Χιλιάδες εργαζόμενοι ξεκίνησαν απεργία την Τετάρτη για να διαμαρτυρηθούν για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα το οποίο ξεκίνησε τον μήνα Μάρτιο , αυτής της χώρας σκοτώνοντας τουλάχιστον 57 ανθρώπους, και άλλους τόσους που συνεχίζουν να γράφονται ως αγνοούμενοι παράλληλα με τους 7 ανθρώπους που βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση στα νοσοκομεία της Λάρισας. Μαζί με τους εργαζόμενους αγρότες φοιτητές νέοι και νέες πλημύρισαν τους δρόμους όλης της Ελλάδας .
Σε όλη την χώρα, υπήρχαν αποδείξεις ότι η οργή για το δυστύχημα δεν θα υποχωρήσει, εύκολα, απόδειξη οι χιλιάδες Έλληνες που βγήκαν στους δρόμους της Αθήνας, της πρωτεύουσας, κρατώντας πανό που έγραφαν: «Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ το έγκλημα!». «Η ζωή μας έχει σημασία!» και «Αφήστε τον θυμό να οδηγήσει στην ανατροπή τώρα!» Με φυσικά παρόμοιες συγκεντρώσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν και σε άλλες μεγάλες πόλεις, συμπεριλαμβανομένης της Θεσσαλονίκης και της Λάρισας, της πόλης της κεντρικής Ελλάδας που βρίσκεται πιο κοντά στο σημείο της συντριβής.
Δεν ήταν μόνο οι δημόσιοι υπάλληλοι, συμπεριλαμβανομένων δασκάλων, νοσοκόμων και οδηγών λεωφορείων, όλοι μαζί ενώθηκαν με τα μέλη του προσωπικού των σιδηροδρόμων, που πραγματοποιούν κυλιόμενες απεργίες εδώ και μια εβδομάδα, για να διαμαρτυρηθούν για την πολυετή παραμέληση και την υποστελέχωση που, όπως λένε, έκαναν το δυστύχημα εντελώς αναπόφευκτο και πάρα πολλοί νέοι άνθρωποι οι οποίοι ανακοίνωσαν κιντοποιήσεις και κλεισίματα των Πανεπιστημίων.
Το συλλαλητήριο στην Αθήνα ήταν ένα από τα μεγαλύτερα των τελευταίων ετών και αν σύμφωνα με την αστυνομία οι συγκεντρώνοντας ξεπερνούσαν τις 40.000 άτομα, αυτό έχει ως συνέπεια ότι πάνω από 100.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα διαμαρτύρονται και καταδικάζουν τους υπεύθυνους του δυστυχήματος.
Δυστυχώς από την πορεία δεν έλλειψαν τα επεισόδια βίας, αφού μια ομάδα περίπου 50 νεαρών με κουκούλες , πέταξε προς τους αστυνομικούς βόμβες και πέτρες . Άλλη μια παθογένεια της Ελληνικής πολιτείας που διαχρονικά καλά κρατεί.
Πολλοί από τους διαδηλωτές ήταν νέοι , συμπεριλαμβανομένων των φοιτητών, που αντιπροσώπευαν ένα μεγάλο ποσοστό των θυμάτων του τρένου. Οι μαθητές συμμετείχαν στους διαδηλωτές, πολλοί φώναζαν «Δολοφόνοι!» Άλλοι έφεραν πανό με κόκκινα στάμπα, ένα από τα οποία έγραφε: «Τα δάκρυά μας έχουν στεγνώσει και έχουν μετατραπεί σε θυμό». Συμπλοκές ξέσπασαν επίσης μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομίας στη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, στη δυτική Ελλάδα.
Η αποτυχία της Ελλάδας να αναβαθμίσει το σιδηροδρομικό της σύστημα στα ευρωπαϊκά πρότυπα —παρά τη λήψη εκατομμυρίων ευρώ σε επιδοτήσεις— είχε τεθεί υπό έλεγχο πολύ πριν από το δυστύχημα. Σύμβαση που υπογράφηκε το 2014 για την αυτόματη λειτουργία και σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί αντικείμενο έρευνας της ευρωπαϊκής εισαγγελίας.
Αυτή η έρευνα έρχεται εν μέσω έρευνας που ξεκίνησε δύο εβδομάδες πριν από τη συντριβή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τη μη συμμόρφωση της Ελλάδας με τους κανόνες της ΕΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Ακόμα κι αν είχε ολοκληρωθεί ένα σύστημα ηλεκτρονικής σηματοδότησης και επιτήρησης, θα έπρεπε να συνοδεύεται από ένα άλλο σύστημα που να επιτρέπει την πέδηση έκτακτης ανάγκης μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών.
Αυτά γράφει η New York Times για την πορεία διαμαρτυρίας της Τετάρτης 8 Μαρτίου για την Ελλάδα.