Φτερά, διαμάντια, δράμα, ασφυκτικό ταλέντο: τα συστατικά της ντίβας από την απαρχή της έννοιας. Αλλά και τόλμη, ακτιβισμός, ανατροπή του στάτους κβο. Το φαινόμενο «ντίβα» αναλύεται στην έκθεση που περιμένουν όλοι αυτό το καλοκαίρι, στο V&A του Λονδίνου.
Πόσες φορτίσεις προκαλεί η λέξη «ντίβα»; Ερμηνείες; Πόσες αφηγήσεις και μύθους περικλείει; Γίνεται όνειρο, στόχος και άλλες φορές ένα στερεότυπο που εξοργίζει κάποιες γυναίκες. Όταν ακούς τη λέξη, σκέφτεσαι ακαριαία τη Μαρία Κάλλας – κυρίως αν είσαι Έλληνας. Σκέφτεσαι τη Μέριλιν Μονρόε. Τη Νίνα Σιμόν.
Η γυναίκα-σύμβολο, η ανώτατη δικαστικός Ρουθ Μπέιντερ Γκίνσμπεργκ έλεγε «αν μου είχε δώσει το παραμικρό ταλέντο ο θεός, θα γινόμουν μεγάλη ντίβα». Η Ζάχα Χαντίντ, η απόλυτη ντίβα της αρχιτεκτονικής, φουρκιζόταν και απαντούσε «θα με έλεγαν ντίβα αν δεν ήμουν γυναίκα;». Ο Έλτον Τζον αποδέχεται τον τίτλο με απόλυτη φυσικότητα, φορώντας μια περούκα ύψους δύο μέτρων.
Αυτό το σύμπαν θα εξερευνήσει η έκθεση που ήδη περιμένουν περισσότερο από πολλές άλλες στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι. Την «Diva», που διοργανώνει από τις 24 Ιουνίου ως τις αρχές Απριλίου 2024 το V & A στο Λονδίνο, με ένα μοναδικό σύνολο ιστορικών κοστουμιών που φόρεσαν συγκλονιστικές γυναίκες αλλά και άνδρες των Τεχνών. Το φόρεμα που φόρεσε η Μαρία Κάλλας στη «Νόρμα» όταν η όπερα ανέβηκε το 1952 στην Covent Garden Opera, το μεταξωτό στενό μαύρο φόρεμα με τα κρόσσια της Μέριλιν Μονρόε από το «Μερικοί το προτιμούν καυτό», το μεταξωτό σιφόν της σεξοβόμβας της Χρυσής Εποχής του Χόλιγουντ, Μέι Γουέστ, το μοναδικό σωζόμενο φόρεμα της σταρ του βωβού κινηματογράφου Κλάρα Μπόου, ρούχα της Γουίτνεϊ Χιούστον, της Σερ, της Ντόλι Πάρτον, του Prince.