενώ φέτος αναμενόταν ότι θα γνωρίσει ανάπτυξη άνω του 10%, αυτή περιορίζεται προς το παρόν σε επίπεδα κοντά στο 5%.
Η καταναλωτική δύναμη των Ελλήνων φαίνεται ότι συνεχώς εξασθενεί. Οι λόγοι είναι σύνθετοι διότι αφορούν και τον πληθωρισμό για τις επιχειρήσεις και για την τσέπη του καταναλωτή.
Η επίδραση στο ηλεκτρονικό εμπόριο αποδίδεται ξεκάθαρα στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος.
Κανένας δεν περίμενε μετά την ισχυρή ανάπτυξη που γνώρισε το e-commerce το 2020, με ποσοστό ανάπτυξης 40% λόγω της πανδημίας, ενώ συνέχισε να αναπτύσσεται με 9% -με βάση στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου- και το 2021, για να ακολουθήσει πτωτική πορεία το 2022 με -2% (με βάση τα ίδια στοιχεία) .