Η σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, μαζί με την αποχώρηση των δυτικών εταιρειών από τη Ρωσία, άνοιξε τον δρόμο για την επαναφορά παραδοσιακών βιομηχανιών αυτοκινήτων στη χώρα. Μία από αυτές είναι η Moskvich, που ιδρύθηκε στον Μεσοπόλεμο υπό τις οδηγίες του Ιωσήφ Βησαριόνοβιτς Τσουκασβίλι, γνωστού ως “Στάλιν”.
Από το 1966, η ρωσική εταιρεία ξεκίνησε συνεργασία με τη Renault, αλλά το 2006 διανύοντας δύσκολες οικονομικές συνθήκες, κατέληξε σε χρεωκοπία. Το 2015 η γαλλική εταιρεία απέκτησε τα δικαιώματα κατασκευής των μοντέλων της, αλλά πέρυσι αποσύρθηκε από τη χώρα, στο πλαίσιο των κυρώσεων που αποφάσισαν οι χώρες της Δύσης στη Ρωσία.
Η κρατικοποίηση που επέβαλε η ρωσική κυβέρνηση στην Moskvich, αγοράζοντάς την με ένα συμβολικό ποσό ενός ρουβλίου, επέτρεψε τη συνέχιση της παραγωγής των μοντέλων της. Η αυξημένη ζήτηση από πιθανούς αγοραστές οδήγησε σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων, σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη.
Η εταιρεία πούλησε 10.676 αυτοκίνητά της κατά το πρώτο εννεάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Νοέμβριος), με 1.910 αγορές μόνο τον προηγούμενο μήνα (Νοέμβριος 2023). Η εμπορική πορεία της Moskvich οδήγησε την εταιρεία στην πρώτη δεκάδα των εταιρειών με τις υψηλότερες πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη ρωσική αγορά, με ποσοστό 1,7% επί του συνόλου. Συγκεκριμένα, βρέθηκε στην ένατη θέση στη σχετική λίστα.