16.2 C
Athens
Friday, March 1, 2024
More

    Η μεγαλύτερη έκρηξη όλων των εποχών στα ελβετικά ρολόγια πολυτελείας φτάνει στο τέλος της

    Για τρία χρόνια, ο κλάδος απολάμβανε ένα κύμα ανανεωμένου ενδιαφέροντος που ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι πλούσιοι -και έξαλλοι- καταναλωτές που είχαν κολλήσει στο σπίτι άρχισαν να σιγοβράζουν πάνω από πολυτελή μηχανικά μπρασελέ ρολογιών από εμβληματικές ελβετικές μάρκες.

    Αυτή η υπερτροφοδοτούμενη ζήτηση για ρολόγια από τις Audemars Piguet , Rolex και άλλες, ενισχύοντας τις εξαγωγές ρολογιών της Ελβετίας σε επίπεδα ρεκόρ — σχεδόν 25 δισεκατομμύρια φράγκα (28,5 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2022.

    Τώρα, όμως, έρχεται ένας απολογισμός καθώς πολλαπλές πιέσεις παίρνουν το βάρος τους. Ορισμένα — υψηλότερα επιτόκια και ασταθής οικονομική ανάπτυξη — είναι εκτός ελέγχου του κλάδου. Το φταίξιμο για άλλους – επιθετικές αυξήσεις τιμών και αυξημένη παραγωγή – βρίσκεται μέσα. Αλλά τελικά, όλα πλήττουν τη νοοτροπία των κάποτε ξένοιαστων και την προθυμία τους να ξεσπάσουν.

    Οι κατασκευαστές ρολογιών είδαν τη ζήτηση να είναι χαμηλή τους τελευταίους μήνες, ενώ οι τιμές στις δευτερογενείς αγορές έχουν πέσει. Και τα στελέχη – από αυτές τις κορυφαίες ιστορικές επωνυμίες έως τους πρωτοεμφανιζόμενους που ευδοκίμησαν κατά τη διάρκεια της πρόσφατης φρενίτιδας – έχουν αρχίσει να αποδέχονται ότι τα πράγματα πέφτουν γρήγορα.

    «Αυτό που είδαμε το 2021 και το 2022 ήταν έξω από τον κανόνα», δήλωσε ο Francois-Henry Bennahmias , διευθύνων σύμβουλος της Audemars Piguet, γνωστής για το αθλητικό ρολόι Royal Oak και της οποίας τα ρολόγια πωλούνται στα καταστήματα κατά μέσο όρο περίπου 50.000 ελβετικά φράγκα. «Δεν μπορούσαμε καν να καταλάβουμε ότι θα το ζούσαμε αυτό στη ζωή μας. Πιστεύω ότι δεν θα το ξαναδούμε αυτό ποτέ».

    Συνέντευξη του Διευθύνοντος Συμβούλου της Audemars Piguet Holding SA Francois-Henry Bennahmias
    Francois-Henry Bennahmias 

    Η επιβράδυνση συνδυάζεται με τις αυξανόμενες ιστορίες αδυναμίας στον ευρύτερο τομέα των ειδών πολυτελείας, όπου εταιρείες από την LVMH έως την ιδιοκτήτρια Gucci Kering SA έχουν δει τις πωλήσεις να μειώνονται από τις ανησυχίες για τον πληθωρισμό και την ύφεση. Εάν αυτό συνεχιστεί, θα υπονομεύσει την ισχύ των τιμών και θα ασκήσει πτωτική πίεση στα περιθώρια και τα κέρδη.

    Η μέση ανάπτυξη επιβραδύνθηκε απότομα τους τελευταίους μήνες

    Πηγή: Federation of the Swiss Watch Industry

     

    Η ύφεση των ρολογιών αποκαλύφθηκε τον Νοέμβριο, όταν ο ιδιοκτήτης της Cartier Richemont ανέφερε αποτελέσματα εξαμήνου που έδειξαν πτώση 3% στις πωλήσεις ρολογιών και βουτιά 17% στην Αμερική. 

    Ο ελβετικός όμιλος πολυτελών ετερογενών δραστηριοτήτων κατέχει μια στάβλο επωνυμιών υψηλής ποιότητας, συμπεριλαμβανομένης της Vacheron Constantin – μιας από τις λεγόμενες Αγία Τριάδα των Ελβετών κατασκευαστών που περιλαμβάνει την Audemars Piguet και την Patek Philippe.

    Η Αγία Τριάδα των Ελβετών κατασκευαστών: Audemars Piguet (Royal Oak), Patek Philippe (Nautilus), Vacheron Constantin (Overseas).

    «Η πολυτέλεια (δυστυχώς) δεν είναι ανθεκτική στην ύφεση», έγραψαν οι αναλυτές της HSBC τον περασμένο μήνα, καθώς προειδοποιούσαν ότι είναι αντίο στην «αστρική ανάπτυξη» των χρόνων μετά την πανδημία.

    Για τα μεταχειρισμένα ρολόγια, οι τιμές πέφτουν για περισσότερο από ένα χρόνο. Ο δείκτης Bloomberg Subdial Watch Index, ο οποίος παρακολουθεί τα 50 μοντέλα με τις περισσότερες συναλλαγές ανά αξία, έχει υποχωρήσει περίπου 42% από την κορύφωσή του τον Απρίλιο του 2022.

    Οι τιμές της δευτερογενούς αγοράς ρολογιών έχουν πέσει σε χαμηλό δύο ετών

    Τιμές για 50 μοντέλα ρολογιών με τις περισσότερες συναλλαγές ανά αξία

    Πηγές: Subdial, Bloomberg

    Όλα αυτά απέχουν πολύ από τις καλές στιγμές, που ξεκίνησαν , κατά ειρωνικό τρόπο, όταν χτύπησε η πανδημία στις αρχές του 2020.

    Οι εγκαταστάσεις παραγωγής μπήκαν ναφθαλίνη για να συμμορφωθούν με τα lockdown για τον Covid και τα καταστήματα έκλεισαν, με αποτέλεσμα να σταματήσουν οι προσωπικές πωλήσεις. Οι επιχειρήσεις φοβήθηκαν μια επανάληψη της κρίσης του χαλαζία της δεκαετίας του 1970 και του 1980 που οδήγησε στην κατάρρευση περισσότερων από τις μισές μάρκες του κλάδου.

    Αντίθετα, συνέβη το αντίθετο. Η πανδημία υπενθύμισε  ότι η ζωή θα μπορούσε να είναι εύθραυστη και σύντομη. Εμπνευσμένοι από μια νέα γενιά των social media influencers στο Instagram και το YouTube που αναβοσβήνουν ένα Rolex Daytona ή ένα Patek Nautilus, αποφάσισαν ότι όταν τα πράγματα επανέλθουν στο φυσιολογικό θα ξαναμπούν στον κόσμο με μια δήλωση πλούτου στον καρπό τους.

    Η ελβετική βιομηχανία ρολογιών είναι σημαντική τόσο στη λαϊκή κουλτούρα – σκεφτείτε τον Τζέιμς Μποντ – όσο και στο οικονομικό βάρος. Οι παγκόσμιες λιανικές πωλήσεις ανήλθαν σε περίπου 48 δισεκατομμύρια φράγκα το 2022, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Morgan Stanley. Η αγορά μεταχειρισμένων ρολογιών είναι περίπου 24 δισεκατομμύρια δολάρια.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Σχετικά Άρθρα