Η κριτική για τις παραλείψεις της τωρινής κυβέρνησης. Η εξιστόρηση των κυβερνητικών πεπραγμένων του ΣΥΡΙΖΑ. Η ανάληψη μέρους της πολιτικής ευθύνης για το δυστύχημα. Η περιγραφή ενός σχεδίου για την επόμενη μέρα του σιδηρόδρομου.
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ απάντησε στις ερωτήσεις της Ράνιας Τζίμα και του Γιάννη Πρετεντέρη.
Ξεκινώντας τη συνέντευξη από την τραγωδία στα Τέμπη και ερωτηθείς για τις ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την κατάσταση στους σιδηροδρόμους κατά την περίοδο της διακυβέρνησής του, ο Αλ. Τσίπρας είπε: «Δεν έχω τσακωθεί με την ευθύνη. Την ανέλαβα και την αναλαμβάνω την ευθύνη, αυτήν όμως που μου αναλογεί».
Συγκεκριμένα, επισήμανε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε «ευθύνη» σε «κρίσιμες στιγμές» για «υποθέσεις μάλιστα που δεν αφορούσαν τα δικά τους πεπραγμένα». «Το 2015 ανέλαβα την ευθύνη να μην οδηγηθεί η χώρα στη χρεοκοπία και βρέθηκα στο στόχαστρο της κριτικής ότι έκανα κωλοτούμπα. Αργότερα ανέλαβα την ευθύνη για να κάνω αυτό που θεωρούσα πατριωτικό συμφέρον για τη χώρα και βρέθηκα στο στόχαστρο της κριτικής για τη συμφωνία των Πρεσπών . Ανέλαβα την ευθύνη και σε τραγωδίες που και εγώ έζησα με απώλειες ανθρώπινης ζωής που δεν είχαν όμως ανθρωπογενή αίτια, φυσικές καταστροφές αλλά βρέθηκα σε ευθύνη και την ανέλαβα», είπε, αντιπαραβάλλοντας ότι στα Τέμπη είχαμε «ένα τραγικό γεγονός που δεν έπρεπε να συμβεί».
«Είναι αδιανόητο, Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Επί 12 λεπτά δύο τρένα κινούνταν σε αντίθετη κατεύθυνση, στην ίδια γραμμή ενώ υπάρχει διπλή γραμμή», πρόσθεσε, σχολιάζοντας πως η «διαπίστωση» του μέσου πολίτη είναι ότι το «κράτος το οποίο έχει στηθεί με τον τρόπο που στήθηκε δεν προσφέρει τη στοιχειώδη ασφάλεια στον Έλληνα πολίτη». «Τρεις κυβερνήσεις με κεντρικό αίτημα τον εκσυγχρονισμό- Καμία δεν τα κατάφερε»
«Εδώ βρισκόμαστε μπροστά σε ένα γεγονός που δεν έπρεπε να συμβεί, σημείωσε. Είμαστε μπροστά σε μια διαπίστωση ότι αυτό το κράτος είναι ένα κράτος που δεν προσφέρει στοιχειώδη ασφάλεια στον πολίτη. Και εμείς κυβερνήσαμε, όμως κυβερνήσαμε 4 από τα 49 αυτού του κράτους που δεν φτιάξαμε εμείς», είπε ο Αλέξης Τσίπρας. «Ήρθαν τρεις κυβερνήσεις με κεντρικό αίτημα τον εκσυγχρονισμό και το επιτελικό κράτος και δεν τα κατάφεραν. Η κυβέρνηση Σημίτη ήρθε με σύνθημα τον εκσυχρονισμό, η κυβέρνηση Καραμανλή για την επανίδρυση – δεν τα κατάφεραν, σημείωσε ο κ. Τσίπρας.
«Από το 2019 δεν έχουμε πύργο ελέγχου στα τρένα»
«Έχουμε έναν σιδηρόδρομο που έπρεπε από το 2003 να έχει σύστημα τηλεδιοίκησης», τόνισε σε άλλο σημείο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα, τόνισε ότι «έχουμε 57 νεκρούς και τους συγγενείς τους, που ζητούν να μάθουν την αλήθεια», προσθέτοντας πως «από το 2019 δεν έχουμε πύργο ελέγχου στα τρένα». Αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ από την κυβέρνησή του, είπε πως «ήταν αναγκαστική», συμπληρώνοντας πως δεν υπήρχε άλλη επιλογή.
«Αν ήμουν Ντογιάκος θα είχα παραιτηθεί»
Επιπλέον, ο κ. Τσίπρας δήλωσε απογοητευόμενος από τη στάση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου στην υπόθεση των Τεμπών. «Παρά το γεγονός ότι με έχουν απογοητεύσει πάρα πολύ διάφοροι δικαστικοί λειτουργοί με τη συμπεριφορά τους ,έχω εμπιστοσύνη στο θεσμό που λέγεται δικαιοσύνη» απάντησε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, αλλά συνέχισε, λέγοντας πως «εάν ο γιος μου ήταν μετακλητός υπάλληλος του υπουργού που σήμερα βρίσκεται στην κρίση όλης της ελληνικής κοινωνίας και αύριο της δικαιοσύνης υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων».
Ο κ. Τσίπρας μίλησε επίσης και για τον σταθμάρχη, τον οποίο χαρακτήρισε άνθρωπο χωρίς εμπειρία, ο οποίος τοποθετήθηκε παρανόμως στη θέση του, καθώς η μετάταξη του δεν έγινε σύμφωνα με τους προβλεπόμενες διατάξεις.
Σε ότι αφορά την αντιπολιτευτική αιχμή του ΣΥΡΙΖΑ αυτές τις μέρες, τα βέλη του στοχεύουν στο υπουργικό τρίο Καραμανλή-Καραγιάννη-Παπαδόπουλου δεν έχει εμφανιστεί ακόμη δημόσια είτε για να υπερασπιστεί το έργο του είτε για να κάνει την αυτοκριτική του. Μάλιστα, οι τρεις υπουργοί παραμένουν «εξαφανισμένοι» παρά το γεγονός ότι ο πρώην αρμόδιος υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ εμφανίστηκε στον ΣΚΑΙ, απαντώντας σε πλειάδα ερωτημάτων που έθεσαν οι δημοσιογράφοι του σταθμού.
Επιπλέον, η υποψηφιότητα Καραμανλή στις λίστες της ΝΔ στις Σέρρες δεν έχει αλλάξει, παρά τις δηλώσεις άλλων γαλάζιων βουλευτών που τον καλούν να αποσυρθεί (Φωτεινή Πιπιλή, Θοδωρής Ρουσόπουλος κτλ). Κριτική ασκούν από την αξιωματική αντιπολίτευση και για την επιλογή να επιλεχθεί ο μέχρι σήμερα εξωτερικός τεχνικός σύμβουλος της διοίκησης του ΟΣΕ για θέματα συντήρησης συστημάτων, αποκατάστασης ζημιών και τηλεδιοίκησης, Παναγιώτης Τερεζάκης, ως μεταβατικός πρόεδρος του Οργανισμού, κάνοντας λόγο για συνέχιση της επιχείρησης συγκάλυψης.
Διαφορά στα όρια του στατιστικού λάθους
Τέλος, σε ότι αφορά τις δημοσκοπήσεις, από την Κουμουνδούρου κάνουν λόγο για μια εντελώς νέα εικόνα της κατάστασης και για διαφορές στο όριο του στατιστικού λάθους, με τη νέα ισορροπία δυνάμεων να μοιάζει να κρέμεται από μια κλωστή.