Οι μάρκες ταχυεστίασης είναι από τις πιο ανθεκτικές του κλάδου τροφίμων και ποτών σύμφωνα με τη φετινή έκθεση της Kantar, “BrandZ Most Valuable Global Brands”. Με τη McDonald’s να κατατάσσεται πρώτη στις προτιμήσεις των καταναλωτών και στις πωλήσεις, οι δέκα κορυφαίες μάρκες ταχυεστίασης παγκοσμίως ανέρχονται συνολικά σε 340 δισεκατομμύρια δολάρια σε αξία.
Αναφορικά, οι υπόλοιπες μάρκες ταχυεστίασης που ξεχώρισαν ακολουθώντας στην κατάταξη τη McDonald’s, είναι οι εξής: Starbucks, KFC, Chipotle, Subway, Domino’s Pizza, Pizza Hut, Burger King, Taco Bell και Chick-Fil-A. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την έκθεση της Kantar, συνολικά, οι δέκα κορυφαίες μάρκες ταχυεστίασης παγκοσμίως έχουν αυξηθεί με ποσοστό πάνω από 34% σε αξία σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα.
Τι κρύβεται πίσω από την επιτυχία των δύο πρώτων αλυσίδων ταχυεστίασης
Πίσω από την επιτυχία των δύο πρώτων μαρκών ταχυεστίασης (McDonald’s και Starbucks) κρύβεται η παγκόσμια επέκταση των franchise τους. Τόσο η αλυσίδα McDonald’s, όσο και η Starbucks, άνοιξαν χιλιάδες νέα καταστήματα σε όλο τον κόσμο, δημιουργώντας ένα ευρύτερο κοινό, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην Κίνα και την ευρύτερη ασιατική αγορά, όπου οι συνεχόμενες καραντίνες κατά της πανδημίας είχαν προηγουμένως σταματήσει τα πλάνα επέκτασης των δύο γιγάντων.
Επιπρόσθετα, η βελτιωμένη εμπειρία πελατών συνέβαλε σημαντικά στην απόδοση της κατηγορίας fast food. Αξιοσημείωτο δε, το γεγονός ότι η αλυσίδα ταχυεστίασης Burger King ξεπέρασε τις επιδόσεις της ευρύτερης κατηγορίας χάρη στην επένδυσή της στο μακροπρόθεσμο “brand-building” της. Αναφορικά, η εν λόγω μάρκα ταχυεστίασης επένδυσε 400 εκατομμύρια δολάρια για τη στρατηγική της “Reclaim the Flam” το 2022, με 150 εκατομμύρια δολάρια από τον προϋπολογισμό να διατίθενται στη διαφήμιση.